To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Nierówna praca po uruchomieniu

badmojo - 20 Grudzień 2012, 21:29

Dzięki jjankiello
Pompa szczelna, ale poci mi się to:
https://picasaweb.google.com/104022892511333446006/3Listopada201202#5824125003551460338
Co to jest i do czego służy...?
Natomiast na pewno miałem zużyte rolkę i napinacz paska klinowego. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ, ale i tak były do wymiany, więc wymieniłem na nowe.
Wymieniłem też wszystkie oringi na przewodach paliwowych, bo miałem tam jakąś rzeźbę, w 3 miejscach. Dla pewności wymieniłem wszystkie.
Na razie nie miałem okazji się przekonać czy to pomogło. Zobaczę jutro rano...
Jednak tak czy owak muszę znaleźć w Łodzi jakiegoś dobrego "magika" od SD, który pochyli się nad moją :mb: . Mój mechanik dobry, ale starej daty...

[ Dodano: 3 Styczeń 2013, 21:36 ]
Dla potomnych.
To o co pytałem na zdjęciu to zawór zwrotny (odcinający) paliwa. Ale on był szczelny.
To mokre to szło spod pompy vacum (podciśnienia). Wymieniłem oringi i zobaczymy.
Natomiast sedno, czyli nierówna praca najpewniej jest wynikiem nieszczelności na 3 wtrysku.
Dziwne, że dopiero teraz zauważyłem, że jest tam mokro. Wcześniej patrzyłem, mechanik patrzył i nic nie wypatrzyliśmy.
W poniedziałek jadę na uszczelnienie. Dopiszę co i jak.

[ Dodano: 10 Styczeń 2013, 13:34 ]
No to wszystko jasne. Chodziło oczywiście o nieszczelność tego wtrysku.
Niestety czasami to ciężko wyłapać, bo nieszczelność słychać czasem tylko chwilę na zimnym silniku. Jak się auto rozgrzeje, to się wtrysk uszczelnia i mechanik nic nie słyszy. W moim przypadku mokro przy wtrysku zrobiło się po 2 tygodniach jazdy z tą nieszczelnością, więc zobaczyć też wcześniej nic nie można było.
To podobno uroda CDI, że te wtryski się często rozszczelniają.
Na szczęście koszt profesjonalnego uszczelnienia to 50zł. Wyjęcie, czyszczenie i frezowanie otworu, nowe (uszczelka i śruba), montaż.

r0rk - 14 Grudzień 2014, 12:29
Temat postu: Falowanie obrotów na zimnym silniku CDI
Witam, mam problem z falowaniem obrotów i lekkim rzucaniem silnika po nocy. Objawy występują tylko zimnym silniku i dopóki auto nie złapie jakiejkolwiek temperatury, potem chodzi jak zegarek. Wg postów, które udało mi się znaleźć to jest Zawór ciśnienia CR na listwie wtryskowej (foto poniżej). Udałem się więc do ASO i kupiłem zestaw naprawczy, czyli komplet uszczelek. Mechanik po wyjęciu stwierdził, że oryginalne uszczelki wyglądają świetnie więc nie dokońca może to być tego przyczyna. Niestety tego się obawiałem, po wymianie nadal jest to samo. Aczkolwiek problem się nasila jak temp na zewnątrz spada na - . Pozostaje wymiana zawóru czy może zacząć od wymiany uszczelek przewódów paliwowych??



PS: Z zestawu naprawczego pozostała jeszcze jedna (jakby tekturowa) uszczelka, której nie ma w zaworze. Domyśliłem się, że pewnie znajduje się w czujniku ciśnienia, który znajduje się na przodzie listwy wtryskowej, dlatego też go nie wymienialiśmy.
Na kompie brak błędów czujnika.



Pozdrawiam
r0rk

wojtekjasiek - 14 Grudzień 2014, 17:42

a może to tylko świece?
r0rk - 14 Grudzień 2014, 17:45

wojtekjasiek napisał/a:
a może to tylko świece?


