To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - zbiornik paliwa

MarcinK - 9 Październik 2009, 09:54

Korzystając z tematu o zbiorniku paliwa zwracam się z pytaniem ponieważ mam problem z pompkami paliwa lub ich zasilaniem. Komora ssąca jest sucha, pompki nie pracują czy ktoś przerabia taką usterkę?? udało mi się odpalić silnik zasilając go bańki 5L silnik pracuje normalnie. proszę o pomoc
sewan - 9 Październik 2009, 10:07

MarcinK napisał/a:
Kożrstając z tematu o zbiorniku paiwa zwracam się z ptytaniem pnieważ mam probem z pompkami paiwa lub ich zasianiem.Komora zsąca jest such, pompki nie pracują czy ktoś przerabia taką usterkę?? udało mi się odpalić silnik zasilając go bańki 5L silnik pracuje normalnie.proszę o pomoc

Litości..... :shock:

Łukasz - 9 Październik 2009, 11:00

MarcinK, popraw swój post proszę bo ciężko się go czyta.
MarcinK - 9 Październik 2009, 11:15

Nadal walczę z tym zbiornikiem paliwa, jeżeli posiada ktoś rozpiszę bezpieczników do tego modelu to ułatwiła by mi bardzo poszukiwanie usterki, myślę że coś z zasilaniem. Chyba że jest gdzieś schemat instalacji elektrycznej do pobrania to było by super :)
Lonek - 9 Październik 2009, 13:32

Z tyłu w bagażniku miej więcej za akumulatorem masz przekaźnik od pompy paliwa ma bezpiecznik sprawdź go :mb:
MarcinK - 12 Październik 2009, 08:31

Witam ponownie. Niestety nieudało usunąć mi się usterki z zablokowanym paliwem w zbiorniku. Wymontowałem zbiornik okazuje się że w tym modelu nie ma żadnych pompek elektrycznych w komorach zbiornika. Efekt jest taki że jest możliwość wtłoczyć powietrze do baku zarówno przewodem ssącym jak i odpowietrzającymi ale nie ma możliwości wyssać paliwa z komory próbę przeprowadziłem ręczną pompką do paliwa. W tym momencie brakło mi pomysłów tak jak by wewnątrz popsuł się jakiś zawór ale jaki?? Wymontuje jeszcze pływaki morze przez otwory po pływakach da się coś zaobserwować. Sprawa wygląda dziwnie, jeżeli ktoś przerabiał taką usterkę to proszę o pomoc. Z góry dzięki.
Nex@pl - 12 Październik 2009, 12:51

MarcinK napisał/a:
Witam ponownie. Niestety nieudało usunąć mi się usterki z zablokowanym paliwem w zbiorniku. Wymontowałem zbiornik okazuje się że w tym modelu nie ma żadnych pompek elektrycznych w komorach zbiornika. Efekt jest taki że jest możliwość wtłoczyć powietrze do baku zarówno przewodem ssącym jak i odpowietrzającymi ale nie ma możliwości wyssać paliwa z komory próbę przeprowadziłem ręczną pompką do paliwa. W tym momencie brakło mi pomysłów tak jak by wewnątrz popsuł się jakiś zawór ale jaki?? Wymontuje jeszcze pływaki morze przez otwory po pływakach da się coś zaobserwować. Sprawa wygląda dziwnie, jeżeli ktoś przerabiał taką usterkę to proszę o pomoc. Z góry dzięki.


Nie wiem, jak przy Twoim silniku, w W201 2.5D w samym baku mam filterek, oczywiście od spodu, więc żeby go wymienić to muszę cały bak wytachać na zewnątrz auta, może tędy droga? Sprawdź przewodami, gdzie paliwo jeszcze jest, a gdzie go juz nie ma. W rurkach idących od baku przy nim samym juz paliwa nie ma?

