To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - kontrolka oleju

tymoteusz1978 - 29 Lipiec 2009, 19:18
Temat postu: kontrolka oleju
Witam
Mam problem z zapalającą się kontrolką oleju w moim w202 220D 97'
Po jakiejś godzinie jazdy zapala mi się kontrolka oleju.
Poziom oleju jest ok.
dziwne jest to że zapala mi się na wolnych obrotach.
Jak przyspieszam i wchodzę na obroty powyżej 3500-4000 gaśnie
co może być przyczyną ???
Komputer nic nie wykazuje

xmichux - 29 Lipiec 2009, 20:09

może coś z czujnikiem ciśnienia oleju nie do końca jest ok
Krzychs2 - 29 Lipiec 2009, 21:29

tymoteusz1978, to napewno ciśnienie oleju :wink: sprawdź czujniki albo lepiej zmierz sobie ciśnienie :)
Nie chciałbym wyrokować nic poważniejszego :wink:

Adaśko - 29 Lipiec 2009, 22:00

Ale nie ma kontrolki ciśnienia, tylko poziomu oleju, sprawdź na zimnym silniku ile masz oleju, jak jest wszystko dobrze czujnik wyjmij i przemyj go w nafcie.
Krzychs2 - 29 Lipiec 2009, 22:22

Adaśko, to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju? i co syganalizuje niskie cisnienie?
Daniel - 29 Lipiec 2009, 22:58

Krzychs2 napisał/a:
to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju?



Krzychs2 napisał/a:
co syganalizuje niskie cisnienie?


Nie ma kontrolki ciśnienia oleju.


tymoteusz1978 napisał/a:
dziwne jest to że zapala mi się na wolnych obrotach.
Jak przyspieszam i wchodzę na obroty powyżej 3500-4000 gaśnie


Sprawdź czujnik poziomu oleju.

Krzychs2 - 30 Lipiec 2009, 08:47

Daniel, W innych autach też nie ma raczej kontrolek od ciśnienia, jest od poziomu ale przy niskim ciśnieniu włącza się kontrolka i sygnał dźwiękowy.
Miałem taką sytuację w innym aucie, mój szwagier również (skończyło się na wymianie silnika :cry: )
Daniel, powiedz mi jak to rozwiązane jest w naszych :mb: :?:
Obym nigdy nie miał takiej sytuacji ale będę wdzięczny za odpowiedź :wink:

Marcin Pop. - 30 Lipiec 2009, 09:37

Adaśko napisał/a:
Ale nie ma kontrolki ciśnienia, tylko poziomu oleju, sprawdź
Krzychs2 napisał/a:
Adaśko, to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju? i co syganalizuje niskie cisnienie?

Daniel napisał/a:
Nie ma kontrolki ciśnienia oleju.


Chyba w W202 rolę kontrolki ciśnienia oleju w silniku pełni kontrolka od poziomu oleju (ale mogę się mylić). Jak na wolnych obrotach zapala się ta kontrolka to przyczyną może być:
- bardzo niski poziom oleju,
- nieodpowiedni olej (xx W xx),
- nieszczelności silnika,
- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

Daniel - 30 Lipiec 2009, 15:04

Krzychs2 napisał/a:
Daniel, powiedz mi jak to rozwiązane jest w naszych :mb: :?:
Obym nigdy nie miał takiej sytuacji ale będę wdzięczny za odpowiedź :wink:


Nie wiem jak to jest w innych silnikach montowanych w W202, ale w CDI (OM611) jest tylko czujnik poziomu oleju. Mercedes wyszedł z założenia (zresztą prawidłowego), że gdy jest poziom oleju to i musi być ciśnienie. Awarie pompy oleju praktycznie się nie zdarzają, a i same oleje są coraz lepsze i co za tym idzie bardziej odporne na zużycie.


Krzychs2 napisał/a:
Daniel, W innych autach też nie ma raczej kontrolek od ciśnienia, jest od poziomu ale przy niskim ciśnieniu włącza się kontrolka i sygnał dźwiękowy.


