To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Moduł komfortu kradnie prąd :)

gumolyt - 29 Styczeń 2009, 07:17

artek88 napisał/a:
w którym dokładnie miejscu jest ten moduł od szyberdachu? w bagażniku?
W bagażniku, musisz odpiąć akumlator i za nim jest przykręcony do tylnej podłużnicy.
grzesik1 - 12 Luty 2009, 15:23

Panowie, A jak sprawdzić czy auto pobiera prąd? U mnie ostatnio padł aku, założyłem drugi auto postało na dworze 3dni i znowu aku zdechł.

Jak przy pomocy miernika sprawdzić, czy coś przypadkiem nie kradnie prądu?

Adaśko - 12 Luty 2009, 15:29

grzesik1, Sprawdź czy w bagażniku gaśnie światełko po zamknięciu klapy. Kolega ma limuzynkę i też mu akumulator padał po dwóch dniach, okazało się, że światełko cały czas się paliło

[ Dodano: 12 Luty 2009, 15:32 ]
grzesik1 napisał/a:
Jak przy pomocy miernika sprawdzić, czy coś przypadkiem nie kradnie prądu?
odłącz klemę, wstaw szeregowo miernik (amperomierz) nastaw na ok 3 A, na dłuższych kablach wstaw np na tylną półkę, zamknij go i zobaczysz czy pobiera za dużo w czasie czuwania.
grzesik1 - 12 Luty 2009, 15:46

http://www.roter.com.pl/i...k_dt830b_m_.pdf

mam taki miernik, nada się ?

Adaśko - 12 Luty 2009, 15:51

Nada się, podłącz tylko odpowiednio amperomierz i jazda, potrzeba jest parę amper bo w momencie zamknięcia auta podskoczy prąd, ale po zamknięciu powinien być bliski zeru, tyle co dioda mrugająca będzie pobierać i może pamięć radia, ale są to minimalne pobory.
grzesik1 - 12 Luty 2009, 15:55

Adaśko, możesz mnie troszkę pouczyć?
wg instrukcni wynika, że czerwony przewód wpinam pod pozycję 5 ?
Czarny pod 3 tutaj nie ma innej mozliwości,

A jak ustawić pokrętło? w pozycję 10A ?

Sory za pytanie, ale na prawdę się na tym nie znam :oops:

Adaśko - 12 Luty 2009, 16:01

grzesik1 napisał/a:
wg instrukcni wynika, że czerwony przewód wpinam pod pozycję 5 ?
Czarny pod 3 tutaj nie ma innej mozliwości,
grzesik1 napisał/a:
pokrętło? w pozycję 10A
dokładnie tak, czerwony do + aku, czarny do odkręconej klemy (chociaż tutaj nie ma znaczenia najwyżej wskaźnik pokaże "-"), pokrętło na 10A. Tylko zwróć uwagę by klema nie dotknęła masy auta i byly dobre styki, by nie odłączyło się po zamknięciu auta :P
grzesik1 - 12 Luty 2009, 16:03

Ok zwrócę na to uwagę, dziękuję za uwagi i pomoc.
Fajnie że można na was liczyć koledzy, aż sie morda cieszy :)

aku stoi teraz pod grzejnikiem w domu hehe mam nadzieje że troszkę siły mu wróci... wystarczająca ilość by zapalić celinkę a potem testy :mrgreen:

[ Dodano: 13 Luty 2009, 09:33 ]
co się okazało po testach.
Wszystkie lampki wyłączają się tak jak trzeba.
Okazało się, że radio kradnie 0,22A - czy to wystarczy by po tygodniu rozładować akumulator?

Drugie pytanie, nie moge sprawdzić poboru prądu załączeniu alarmu (po zamknięciu Centralnym zamkiem i po odłączeniu radia jest 0,00A)

Nie mogę załączyć alarmu bo chyba miernik puszcza za mało prądu (10A) i włącza się syrena i pupa.

Ponawiam zatem pytanie, czy 0,22A z radia wystarczy by rozładować aku? Czy za wszelką cene sprawdzić jeszcze alarm?

Javoreczek - 13 Luty 2009, 11:21

0,22A to dużo za dużo. Nie powinno byc więcej niż 0,03A (ewentualnie 0,04 w momencie jak sie dioda od alarmu świeci)
Wystarczy, żeby aku niedomagał.

grzesik1 - 13 Luty 2009, 12:27

iekawe, radio jest nowe na gwarancji... Powiem tylko tyle, że podczas montażu zmostkowałem kabel czerwony z żółtym po to bym mógł włączyć radio w dowolnym czasie. Jednak teraz z tego zrezygnowałem, możliwe że żółty przewód z instalacji idzie przez jakiś przekaźnik i dlatego pobiera ąż tyle prądu?
Adaśko - 13 Luty 2009, 12:35

grzesik1 napisał/a:
zmostkowałem kabel czerwony z żółtym po to bym mógł włączyć radio w dowolnym czasie. Jednak teraz z tego zrezygnowałem
I tak zrób, jak radio nowe to masz zapewne instrukcję i schemat połączeń, więc dokładnie przyjrzyj się który kabel bezpośrednio do zasilania idzie, który ma mieć stały +, a który ma dostać po przekręceniu kluczyka. Czasami podłączenie przewodu, który steruje z radia antenę (wzmacniacz) może też takie cuda robić. Tak czasami bywa, kupi się radio, szybko podłączy się i jak gra to ok, a mało kto zwraca uwagę na prawidłowe podłączenia.
Javoreczek - 13 Luty 2009, 12:40

W instalacji zasilania radia fabrycznie nie ma żadnego przekaźnika.
Podłącz radio tak jak powinno być, czyli bez mostkowania czerwonego z żółtym, a nastepnie sprawdź pobór prądu przez samo radio. Czyli rozłącz żółty kabelek i wepnij sie miernikiem, a nastepnie to samo z czerwonym kabelkiem (przy włączonym zapłonie bo tylko wtedy w czerwonym kabelku powinien byc prąd, a radio wyłaczone oczywiscie) i jak Ci na ktoryms z nich wyjdzie te 0,22A to już wiesz co zrobić z tym radiem.

grzesik1 - 13 Luty 2009, 15:43

Już piszę jak jest u mnie:
W żółtym jest stałe 12V gdy jest wyłączony zapłon pobiera 0,01A po włączeniu zapłonu 0,22A
W czerwonym jest 12V po włączeniu zapłonu- pobór prądu 0,00A

teraz zabieram się za studiowanie podłączenia może coś znajdę.

zastanawia mnie "zachowanie" zółtego przewodu. wydaje mi się, że coś żle podłączyłem, jednak wszystko wg kolorków, wtyczki mam oryginalne ISO a więc plug&play :)

Adaśko - 13 Luty 2009, 15:48

grzesik1 napisał/a:
wszystko wg kolorków, wtyczki mam oryginalne ISO a więc plug&play
Nie koniecznie, mogą być inaczej wyprowadzone przewody plusowe w kostce względem podłączeń w radiu. Tą stronę postudiuj http://studio24.prv.pl/
grzesik1 - 13 Luty 2009, 16:36

wg instrukcji z radia za żółty ma iść stałe +12V zaś na czerwony zasilanie po stacyjce.
Czyli wszystko ok, po obiedzie odłączę antene i głośniki i wtedy sprawdzę.

Czyli to, że na żółtym jest pobór 0,22A po podaniu napięcia na czerwony jest nieprawidłowe zjawisko?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group