To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Nadwozie i wnętrze - Szyberdach

Pioterek - 23 Maj 2011, 12:22

ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij i po tej operacji niby wrócą prawidłowe ustawienia połozenia szybra. Ale czy to pomoże.

Pomorze, ale najpierw musisz ręcznie zamknąć szyber dokładnie w położeniu "zamknięty", następnie wymontować silnik i jak będzie podłączony to przyciskiem otworzyć, potem zamknąć i powinien się ustawić w swoim położeniu krańcowym zgodnym z położeniem szybra ustawionym przez Ciebie ręcznie. Jak przykręcisz silnik powinno hulać bez problemu.
Trenowałem to w C180 jak wymieniałem szyberdziurę :wink:

ranak - 23 Maj 2011, 14:19

Camel- napisał/a:
ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij

Możesz tak spróbować.
Silnik przekładałeś? Co w ogóle przełożyłeś? Samą mechanikę? Silnik ze sterownikiem od starego?
A przycisk? Stary szyberdach działał w ogóle?

Dzięki za odzew.
Założyłem nowy szyber i stary silnik ze sterownikiem (sterownik to pewnie ustrojstwo czarne przy silniku?). Stary szyber działał tzn. otwierał się, uchylał ale już zamknąć nie szło bo popękały jakieś prowadniczki i ich kawałki blokowały zamknięcie. Po otworzeniu starego szybra wyjąłem kawałki żeliwnych odlewów.

[ Dodano: 23 Maj 2011, 14:22 ]
Pioterek napisał/a:
ranak napisał/a:
Znalazłem sugestie na forum W210 iż wymontować silnik nie odłączając od elektryki, dać przycisk na zamknij i po tej operacji niby wrócą prawidłowe ustawienia połozenia szybra. Ale czy to pomoże.

Pomorze, ale najpierw musisz ręcznie zamknąć szyber dokładnie w położeniu "zamknięty", następnie wymontować silnik i jak będzie podłączony to przyciskiem otworzyć, potem zamknąć i powinien się ustawić w swoim położeniu krańcowym zgodnym z położeniem szybra ustawionym przez Ciebie ręcznie. Jak przykręcisz silnik powinno hulać bez problemu.
Trenowałem to w C180 jak wymieniałem szyberdziurę :wink:

Dzięki za podpowiedż.
Spróbuję tak zrobić ale czy czy na pewno mam dać przyciskiem na otwórz a potem na zamknij czy nie wystarczy na zamknij tylko?
Dziękuję za zainteresowanie i jutro dam odpowiedż co wynikło z tej operacji.
Pozdrawiam.

Pioterek - 23 Maj 2011, 14:42

ranak napisał/a:
Spróbuję tak zrobić ale czy czy na pewno mam dać przyciskiem na otwórz a potem na zamknij czy nie wystarczy na zamknij tylko?

Ja dla pewności dałem tak jak napisałem, żeby silniczek przewalił cały cykl i żebym ja miał pewność, że będzie ok. Jak więcej popstrykasz to raczej nie zaszkodzi. Jeśli w silniczku mikrostyki są w porządku to na pewno będzie wszystko ok i szyberwłaz będzie chodził jak należy.

ranak - 24 Maj 2011, 19:05

Witam.
Zrobiłem tak jak kolega Pioterek radził na moim starym silniku od oryginalnego szybra no i prawie było dobrze. Piszę prawie bo uchylał się i zamykał ale jak otworzyłem jego na maxa (rozsunąłem) to po daniu na zamknij tylko się przymknął i została szczelina tak z 5 cm. Ponadto nie reagował na kluczyk w zamku (to chyba moduł komfort) więc całą operację powtórzyłem z silnikiem od szklanego i tu sukces. Prawie sukces bo z pozycji uchylonej dając na zamknij ładnie zamyka ale tak nie do końca. Muszę go docisnąć lekko klawiszem w pozycji na rozsuwanie. Jedno przyciśnięcie. Mogę kluczykiem zamknąć szyber jeśli jest otwarty przy zamykaniu auta ale już w drugą stronę niestety nie. Szyby się otwierają a szyber stoi. Tak dumam i dumam że trzeba będzie poświęcić wiele czasu aby go ustawić. Ząbek po ząbku aż uzyska się odpowiednią pozycję. To co uzyskałem w tej chwili to sukces ale ja lubię jak wszystko działa tak jak fabryka zrobiła. Jutro znów się zabieram za ustawianie.
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?

Camel- - 25 Maj 2011, 09:42

ranak napisał/a:
Mogę kluczykiem zamknąć szyber jeśli jest otwarty przy zamykaniu auta ale już w drugą stronę niestety nie. Szyby się otwierają a szyber stoi.

Tak ma każdy.
Zastanawia mnie czy nie masz klawisza uszkodzonego?
Spróbuj ustawić szyberdach i silnik w pozycji uchylonej i potem to złożyć.