Druga sprawa, mam też wstawiony zaworek anty kradzieżowy :)

jjankiello - 12 Październik 2009, 16:48

MarcinK napisał/a:
Wymontuje jeszcze pływaki morze przez otwory po pływakach da się coś zaobserwować

Na pewno wtedy znajdziesz pompę - jest razem z prawym (chyba) pływakiem :!: :mrgreen:

MarcinK - 14 Październik 2009, 13:47

Witam. Okręciłem pływaki był z tym problem ponieważ nakrętki aluminiowe trochę skorodowały. Po włożeniu ręki do komory znalazłem usterkę na dnie baku w okolicy smoka było coś jak by w rodzaju pasma pakuł zanurzonych w mazucie o długości ok. 15cm. Znalezisko w momencie jak paliwo było wysysane z baku podpływało do smoka i do zatykało a z kolei jak tłoczyłem powietrze tym samym przewodem „kluch” został wypychany i działał jak zawór kierunkowy. Nie znam historii samochodu ale jestem ciekawy czym było tankowane. Pozdrawiam – niby nie usterka a kosztowała dużo zdrowia. Dziękuje z dyskusję.
G. - 14 Październik 2009, 13:56

MarcinK napisał/a:
ale jestem ciekawy czym było tankowane

Powiadają, że stare diesle to nawet na szmacie nasączonej ropą pojadą.. Może to byli pogromcy mitów? :mrgreen:

patrykxc - 5 Listopad 2009, 16:57

U mnie występuje problem z pokazywanym 0 na liczniku. Prosze o wszelakie rady bo auto mam 7 dzień, i jest to moje pierwsze auto i się nie znam. :mb:
MarcinK - 10 Marzec 2010, 09:49

Witam możesz mieś problem z pływakami. Zbiornik paliw jest dwu komorowy i w każdej z nich jest pływak n możliwe że utleniły się złącz trzeba by to sprawdzić. Musisz wjechać na kanał i odkręcić klapki maskujęce. Każda z nich jest przykręcona trzema śrubami M6. Następnie wypnij wtyki a pływaków i sprawdź miernikiem rezystancje (wartość rezystancji będzie zależała od ilości paliwa, możesz „pohuśtać”samochodem jak pływak jest ok to rezystancja będzie się zmieniać) demontaż pływaka jest dość kłopotliwy ze względu na problem z odkręceniem nakrętki mocującej.
A na początek sprawdź bezpieczniki.

Łukasz - 10 Marzec 2010, 11:21

Jak już tak odgrzewamy te kotlety to powiem że u mnie dwóch pływaków nie ma ;)
Reszta w archiwum ;)

ayek - 31 Lipiec 2011, 19:11

MarcinK napisał/a:
coś jak by w rodzaju pasma pakuł zanurzonych w mazucie o długości ok. 15cm. Znalezisko w momencie jak paliwo było wysysane z baku podpływało do smoka i do zatykało
MarcinK napisał/a:
demontaż pływaka jest dość kłopotliwy ze względu na problem z odkręceniem nakrętki mocującej.


u mnie raczej te same objawy z tą smołą jak u Ciebie.
po zlaniu paliwa ze zbiornika przez dolne wężyki w ilości około 10 litrow (paliwo odstało parę dni i zonk......... sama smoła ktora zatyka smoka i filtry :shock: i auto nie jedzie.
chciałem juz zbiornik wyciagac ale jak widze ,bez ingerencji w zawieszenie sie nie obędzie.
I teraz pytanie:
jak wygląda klucz do odkrecenia tych alu nakretek do pompo-pływaków (jak to nazywacie) ?
mysle ze tymi dwoma dziurami go wyczyszcze ;)

tomi382 - 27 Listopad 2012, 11:04

Witam kolegów.
Gdzie u mnie może być część nr 53?




A to widok mojego baku od spodu.
Nie widzę żadnej sześciokątnej nakrętki która byłaby tym "smokiem".
I co to są za duże korki na imbus ? Bo myślałem że na dole zbiornika przy tych kapslach spiąć dwie komory ze sobą





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group