LPG - Tuning na Gazie
eldorado - 2 Październik 2009, 09:06 Temat postu: Tuning na Gazie Tak jak w temacie; licze na owocną dyskusję:
http://wysokieobroty.moto...16,3310347.html
http://www.honda-crx.info...wykresy&start=0
[ Dodano: 4 Październik 2009, 17:49 ]
------------------------------------------------
widze że rozmowa sie nie klei, więc może ja zaczne
Gaz
0-100km/h – 13,8s (średnia z 3 przejazdów)
80-120 (4bieg) – 13,7s (średnia z 3 przejazdów)
chwalcie sie ile wasze gokardy mają
mój sposób na tjuning
- catch can
- wywalenie kata lub środkowego tłumika
- filtr-wkład powietrza K&N + nadmuch
- Blos z regulacją
- i może coś jeszcze ale... to tajemnica
potem na hamownie, jeżeli uzyskam 122KM (seryjne) czy tam więcej - to dla mnie bedzie sukces - ponieważ auto jest na gaz a co najgorsze zwykły (nie sekwencja)
gucionexia - 5 Październik 2009, 19:53
Mam taki sam gaz jak ty, na razie osiągów nie zbadam bo mam wyjętą przepustnice
Po zmianie na blosa nie spodziewaj sie, że od razu bryka przyspieszy( zabawy przy ustawianiu jest,ale warto)
Wawalasz kata wstaw cos wzamian by nie zmniejszać objetosci wydechu
Ja jeszcze myśle o obniżeniu głowicy o ok. 1mm (max)
Camel- - 6 Październik 2009, 14:03
A ja mam 11,5s w gazie i w benzynie, i co teraz?
eldorado - 6 Październik 2009, 15:33
Camel- napisał/a: | A ja mam 11,5s w gazie i w benzynie, i co teraz? |
odłącz odmę (czyli tzw. "catch can"), potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki), może jakiś sportowy filtr powietrza, wywalić środkowy tłumik i wstawić jakiś przelot albo sport (remus, supersprint, micheal)
[ Dodano: 6 Październik 2009, 15:38 ]
gucionexia napisał/a: | Ja jeszcze myśle o obniżeniu głowicy o ok. 1mm (max) |
szlif czy cieńsza uszczelka pod głowicą? A jak już to wstawić metalową uszczelkę pod głowice a nie papierową (wiem co mówie w golfie wymieniałem 4 razy, a za 4 wsadziłem metalową - całą)
[ Dodano: 6 Październik 2009, 17:41 ]
gucionexia napisał/a: | Po zmianie na blosa nie spodziewaj sie, że od razu bryka przyspieszy( zabawy przy ustawianiu jest,ale warto) |
z tego co kolega pisał to ma blosa, ale w domu, z tego co widziałem blosa bede miał w tym miejscu zamontowanego "1" (tam jest najwięcej miejsca (ale jest dalej od przepustnicy i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie) a jak nie to wywale ten płaskie orurowanie "2" i wstawie okrągłe i tam blosa
Camel- - 6 Październik 2009, 18:18
eldorado napisał/a: | odłącz odmę (czyli tzw. "catch can") |
Dlaczego mam odłączyć odme? :>
eldorado napisał/a: | potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki), |
CAI? Eee tam, imho nie wiele to da. Dolot puszki filtra i tak jest w dośc odsłoniętym miejscu, jedynie problem to chłodnica obok.
eldorado - 6 Październik 2009, 18:45
Camel- napisał/a: | eldorado napisał/a: | odłącz odmę (czyli tzw. "catch can") |
Dlaczego mam odłączyć odme? :>
eldorado napisał/a: | potem możesz pobawić się z jakąś rurą elastyczną i pociągnąć ją od kratek zderzaka do filtra powietrza (puszki), |
CAI? Eee tam, imho nie wiele to da. Dolot puszki filtra i tak jest w dośc odsłoniętym miejscu, jedynie problem to chłodnica obok. |
ostatni post na tej stronie
http://www.w202.pl/viewto...r=asc&start=180
u ciebie moze jest w osłoniętym miejscu, ale u mnie nie jest, co dziś stwierdziłem dotykając puszki filtra powietrza oraz kawałka rurki z której ciągnie ciepłe powietrze - a wiemy co daje "ciepłe powietrze" - a bardziej "co zabiera" - i po to też robi sie "catch can". Podobnie też działa intercooler (a najlepszym rozwiązaniem jest FMIC - intercooler umieszczony w zderzaku - nie seryjnych rozmiarów) - schładza gorące powietrze które "wylatuje" z turbiny.
gucionexia - 6 Październik 2009, 19:01
Blos w tym miejscu co mówisz to raczej zły pomysł.Maska jest dośc blisko góry silnika,nawet bardzo dot. (2). Poza tym blos musi koniecznie byc blisko przepustnicy dot. (1). Mój kolega ma blosa w kadecie 20xe, i ma zabawy z ustawianiem blosa, a to jeden z najebszych mechaników jakich spotkałem.Swoja drogą myśle, że do aut tuningowanych mechanicznie blos to najlepsze rozwiązanko.