Cytat:
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?

Jeśli szklany też jest sprzed liftu - to będą pasować i możesz zamienić. Ale od liftu sterwoniki są inne (CAN...).

ranak - 25 Maj 2011, 18:53

Camel- napisał/a:

Tak ma każdy.
Zastanawia mnie czy nie masz klawisza uszkodzonego?
Spróbuj ustawić szyberdach i silnik w pozycji uchylonej i potem to złożyć.

Jeśli szklany też jest sprzed liftu - to będą pasować i możesz zamienić. Ale od liftu sterowniki są inne (CAN...).

Na oryginalnym szyberku ta opcja była, otwieranie na kluczyk, co do szklanego to jest chyba z 97 ale głowy nie dam. Klawisz raczej nie jest uszkodzony bo oba silniki działają na nim tylko właśnie ta kwestia pozycji samego szybra. Dzisiaj nie miałem czasu zabrać się za niego ale jak coś dopracuje to zapodam.

Pioterek - 25 Maj 2011, 19:46

ranak napisał/a:
Tak dumam i dumam że trzeba będzie poświęcić wiele czasu aby go ustawić. Ząbek po ząbku aż uzyska się odpowiednią pozycję. To co uzyskałem w tej chwili to sukces ale ja lubię jak wszystko działa tak jak fabryka zrobiła.

IMO to po prostu nie wstrzeliłeś się dokładnie w pozycję zamkniętą dachu i stąd te nieprawidłowości. Trzeba było po domknięciu dachu silniczkiem jeszcze raz go wyjąć i powtórzyć procedurę na wyjętym, potem założyć i sprawdzić - pewnie byłoby dobrze.
Co do domykania z kluczyka, to wydaje mi się, że po założeniu silnika trzeba zaprogramować jego pozycje końcowe, czyli otworzyć dach i trzymać guzik w tej pozycji przez kilka sekund ~5 potem zamknąć i też trzymać guzik w tej pozycji ~5s. Po tej akcji powinien się otwierać i zamykać z klucza.

ranak napisał/a:
mam jeszcze jedno pytanie czy mogę zamienić same sterowniki od silników szybra?

Ale po co? to raczej nic nie zmieni.

Camel- - 28 Maj 2011, 13:20

Przed liftem zamykanie jest kompletu a otwieranie tylko szyb :) Nic programować nie trzeba.

http://www.youtube.com/watch?v=sCI8wW2kmiM

Mateo9115 - 14 Czerwiec 2011, 14:00
Temat postu: szyberdach - kółko? czy da rade gdzies kupić ? {pilne}
witajcie.
no więc wziąłem się w końcu za naprawe szyberdachu i wszystko by było ok gdyby nie jeden mały problem. potrzebuje pilnie takiego małego żółto-gumowego kółeczka.
czy dostane gdzies (oprócz aso) takie kółeczko na którym "jeździ" prowadnica?? czy w sklepie motoryzacyjnym znajdę to?
to jest coś podobnego do tego na czym jeżdżą szuflady itp. daje zdjęcia podglądowe o co mi chodzi.
prosze o pomoc. to b. pilne, bo mam rozkręcony cały szyber!

madzara31 - 14 Czerwiec 2011, 15:40

Jeśli dajesz taki temat to daj też wymiary takiego kółka :idea:
comza - 14 Czerwiec 2011, 17:52

502 072 604 - telefon do zakładu serwisujacego szyberdachy z W-wy na ul. Gersona
Sądzę że jest szansa że beda takie coś mieli, lub może chociaż zdradzą sekret gdzie to można kupić.
Walcz :)

Mateo9115 - 14 Czerwiec 2011, 20:09

poradziłem sobie. znalazłem podobne "kółko" i dałem jeszcze uszczelkę małą i działa. ale mam w sumie innym problem. normalnie już nie moge - ile sie natrudziłem aby było dobrze a i tak jest źle. chodzi mi dokładniej o zsynchronizowanie silniczka z szybrem.... jutro jeszcze powalczę.
Pioterek - 15 Czerwiec 2011, 12:07

Cytat:
normalnie już nie moge - ile sie natrudziłem aby było dobrze a i tak jest źle. chodzi mi dokładniej o zsynchronizowanie silniczka z szybrem.... jutro jeszcze powalczę.

Niedawno o tym pisaliśmy: http://www.w202.pl/viewto...=10194&start=45

Mateo9115 - 15 Czerwiec 2011, 15:06

dzięki! szukałem właśnie o tym, ale nie mogłem tego znaleźć, a właśnie coś mi się kojarzyło, że ktoś o tym niedawno mówił.
maurycy - 15 Czerwiec 2011, 15:54

scaliłem co nie co :)

p.s. pierwszy stres za mną :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group