To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Tuning na Gazie

eldorado - 2 Październik 2009, 09:06
Temat postu: Tuning na Gazie
Tak jak w temacie; licze na owocną dyskusję:



http://wysokieobroty.moto...16,3310347.html
http://www.honda-crx.info...wykresy&start=0

[ Dodano: 4 Październik 2009, 17:49 ]
------------------------------------------------
widze że rozmowa sie nie klei, więc może ja zaczne

Gaz
0-100km/h – 13,8s (średnia z 3 przejazdów)
80-120 (4bieg) – 13,7s (średnia z 3 przejazdów)

chwalcie sie ile wasze gokardy mają :P


mój sposób na tjuning :wink:
- catch can
- wywalenie kata lub środkowego tłumika
- filtr-wkład powietrza K&N + nadmuch
- Blos z regulacją
- i może coś jeszcze ale... to tajemnica :wink:
potem na hamownie, jeżeli uzyskam 122KM (seryjne) czy tam więcej - to dla mnie bedzie sukces - ponieważ auto jest na gaz a co najgorsze zwykły (nie sekwencja)

gucionexia - 5 Październik 2009, 19:53

Mam taki sam gaz jak ty, na razie osiągów nie zbadam bo mam wyjętą przepustnice :twisted:
Po zmianie na blosa nie spodziewaj sie, że od razu bryka przyspieszy( zabawy przy ustawianiu jest,ale warto)
Wawalasz kata wstaw cos wzamian by nie zmniejszać objetosci wydechu

Ja jeszcze myśle o obniżeniu głowicy o ok. 1mm (max)

Camel- - 6 Październik 2009, 14:03

A ja mam 11,5s w gazie i w benzynie, i co teraz? :oops:
eldorado - 6 Październik 2009, 15:33

Camel- napisał/a:
A ja mam 11,5s w gazie i w benzynie, i co teraz? :oops:


odłącz odmę (czyli tzw. "catch can"), potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki), może jakiś sportowy filtr powietrza, wywalić środkowy tłumik i wstawić jakiś przelot albo sport (remus, supersprint, micheal)

[ Dodano: 6 Październik 2009, 15:38 ]
gucionexia napisał/a:
Ja jeszcze myśle o obniżeniu głowicy o ok. 1mm (max)


szlif czy cieńsza uszczelka pod głowicą? A jak już to wstawić metalową uszczelkę pod głowice a nie papierową (wiem co mówie w golfie wymieniałem 4 razy, a za 4 wsadziłem metalową - całą)

[ Dodano: 6 Październik 2009, 17:41 ]
gucionexia napisał/a:
Po zmianie na blosa nie spodziewaj sie, że od razu bryka przyspieszy( zabawy przy ustawianiu jest,ale warto)


z tego co kolega pisał to ma blosa, ale w domu, z tego co widziałem blosa bede miał w tym miejscu zamontowanego "1" (tam jest najwięcej miejsca (ale jest dalej od przepustnicy i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie) a jak nie to wywale ten płaskie orurowanie "2" i wstawie okrągłe i tam blosa

Camel- - 6 Październik 2009, 18:18

eldorado napisał/a:
odłącz odmę (czyli tzw. "catch can")

Dlaczego mam odłączyć odme? :>

eldorado napisał/a:
potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki),

CAI? Eee tam, imho nie wiele to da. Dolot puszki filtra i tak jest w dośc odsłoniętym miejscu, jedynie problem to chłodnica obok.

eldorado - 6 Październik 2009, 18:45

Camel- napisał/a:
eldorado napisał/a:
odłącz odmę (czyli tzw. "catch can")

Dlaczego mam odłączyć odme? :>

eldorado napisał/a:
potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki),

CAI? Eee tam, imho nie wiele to da. Dolot puszki filtra i tak jest w dośc odsłoniętym miejscu, jedynie problem to chłodnica obok.


ostatni post na tej stronie
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=180
u ciebie moze jest w osłoniętym miejscu, ale u mnie nie jest, co dziś stwierdziłem dotykając puszki filtra powietrza oraz kawałka rurki z której ciągnie ciepłe powietrze - a wiemy co daje "ciepłe powietrze" - a bardziej "co zabiera" - i po to też robi sie "catch can". Podobnie też działa intercooler (a najlepszym rozwiązaniem jest FMIC - intercooler umieszczony w zderzaku - nie seryjnych rozmiarów) - schładza gorące powietrze które "wylatuje" z turbiny.

gucionexia - 6 Październik 2009, 19:01

Blos w tym miejscu co mówisz to raczej zły pomysł.Maska jest dośc blisko góry silnika,nawet bardzo dot. (2). Poza tym blos musi koniecznie byc blisko przepustnicy dot. (1). Mój kolega ma blosa w kadecie 20xe, i ma zabawy z ustawianiem blosa, a to jeden z najebszych mechaników jakich spotkałem.Swoja drogą myśle, że do aut tuningowanych mechanicznie blos to najlepsze rozwiązanko.
Ja blosa zapodam przed przepustnica ale pod kątem niecałych 90 stopni, a to i tak za wiele

Co do głowicy to szlif, co do uszczelki zobaczym jak wyjdzie, na razie myśle.

