Elektryka - kontrolka oleju
xmichux - 30 Lipiec 2009, 22:42
Krzychs napisał/a: |
A tak nawiasem: kolega tymoteusz1978 nie spodziewał sie chyba tylu informacji | i chyba dalej nie wie co zrobić a więc...do wymiany te czujniki
Marcin Pop. - 4 Sierpień 2009, 14:50
Adaśko napisał/a:
Ale nie ma kontrolki ciśnienia, tylko poziomu oleju, sprawdź
Krzychs2 napisał/a:
Adaśko, to do czego podłączony jest czujnik ciśnienia oleju? i co syganalizuje niskie cisnienie?
Daniel napisał/a:
Nie ma kontrolki ciśnienia oleju.
Chyba w W202 rolę kontrolki ciśnienia oleju w silniku pełni kontrolka od poziomu oleju (ale mogę się mylić). Jak na wolnych obrotach zapala się ta kontrolka to przyczyną może być:
- bardzo niski poziom oleju,
- nieodpowiedni olej (xx W xx),
- nieszczelności silnika,
- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.
Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju
sewan - 4 Sierpień 2009, 16:27
Marcin Pop. napisał/a: |
Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju |
Tylko że M112 to nie C180 tylko C240.
Marcin Pop. - 4 Sierpień 2009, 16:30
sewan napisał/a: | Także motory w C180 (M111, M112) nie posiadają czujników ciśnienia oleju , tylko czujnik poziomu oleju
Tylko że M112 to nie C180 tylko C240. |
co racja - to racja
Chodziło mi o motory M111.920 i M111.921 (a nie M112)
Nex@pl - 4 Sierpień 2009, 16:49
I to by się zgadzało, jak przed wymianą oleju dolałem trochę to assyst nie zwiększył mi limitu Dobił do 0 prawidłowo.
Gerri - 4 Sierpień 2009, 21:47
Marcin Pop. napisał/a: |
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika. |
Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił
sewan - 5 Sierpień 2009, 09:20
Gerri napisał/a: | Marcin Pop. napisał/a: |
Jednak się myliłem. Poniżej cytat z innego forum dotyczący funkcji ASSYST:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika. |
Przypadkowo nawet wiem, kto to zamieścił |
A kto by mógł. Guru, a jakże.
madzara31 - 13 Grudzień 2010, 13:33
To gdzie motor M 111 2,2 litra stosowany w W 124 ma wpięty klasyczny czujnik ciśnienia?
bart1527 - 4 Luty 2014, 10:23
Mam podobny objaw jak autor tego tematu, tzn zapala mi się kontrolka poziomu oleju na wolnych obrotach. Teraz zimno, zapalam auto i wychodze skrobać szybki, wsiadam po 1-2 min, świeci się kontrolka oleju, przegazuje - gaśnie. Myśle sobie, zimny, gęsty olej nie nadąża spływać, ale ostatnio zapala się też na ciepłym silniku - stoje pod światłami, silnik sobie klekocze i zapala się kontrolka, przegazuje - gaśnie, o co chodzi?
Na bagnecie stan prawie MAX, tak na 4/5!
Co to może być??
[ Dodano: 7 Luty 2014, 08:44 ]
Nikt, nic nie podpowie...?
Sido69 - 9 Luty 2014, 14:47
Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości
To samo dot. wolnych obrotów, kontrolka świeci bo pompa nie generuje takiego ciśnienia a jak dasz w piec ciśnienie wzrasta kontrolka gaśnie
perzu126 - 10 Luty 2014, 08:48
Ja proponuje wymiane czyjnika poziomu oleju. Z tego co pamietam, to dochodza do niego tylko dwa przewody. Co oznacza, ze obsluguje tylko poziom oleju a nie cisnienie.
bart1527 - 10 Luty 2014, 09:10
Sido69 napisał/a: | Ja proponuje sprawdzić ciśnienie oleju, dopóki jest zimny gęsty olej doszczelnia pompę oleju po rozgrzaniu olej jest bardziej rzadki i traci te właściwości | - kontrolka zapala się na zimnym i na ciepłym silniku, a to jest kontrolka POZIOMU oleju, więc ciśnienie niema tu nic do rzeczy...
perzu126 napisał/a: | Ja proponuje wymiane czyjnika poziomu oleju. Z tego co pamietam, to dochodza do niego tylko dwa przewody. | - dochodzi tylko jeden przewód, a czujnik był wymieniany jakieś 2 lata temu na nowy, więc raczej nie jest to sprawa czujnika.
Dzięki za podpowiedzi, poczekam jeszcze do wymiany oleju i zrobie płukanie silnika, zobaczymy czy coś się zmieni.
Pozdrawiam,
wiskontii - 10 Luty 2014, 10:15
bart1527, Ja bym nie lekceważył tej kontrolki nie wiem ale morze się mylę morze sak jest przytkany
bart1527 - 10 Luty 2014, 10:47
No właśnie nie lekceważe, ale jak widzisz nie padła żadna sensowna odpowiedź co z tym zrobić, poza "wymień czujnik"...
perzu126 - 10 Luty 2014, 11:38
Ale ta kontrolka nie ma nic wspolnego z cisnieniem oleju. Zobaczcie gdzie jest czujnik poziomu! Podobno jest jakis kruciec zaslepiony do czujnika cisnienia
|
|
|