Tak jest np. w VW Passatach (ale nie mam pojęcia jaki to model, na pewno był to silnik benzynowy)- sygnał dźwiękowy jest uruchamiany w przypadku: 1. zbyt niskiego ciśnienia oleju przy wolnych obrotach oraz 2. przy obrotach średnich - jeżeli ciśnienie oleju jest mniejsze od założonego.

Podsumowując - w przypadku nowoczesnego silnika kontrolka poziomu oleju jest całkowicie wystarczająca.

Tak dla ciekawości - w Actros-ach nie ma bagnetu oleju, jest tylko czujnik jego poziomu. Nie wszyscy starsi datą kierowcy zawodowi potrafią to zrozumieć :wink:

Marcin Pop. - 30 Lipiec 2009, 16:12

Daniel napisał/a:
Podsumowując - w przypadku nowoczesnego silnika kontrolka poziomu oleju jest całkowicie wystarczająca.


W202 aż tak bardzo nowoczesny nie jest

janucha78 - 30 Lipiec 2009, 19:39

Daniel napisał/a:
Tak dla ciekawości - w Actros-ach nie ma bagnetu oleju, jest tylko czujnik jego poziomu. Nie wszyscy starsi datą kierowcy zawodowi potrafią to zrozumieć :wink:

Z tego co mi wiadomo to w w203 cdi tez nie ma bagnetu.

Gerri - 30 Lipiec 2009, 20:05

Link dotyczy auta 202.182

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=105&SGN=03

Pozycja 80 to jednoznacznie czujnik poziomu - dla pewności możesz zajrzeć na miskę olejową i sprawdzić, czy tam faktycznie jest.
Zdjęcie z niego kabelka przy pracującym silniku powinno spowodować po krótkiej chwili zapalenie kontrolki.

Daniel - 30 Lipiec 2009, 20:57

Marcin Pop. napisał/a:
W202 aż tak bardzo nowoczesny nie jest


To już jest dyskusja akademicka, ja jednak uważam, że W202 z silnikami OM611 czy M112 jednak nowoczesne są :wink:

[ Dodano: 30 Lipiec 2009, 21:00 ]
janucha78 napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to w w203 cdi tez nie ma bagnetu.


Weź pod uwagę, że pierwsze Actros-y zostały wyprodukowane w 1996 roku... Wtedy brak miarki oleju to było coś :P

janucha78 - 30 Lipiec 2009, 21:28

Daniel napisał/a:

Weź pod uwagę, że pierwsze Actros-y zostały wyprodukowane w 1996 roku... Wtedy brak miarki oleju to było coś :P

Kiedys znajomy starszy pan który sie troszke zajmuje mechanika w silniku z pompowtryskami cały dzień szukał pompy wtryskowej. :D

Krzychs2 - 30 Lipiec 2009, 21:51

Daniel napisał/a:
Mercedes wyszedł z założenia (zresztą prawidłowego), że gdy jest poziom oleju to i musi być ciśnienie. Awarie pompy oleju praktycznie się nie zdarzają, a i same oleje są coraz lepsze i co za tym idzie bardziej odporne na zużycie.
Mercedes widać jest pewien tego co robi i serwisu również :)
Daniel napisał/a:
Tak jest np. w VW Passatach (ale nie mam pojęcia jaki to model, na pewno był to silnik benzynowy)- sygnał dźwiękowy jest uruchamiany w przypadku: 1. zbyt niskiego ciśnienia oleju przy wolnych obrotach oraz 2. przy obrotach średnich - jeżeli ciśnienie oleju jest mniejsze od założonego.

Nie tylko passat bo VW montował te same silniki do wszystkich modeli (ewentualnie z małymi modyfikajami nie mającymi większego znaczenia) co więcej w Audi też były ich odpowiedniki :P
W VW po zaświeceniu kontrolki trzeba niezwłocznie zlokalizować problem bo może się to źle skończyć.
U mnie naszczęście okazało się że wadliwy był filter oleju, świeciło, piszczało na każdych obrotach :P
U szwagra skończyło się na wymianie silnika bo było już po panewkach :|

[ Dodano: 30 Lipiec 2009, 21:56 ]
A tak nawiasem: kolega tymoteusz1978 nie spodziewał sie chyba tylu informacji :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group