Camel- - 6 Październik 2009, 19:11

eldorado, czyli mówisz, że catch can i CAI to wszystko po to, żeby w dolocie było zimno? A co z rurą która idzie nad pokrywą? może trzeba cały dolot wymienić na polerowaną rurkę. Byłaby i izolacja i gładki przelot? ;)

Heheh, dla mnie to troche jak z kablami w dziedzinie sprzętu audio :P

eldorado - 7 Październik 2009, 08:16

Camel- napisał/a:
eldorado, czyli mówisz, że catch can i CAI to wszystko po to, żeby w dolocie było zimno? A co z rurą która idzie nad pokrywą? może trzeba cały dolot wymienić na polerowaną rurkę. Byłaby i izolacja i gładki przelot? ;)

Heheh, dla mnie to troche jak z kablami w dziedzinie sprzętu audio :P


Zgadza sie, w dolocie - do przepustnicy musi być zimne powietrze, wtedy bedzie najlepsza spalanie/ sprawnosć - silnika
Powiem tak: można dolot zrobić z rur (nie widze problemu) ale kupić takie rury których materiał przewodzi najmniej ciepłego powietrza (czyli dobry izolator) np. aluminium. Co do kolanek gumowych to można kupić w sklepach rolniczych np: Agroma albo sklepy z częściami do ciężarówek (star, jelcz), ceny od 7-18zł :mrgreen: (już to przerabiałem)

[ Dodano: 7 Październik 2009, 08:28 ]
gucionexia napisał/a:
Blos w tym miejscu co mówisz to raczej zły pomysł.Maska jest dośc blisko góry silnika,nawet bardzo dot. (2). Poza tym blos musi koniecznie byc blisko przepustnicy dot. (1). Mój kolega ma blosa w kadecie 20xe, i ma zabawy z ustawianiem blosa, a to jeden z najebszych mechaników jakich spotkałem.Swoja drogą myśle, że do aut tuningowanych mechanicznie blos to najlepsze rozwiązanko.
Ja blosa zapodam przed przepustnica ale pod kątem niecałych 90 stopni, a to i tak za wiele

Co do głowicy to szlif, co do uszczelki zobaczym jak wyjdzie, na razie myśle.


już mnie zmartwiłeś :cry: , hmmm... jak najbliżej przepustnicy... już widze problem, ale może takie cuś:


1 - przepustnica (wersja taka jak nasza)
2 - kolanko gumowe 90 stopni
3 - blos
4 - kolanko gumowe 90stopni
5 - reszta orurowania

:D co ty na to ??? w końcu bedzie blos blisko przepustnicy no ale te kolanko 90stopni - bedzie przeszkadzać ???

gucionexia - 7 Październik 2009, 23:15

Fajny pomysł przy okazji zwiekszasz objetosc dolotu a co z tym sie wiąze to sam zapewne dobrze wiesz :D tylko zachowaj srednice. do tego im bardziej w strone szyby tym wiecej miejsca na wysokosc dla blosa.. Kiesys widziałem w cieniasie przygotowanym przez pana Chojnackiego dolot zrobiony z popularnej rury tak zwanej kominowej o średnicy 80mm i ładnie owinietej tasma izolacyjna by tego pomysłu nie było widać.
teraz to co sie kiedys doczytałem w necie
Taka rura powoduje wzrost nm. na dole ale zabiera na góze(przez to ze nie jest głatka w srodku)
ale zwiekszajac obwót i zmniejszajac długośc rury zwieksza sie moc.
Ale to sporo kombinowania

eldorado - 10 Październik 2009, 08:15

gucionexia napisał/a:
Fajny pomysł przy okazji zwiekszasz objetosc dolotu a co z tym sie wiąze to sam zapewne dobrze wiesz :D tylko zachowaj srednice. do tego im bardziej w strone szyby tym wiecej miejsca na wysokosc dla blosa.. Kiesys widziałem w cieniasie przygotowanym przez pana Chojnackiego dolot zrobiony z popularnej rury tak zwanej kominowej o średnicy 80mm i ładnie owinietej tasma izolacyjna by tego pomysłu nie było widać.
teraz to co sie kiedys doczytałem w necie
Taka rura powoduje wzrost nm. na dole ale zabiera na góze(przez to ze nie jest głatka w srodku)
ale zwiekszajac obwót i zmniejszajac długośc rury zwieksza sie moc.
Ale to sporo kombinowania


Blos zakupiony 8) , czekamy na przesyłkę.

[ Dodano: 10 Październik 2009, 18:48 ]
----------------------------------------
dziś byłem u gaziarza, powiedział że ten czujnik odpowiada za skład mieszanki paliwowej (czy coś takiego 8) ), mówił że niektórzy odłączają ten czujnik i przedłużają kabel i wsadzają go w jakieś głodne miejsce i niby wtedy ma być podawana więkasza dawka paliwa (tak jemu te owe osoby mówili - on tego nie wymyślił) - co sie równa z większym spalaniem paliwa - a czy to jest opłacalne to nie wiem. to taki czujnik:
http://www.w202.pl/viewto...ujnik+powietrza



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group