To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - V max 120 km/h ;(

JamalBG - 21 Październik 2009, 23:57
Temat postu: V max 120 km/h ;(
Witam, około 2 tygodni temu kupiłem Mercedesa W202 C220 D. Wszystko chodzi świetnie, oprócz prędkości. Otóż, dziś miałem okazję sprawdzić ile jestem w stanie wydusić z mojego mercedesa, ale zawiodłem się bardzo, odkrywając iż nie mogę, na 5 biegu osiągnąć prędkości większej niż 120 km/h. Po prostu, w pewnym momencie obroty blokują się na 3 000 i nie dają się podkręcić (mimo wciśniętego na maxa pedału gazu). Nawet jak zjeżdżam z górki, to prędkość podnosi się do 130 - 135 km/h, ale potem sam z Siebie zwalnia do tych 120. Co poradzicie?! ;(
Vernier - 22 Październik 2009, 00:36

Tryb awaryjny kolego. Sprawdź czy nie spadło Ci któreś podciśnienie, jeśli nic nie zauważysz to komputer tylko pozostaje.
JamalBG - 22 Październik 2009, 00:55

Podciśnienie? Nie bardzo rozumiem ;) Nie jestem zbytnio obeznany z mercedesem... To jest mój pierwszy samochód w sumie. Zauważyłem że pali mi się ciągle czerwona kontrolka SRS oraz czasami, żółta EDC. To może mieć coś wspólnego?
bubu_piotr - 22 Październik 2009, 05:34

SRS to układ poduszek (najprawdopodobniej którejś brak lub usterka)
EDC to już tylko jedź na kompa (może być walnięta pompa wtryskowa lub któryś z podzespołów współpracujących, np. potencjometr gazu)
Tak, czy owak bez kompa ani rusz.

Morda - 22 Październik 2009, 07:09

Moi rodzice mieli to samo w Passacie TDI raz spadła kostka z przepływomierza a drugim razem nawalil sterownik turbiny . Identyczne objawy szedł do 120 i stawal na 120 km okazało sie ze to sterownik turbiny .
G. - 22 Październik 2009, 07:49

Morda23, w C220D nie ma turbo.

JamalBG, powinieneś od razu napisać, że świecą Ci się kontrolki na desce. Zatem pierwsze co, to komputer. A drugie - archiwum forum. O świecących kontrolkach i sposobach naprawy błędów przez nie wskazujących znajdziesz bardzo dużo podpowiedzi.

Morda - 22 Październik 2009, 07:54

O kur....a hehehhe niedokładnie przeczytałem fakt C 200 jak byk niom to przyklad moj nie ma zastosowania Gomezio,
G. - 22 Październik 2009, 07:56

No chyba, że CDI ;-) Tak czy inaczej - pierwsza sprawa to podłączenie do komputera. I dalej można kombinować.
Morda - 22 Październik 2009, 07:57

I znow byk C220D no teraz dobrze
Daniel - 22 Październik 2009, 08:05

Cytat:
Zauważyłem że pali mi się ciągle czerwona kontrolka SRS oraz czasami, żółta EDC.


Czuję w powietrzu wydatki...

Poszukaj mechanika obeznanego z MB - koledzy z Poznania na pewno pomogą :)

JamalBG - 22 Październik 2009, 09:44

SRS zaczęła mi się świecić po tym jak grzebałem pod deską rozdzielczą, a EDC włącza się losowo. Albo się pali, albo nie. Czasami pali się tylko chwile. No ok, więc co mi radzą koledzy z poznania? ;) Może jest jakiś forumowicz z poznania lub okolic, który mógłby poświęcić mi chwilkę albo dwie? :)

[ Dodano: 22 Październik 2009, 10:00 ]
A grzebałem pod deską, bo nie działał układ sterowania centralnego zamka pilotem. Poodpinałem kostki, okazało się że był przerwany kabelek od przekaźnika do kabla sterującego centralnym zamkiem. Byłem bardzo zdziwiony rozwiązaniem sterowania centralnego zamku w W202 ;) Otóż, gdy na kablu jest masa, zamyka drzwi, a kiedy napięcie, otwiera ^^.

[ Dodano: 22 Październik 2009, 10:06 ]
Ah i po kupieniu, zauważyłem że mocno bił wał przy dyferencjale (zaczynał bić gdy prędkość była większa niż 50 km/h). Obawiałem się skrzywionego wału, ale okazało się, że przy przegubie elastycznym między wałem a dyferencjałem, brakowało jednej śruby, po odkręceniu wału oraz przeguby, oraz wyjęciu tego drugiego, okazało się że przegub był pęknięty i skrzywiony. Bardzo skrzywiony. Skończyło się na wymianie przegubu i przykręceniu nowych śrub.(Swoją drogą, zdziwiło mnie iż identyczny przegub jest przy W124 ^^). I po wymianie przegubu, chciałem go wczoraj sprawdzić, ile wyciągnie. Wczoraj nie zapaliła się kontrolka edc. Ale dziś z rana już tak, na krótko, na parę sekund w czasie jazdy. Potem znikła.

