To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - jaki polecicie akumulator?

ralf - 3 Listopad 2016, 00:13

Banner szedł na 1 montaż do niektórych aut z grupy VAG.
polofix - 3 Listopad 2016, 13:42

ralf napisał/a:
Banner szedł na 1 montaż do niektórych aut z grupy VAG.

To bardzo dobra firma. Jej akumulatory wytrzymywały podobnie jak nasze oryginały w mercedesach. Jak jest teraz to nie wiem.

asziatko - 3 Listopad 2016, 13:51

Tak wcześniej nie byłem w temacie akumulatora i nie wiedziałem nawet jak się kształtuje i co jest wart akumulator Banner, jak widać poprzedni właściciel przede mną zainwestował.

Tylko szkoda że już mi pada ten akumulator, i jest jak wspomniałem nie doładowywany. Bądź coś kradnie prąd.

polofix - 3 Listopad 2016, 14:23

asziatko napisał/a:
Tak wcześniej nie byłem w temacie akumulatora i nie wiedziałem nawet jak się kształtuje i co jest wart akumulator Banner, jak widać poprzedni właściciel przede mną zainwestował.

Tylko szkoda że już mi pada ten akumulator, i jest jak wspomniałem nie doładowywany. Bądź coś kradnie prąd.

Jak się dba, tak się ma. Wystarczy że samochód miał przestój kilka miesięcy i wszystko jasne.
Ale tak jak ci piszemy, sprawdź najlepiej multimetrem czy nie masz upływu przez ten moduł.

asziatko - 3 Listopad 2016, 14:59

Osobiście odkąd kupiłem MB od 24 maja 2014 roku to nie stał dłużej jak 2 dni, nie było miejsca że stał X miesięcy. To na pewno, ze swojej strony ja tu nie zaniedbałem go.

Odnośnie sprawdzenia, trzeba mieć multimetr takowego nie mam. Hm... także sam nie sprawdzę tego. Chyba że jest inny sposób?.

Ale jak się okaże że to będzie winowajcą ten moduł komfortu to naprawdę będę zdziwiony bo bez Waszej pomocy bym na to nie wpadł w życiu.

Abdul - 3 Listopad 2016, 15:58

asziatko, multimetr kosztuje 20 zł w castoramie, obi ;) Jedź, kup i sam zdiagnozuj ;)
polofix - 3 Listopad 2016, 16:05

Abdul napisał/a:
asziatko, multimetr kosztuje 20 zł w castoramie, obi ;) Jedź, kup i sam zdiagnozuj ;)

http://allegro.pl/uniwers...6204190477.html

Abdul - 3 Listopad 2016, 16:06

polofix, nawet taniej i z domu nie trzeba wychodzić :P
asziatko - 3 Listopad 2016, 17:01

OK mam, mam multimetr inaczej miernik :) .

Możecie Koledzy jak teraz zadać czy moduł nie kradnie prądu?.

Abdul - 3 Listopad 2016, 17:08

asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu.
Odłączasz wtyczki od modułu komfortu - sprawdzasz pobór :)
Można też wyłączyć modu lampką w kabinie (podobno) ale ja tego nie testowałem, odpinałem moduł.

polofix - 3 Listopad 2016, 17:20

Abdul napisał/a:
asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu.
Odłączasz wtyczki od modułu komfortu - sprawdzasz pobór :)
Można też wyłączyć modu lampką w kabinie (podobno) ale ja tego nie testowałem, odpinałem moduł.

Oczywiście trzeba odpowiednio ustawić multimetr i włożyć właściwie konektorki. Druga sprawa to powyłączać wszystkie odbiorniki [radio,cb radio], łącznie z lampką w bagażniku. i zamknąć drzwi.

Pyra - 3 Listopad 2016, 17:33

Witam
polofix napisał/a:
Abdul napisał/a:
asziatko, wyciągasz ten moduł na wierzch (trzeba odkręcić). Wpinasz się szeregowo miernikiem ustawionym na pomiar prądu miedzy aku - i klemę - -> sprawdzasz pobór prądu.

Oczywiście trzeba odpowiednio ustawić multimetr i włożyć właściwie konektorki.


Kiedyś napisałem taki artykulik: Podstawy pomiarów , powinien co nieco rozjaśnić.

Pozdrawiam

asziatko - 3 Listopad 2016, 18:23

Przyznam że tu nie bardzo wiem jak co ogarnąć z pomiarem tym bardziej że nigdy tego nie robiłem. Owszem przeczytałem Twój temat

Pyra napisał/a:
Podstawy pomiarów


. A jak trzeba ustawić multimetr na jaką wartość i gdzie trzeba włożyć właściwie konektorki?.

Pyra - 3 Listopad 2016, 22:26

Witaj
asziatko napisał/a:
A jak trzeba ustawić multimetr na jaką wartość i gdzie trzeba włożyć właściwie konektorki?.

Tu masz wszystko narysowane:

Sondy pomiarowe (kable) wkładasz do: gniazda COM (zawsze czarny i podłączasz do minusa), oraz gniazda oznaczonego A (w zdecydowanej większości mierników po lewej stronie).
Przełącznik, ustawiasz w zależności od typu przyrządu. Te z automatyczną zmianą zakresów, ustawiasz na A (mA, to prądy 1000x mniejsze). Przy symbolu A musi być prosta i przerywana linia, oznacza ona prąd stały i ... (tu już nie będę tłumaczył, bo nie ma potrzeby).
Należy pamiętać, że zakresy prądowe, są zabezpieczone bezpiecznikiem, w razie kiedy jest on uszkodzony, pomiar jest niemożliwy, przy czym, napięcie można zmierzyć.
UWAGA!, tanie mierniki, mają ograniczenia w pomiarze prądu max. Ograniczenie wynika z wytrzymałości elementu pomiarowego. Czas pomiaru prądu zbliżonego do max (czyli 10 - 20A, zależy od typu miernika) może trwać kilka do kilkunastu sekund.

Pomiar prądu, jest możliwy tylko, po włączeniu się w szereg z obwodem mierzonym, więc musisz odłączyć kabelek zasilający, i pomiędzy jego koniec, a punkt do którego był podłączony, włączasz miernik. Plus miernika do plusa akumulatora (z reguły odłączonego kabelka) a minus do urządzenia mierzonego (najczęściej punktu z którego odłączyłeś przewód).

Pozdrawiam

asziatko - 4 Listopad 2016, 00:35

Pyra, dziękuję za opis.

Miernik mam taki jak ten z lewej strony, czarny.

Będę próbował obadać ten moduł.

A jak bym wyjął bezpiecznik od tego modułu stanie się coś, czy mogę go wyjąć i jeździć bez bezpiecznika od tego modułu?.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group