To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - wycieraczki na reflektory

Kolber - 27 Październik 2007, 21:00

MICHAL200 napisał/a:
a moze to pomoze http://www.allegro.pl/ite...02_c_klasa.html :wink:


mam coś takiego :mrgreen:

[ Dodano: 27 Październik 2007, 21:01 ]
pstrag21 napisał/a:
a ja wszedzie myje silnik i nigdy nic sie nie dzieje
a myłem w Bmw 525D W202 2,5TD Vw Passat 1,9 Tdi MB Sprinter 212 2,9TD W 202 2,2 Cdi i jakos w żadnym nic sie nie stało !! i w dodatku wszytko to dzis robiłem !!


kwestia szczęścia :wink:

jacon - 30 Październik 2007, 23:19

Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy jest ten sam co bez wycieraczek na lampach, tylko trzeba w miejsce tam gdzie jest ta gumowa zaślepka dać drugi silniczek do tego spryskiwacza, na allegro widziałem po 50zł.
Jeszcze muszę sie dowiedzieć o sterowanie i wycieraczki będą działały :mrgreen:

janucha78 - 4 Luty 2009, 20:27
Temat postu: wycieraczki w140
Witam.Jak wiadomo bardzo ciezko dostac wycieraczki do naszych w202 i tak sie zastanawiam czy by nie pasowały od w140?Co o tym myslicie?
jacon - 4 Luty 2009, 21:49

Jak tak patrzę to wydają się identyczne, mocowanie i spryskiwacz wyglądają na takie same. Myślę że będą pasowały.
mrrocky - 4 Luty 2009, 21:51

Sroby mocujace sa troche nizej w w140
jacon - 4 Luty 2009, 21:59

Hm.... najlepiej byłoby mieć jedne i drugie do porównania i sprawa byłaby oczywista.
btx - 4 Luty 2009, 23:07

Roznice widac. Czpien ktory wychodzi z silnika w jednym jest wyzej.
Ma ktos moze od w124, moze od tego beda pasowac:D

Vernier - 4 Luty 2009, 23:46

janucha78, wszystko będzie pasowało. Ja zakupiłem dwa silniczki i jeden (z lewej strony) był od W140, prawy natomiast prawidłowo W202. Różnica jest w blaszce mocowania do lampy. Przekręciłem ze starego silnika. W202 ma takie dodatkowe wypusty pod lampą, w W140 była natomiast zwykła prosta blaszka. Wszystkie otwory montażowe pasowały bez problemu. Jedyne co musiałem zmienić to przekręcić bolec od wejścia wężyka spryskiwaczy o 180 stopni (jest na zatrzaskach, więc zero problemu). Ponadto, W140 miał 3 piny w złączu, W202 natomiast 4. Okazuje się, że musi to być sparowana masa, ponieważ po podłączeniu działa idealnie. Z tego co oglądałem przed zakupem ze 124 prędzej nie będzie pasowało.
Co więcej, te rysunki nie są do końca zgodne z rzeczywistością. W140 ma jakby... odwrotne mocowanie. Niby lewy silniczek, a musiałem przykręcić go odwrotnie (czyli jakby do góry nogami), dlatego była zmiana złącza od wężyka o 180 stopni. Rysunek byłby poprawny gdyby przewody wychodziły od drugiej strony. A tak, po odwróceniu wszystko układa się tak, jak być powinno. I trzpień na wycieraczkę jest na prawidłowej wysokości, i kable idą tak jak być powinny, nie za długie, nie za krótkie i idealnie złącze pasuje w mocowanie pod lampą.
No i oczywiście dotyczy to mojego modelu, czyli auto po lifcie. Z wcześniejszych postów wyczytałem że we wcześniejszych wersjach mogą być różnice, co do tego nie mam pewności.

btx - 5 Luty 2009, 09:35

Cytat:
Co więcej, te rysunki nie są do końca zgodne z rzeczywistością

skoro tak, to moze faktycznie pasowac.
poszukam na allegro, zeby zobaczyc jak w realu wyglada.

jacon - 5 Luty 2009, 10:09

O ile dobrze pamiętam to 190 i 124 mają inaczej rozwiązany układ spryskiwaczy, w 202 płym wypływa z wycieraczki a 190 i 124 mają osobny wtryskiwacz w listwie pod reflektorem.
janucha78 - 6 Luty 2009, 22:16

To jeszcze takie glupie pytanko.Po właczeniu spryskiwacza a co za tym idzie wycieraczek reflektorów ile ruchów wykonuje ta wycieraczka?
jacon - 7 Luty 2009, 07:26

Wykonuje dwa cykle.

Oczywiście działa to tylko jeśli masz włączone światła mijania w samochodzie, przy zgaszonych światłach prawidłowo podłączone wycieraczki nie powinny działać.

janucha78 - 11 Luty 2009, 18:17

No i zakupiłem kompletne wycieraczki od w140 i czekam na przesyłke,tylko mam jeszcze jeden problem odnosnie podłaczenia.Ze schematu wynika ze powinien byc jakis przekaznik tylko mnie zastanawia czy to ma byc jakis zwykły czy to własnie ten przekaznik realizuje dwa cykle pracy wycieraczek?
jacon - 11 Luty 2009, 19:44

Nie przekaźnik jest do przesłania prądu za jego pomocą. Sam silniczek ma układ elektroniczny i to on daje te dwa cykle.
Jak już będziesz je miał to możesz śmiało sprawdzić działanie tych silniczków, wystarczy że + podłączysz do aku a - po klemie tylko dasz impuls i silniczek wykona dwa cykle. Napewno nic nie spalisz, ja tak właśnie sprawdzałem swoje silniczki przed zamontowaniem.

Vernier - 13 Luty 2009, 00:11

jacon napisał/a:
Sam silniczek ma układ elektroniczny i to on daje te dwa cykle.


Miło by było gdyby miał układ elektroniczny :mrgreen: Na dużym kole zębatym jest wypustka załączająca dwa mikroprzełączniki. Silniczek potrzebuje napięcia do wystartowania, dostaje go jako impuls ze spryskiwaczy (zazwyczaj ok 1s się trzyma spryskiwacze) i potem ma już samopodtrzymanie zasilania. Potrzeba do niego dołączyć + i - oraz podać sygnał wyzwalający.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group