Też się nad tym zastanawiałem, ale ponoć jak świeca pada to kontrolka się zapala.

wojtekjasiek - 14 Grudzień 2014, 17:49

u mnie sie nie zapaliło nic a też telepało po odpalniu, warto sprawdzią, na forum znajdziesz opis jak się to robi, ostatio widziałem tlko nie pamiętam gdzie
r0rk - 14 Grudzień 2014, 18:39

wojtekjasiek napisał/a:
u mnie sie nie zapaliło nic a też telepało po odpalniu, warto sprawdzią, na forum znajdziesz opis jak się to robi, ostatio widziałem tlko nie pamiętam gdzie


Ale obroty też falowały? Wymiana świec pomogła?

wojtekjasiek - 14 Grudzień 2014, 18:56

można nazwać to falowaniem, no nierówno pracuje, silnik mam w dobrej kondycji więc kilka sekund wystarczyło żeby zakoczył, wymieniłem świece i problem ustąpił w 100 %
perzu126 - 14 Grudzień 2014, 19:52

CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia. W common railach świeca pełni role wspomagacza przy odpalaniu a nie niezbędnika. A wtryski sprawdzałeś?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 19:55 ]
Z tego co mi wiadomo to za falowanie obrotów odpowiada czujnik ciśnienia na listwie a nie zawór. To co masz w reku to zawór to chyba zawór. Czujnik znajduje sie w przodu silnika, zawór z tyłu

r0rk - 14 Grudzień 2014, 21:26

perzu126 napisał/a:
CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia. W common railach świeca pełni role wspomagacza przy odpalaniu a nie niezbędnika. A wtryski sprawdzałeś?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 19:55 ]
Z tego co mi wiadomo to za falowanie obrotów odpowiada czujnik ciśnienia na listwie a nie zawór. To co masz w reku to zawór to chyba zawór. Czujnik znajduje sie w przodu silnika, zawór z tyłu


Nie no świece w dieslu muszą być sprawne:) u mnie w pracy 3.0 V-ka w Sprinterzee miała spore problemy z odpalenirm przy niesprawnych świecach. Napewno chodzi o zawór, po to też jest zestaw naprawczy do zaworu CR , warto prześledzić forum w210 tam też ten temat był opisywany, nawet wyrzucali schemat, często czujnik mylony jest z zaworem lub nazywany jest poprostu tak samo. U mnie czujnik był sprawdzany przez kompa - zero błędów. Wtryski dają efekt rzucania i falowania na zimnym jak i na ciepłym silniku. Tutaj wygląda jakby łapał powietrze przez noc, sam zresztą nie wiem....

perzu126 - 14 Grudzień 2014, 21:40

Na w210 kolega NOC pisal i nawet pokazal na zdjęciu, że chodzi o czujnik. Przy niesprawnym zaworze, nie odpalisz w ogóle silnika. Co do świec to w Sprinterze tescia w 2,7 Cdi od kilku lat jest odłączony modul grzania i auto pali bez problemów. Przebieg 340tys km
wojtekjasiek - 14 Grudzień 2014, 21:46

jeśli nie wymieniałeś świec w ostatnim czasie to myśle, że warto w pierwszej kolejności sie tym zająć, może nawet nie wszystkie tylko spradzić je najpierw i ewent. wymienić sztuke,
perzu126 napisał/a:
CDI z dobrą kompresją zaskakuje bez świec w mrozy bez dłuższego kręcenia

a ten przypadek to jest ciekawy, mam w pracy wózek widłowy still z silnikiem 2,2 mercedesa, po kupnie zamiast świec miał wkręcone śróby :D , palił na dotyk, jak?

barto125 - 14 Grudzień 2014, 22:27

wojtekjasiek napisał/a:
palił na dotyk, jak?
Dobra kompresja
perzu126 - 14 Grudzień 2014, 23:37

Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 23:55 ]
My tu gadu gadu a tematy podobne sa. Ile razy o to samo można pytać?

r0rk - 15 Grudzień 2014, 00:42

perzu126 napisał/a:
Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 23:55 ]
My tu gadu gadu a tematy podobne sa. Ile razy o to samo można pytać?


Tematy podobne, ale pomieszane benz/diesel. Jest jedna odpowiedź sprzed 2 lat, może i trafna. Wtryski może rzeczywiście należy sprawdzić, ale u mnie przedmuchu nie ma, pocić też się żaden nie poci.

wojtekjasiek - 15 Grudzień 2014, 06:37

perzu126 napisał/a:
Ale zwykly diesel siedzi w tym widlaku czy CDI?

zwykły bez turbiny



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group