Ja blosa zapodam przed przepustnica ale pod kątem niecałych 90 stopni, a to i tak za wiele
Co do głowicy to szlif, co do uszczelki zobaczym jak wyjdzie, na razie myśle.
Camel- - 6 Październik 2009, 19:11
eldorado, czyli mówisz, że catch can i CAI to wszystko po to, żeby w dolocie było zimno? A co z rurą która idzie nad pokrywą? może trzeba cały dolot wymienić na polerowaną rurkę. Byłaby i izolacja i gładki przelot?
Heheh, dla mnie to troche jak z kablami w dziedzinie sprzętu audio
eldorado - 7 Październik 2009, 08:16
Camel- napisał/a: | eldorado, czyli mówisz, że catch can i CAI to wszystko po to, żeby w dolocie było zimno? A co z rurą która idzie nad pokrywą? może trzeba cały dolot wymienić na polerowaną rurkę. Byłaby i izolacja i gładki przelot?
Heheh, dla mnie to troche jak z kablami w dziedzinie sprzętu audio |
Zgadza sie, w dolocie - do przepustnicy musi być zimne powietrze, wtedy bedzie najlepsza spalanie/ sprawnosć - silnika
Powiem tak: można dolot zrobić z rur (nie widze problemu) ale kupić takie rury których materiał przewodzi najmniej ciepłego powietrza (czyli dobry izolator) np. aluminium. Co do kolanek gumowych to można kupić w sklepach rolniczych np: Agroma albo sklepy z częściami do ciężarówek (star, jelcz), ceny od 7-18zł (już to przerabiałem)
[ Dodano: 7 Październik 2009, 08:28 ]
gucionexia napisał/a: | Blos w tym miejscu co mówisz to raczej zły pomysł.Maska jest dośc blisko góry silnika,nawet bardzo dot. (2). Poza tym blos musi koniecznie byc blisko przepustnicy dot. (1). Mój kolega ma blosa w kadecie 20xe, i ma zabawy z ustawianiem blosa, a to jeden z najebszych mechaników jakich spotkałem.Swoja drogą myśle, że do aut tuningowanych mechanicznie blos to najlepsze rozwiązanko.
Ja blosa zapodam przed przepustnica ale pod kątem niecałych 90 stopni, a to i tak za wiele
Co do głowicy to szlif, co do uszczelki zobaczym jak wyjdzie, na razie myśle. |
już mnie zmartwiłeś , hmmm... jak najbliżej przepustnicy... już widze problem, ale może takie cuś:
1 - przepustnica (wersja taka jak nasza)
2 - kolanko gumowe 90 stopni
3 - blos
4 - kolanko gumowe 90stopni
5 - reszta orurowania
co ty na to ??? w końcu bedzie blos blisko przepustnicy no ale te kolanko 90stopni - bedzie przeszkadzać ???
gucionexia - 7 Październik 2009, 23:15
Fajny pomysł przy okazji zwiekszasz objetosc dolotu a co z tym sie wiąze to sam zapewne dobrze wiesz tylko zachowaj srednice. do tego im bardziej w strone szyby tym wiecej miejsca na wysokosc dla blosa.. Kiesys widziałem w cieniasie przygotowanym przez pana Chojnackiego dolot zrobiony z popularnej rury tak zwanej kominowej o średnicy 80mm i ładnie owinietej tasma izolacyjna by tego pomysłu nie było widać.
teraz to co sie kiedys doczytałem w necie
Taka rura powoduje wzrost nm. na dole ale zabiera na góze(przez to ze nie jest głatka w srodku)
ale zwiekszajac obwót i zmniejszajac długośc rury zwieksza sie moc.
Ale to sporo kombinowania
eldorado - 10 Październik 2009, 08:15
gucionexia napisał/a: | Fajny pomysł przy okazji zwiekszasz objetosc dolotu a co z tym sie wiąze to sam zapewne dobrze wiesz tylko zachowaj srednice. do tego im bardziej w strone szyby tym wiecej miejsca na wysokosc dla blosa.. Kiesys widziałem w cieniasie przygotowanym przez pana Chojnackiego dolot zrobiony z popularnej rury tak zwanej kominowej o średnicy 80mm i ładnie owinietej tasma izolacyjna by tego pomysłu nie było widać.
teraz to co sie kiedys doczytałem w necie
Taka rura powoduje wzrost nm. na dole ale zabiera na góze(przez to ze nie jest głatka w srodku)
ale zwiekszajac obwót i zmniejszajac długośc rury zwieksza sie moc.
Ale to sporo kombinowania |
Blos zakupiony , czekamy na przesyłkę.
[ Dodano: 10 Październik 2009, 18:48 ]
----------------------------------------
dziś byłem u gaziarza, powiedział że ten czujnik odpowiada za skład mieszanki paliwowej (czy coś takiego ), mówił że niektórzy odłączają ten czujnik i przedłużają kabel i wsadzają go w jakieś głodne miejsce i niby wtedy ma być podawana więkasza dawka paliwa (tak jemu te owe osoby mówili - on tego nie wymyślił) - co sie równa z większym spalaniem paliwa - a czy to jest opłacalne to nie wiem. to taki czujnik:
http://www.w202.pl/viewto...ujnik+powietrza
|
|
|