[ Dodano: 22 Październik 2009, 12:37 ]
Dobra, poczytałem trochę i mam pytanie do poznaniaków ;) Czy ktoś z was miałby 38 pinowe złącze i carsoft od MB i byłby tak miły podłączyć mnie i sprawdzić co go boli? Jako że jestem wciąż uczniem i nie lekko u mnie z kasą, to czy byłaby możliwość dogadania się za przysłowiową flaszkę? :) Byłbym bardzo wdzięczny ;)

[ Dodano: 22 Październik 2009, 13:24 ]
Nawet nie 38 pinowe złącze, ale sam interfejs ;)

[ Dodano: 22 Październik 2009, 13:44 ]
Pomożecie? :(

jacekjjmixer - 22 Październik 2009, 16:10

JamalBG, jak wejdziesz w zakładki
Mercedes W202 Strona Główna » Regionalne » Województwa » wielkopolskie
to znajdziesz
WARSZTATY , SKLEPY - POLECANE
dla ułatwienia Klik :)
ps
podłączenie do kompa to koszt ok 50 zł wiec taka dobra flaszka :wink:

pozdrawiam
Jacek

JamalBG - 22 Październik 2009, 18:19

Jeden koleś z okolic Kalisza, drugi z okolic Śremu, trochę nie po drodze ;/ Nikt z klubowiczów z poznania nie ma interfejsu? :( Chyba zainwestuje w to, przyda się na przyszłość ;)
bubu_piotr - 22 Październik 2009, 18:23

JamalBG,
Jedź na ul. Morasko w Poznaniu (Stapigo)
Jest to druga brama za przejazdem kolejowym po lewej stronie.
Poproś p. Piotra (tel. 601 737 802)
Możesz również przyjechać pogadać w piątek o 20.00 pod stadion "Lecha" (Piotr często tam przyjeżdża na cotygodniowe spoty Mercedes Poznań Clubu)

JamalBG - 22 Październik 2009, 18:36

Ok, dzięki bardzo ;) Przyjadę i pogadam :)

[ Dodano: 22 Październik 2009, 18:50 ]
Chociaż, jeśli jest jakiś forumowicz z poznania, który ma interfejs i jest chętny do pomocy, to skorzystam ;)

[ Dodano: 22 Październik 2009, 22:47 ]
Btw, ktoś z forumowiczów będzie jutro o 20:00 pod stadionem lecha?

[ Dodano: 24 Październik 2009, 22:36 ]
Ok, poczyniłem dziś pierwsze kroki w celu próby usunięcia tejże usterki. kupiłem nowy filtr paliwa, powietrza, oleju oraz ten wężyk o którym wspominał wczoraj Piotr, gdy spotkaliśmy się pod stadionem lecha. Wymieniłem wszystko, olej też. Więc tak, pojawiła się poprawna w dynamiczności, oraz (o dziwo) przestała w ogóle palić się kontrolka EDC (zrobiłem nim dziś po wymianie filtrów 100 km i jak na razie nie zapaliła się nawet na parę sekund). Ale, wciąż ucina mu obroty na 3,5 tysiąca, oraz prędkość na 120 km/h. Lecz, zauważyłem pewną rzecz. Otóż, gdy w czasie jazdy, wyłączę silnik, oraz uruchomię go jeszcze raz, dostaje nagle zajebist*go kopa, rozkręca bez problemu obroty do 5 tysięcy, a prędkość do 140 km/h, lecz po chwili, znów mu ucina obroty, oraz prędkość do 120 km/h. Jakieś pomysły? Piotr, mam pytanie do Ciebie, kim był ten wysoki kolega, co stał i rozmawiał wczoraj z nami? ;) Mówił coś o jakimś płynie do czyszczenia od samochodów terenowych.

[ Dodano: 24 Październik 2009, 22:59 ]
Przeczyściłem ten czujnik przepływu benzyną i sprężonym powietrzem. Nadal to samo.

[ Dodano: 24 Październik 2009, 23:01 ]
Wątpię aby to był problem z pompą, bo przez jakiś czas (czasami zupełnie losowo, nawet w czasie jazdy) pracuje normalnie. Wiecie gdzie mógłbym podpiąć pod komputer w poznaniu w niedzielę? ;>

[ Dodano: 25 Październik 2009, 00:18 ]
Wyczytałem, że włącza mu się tryb awaryjny... Czyli bez komputera się nie obejdzie :/ Wiecie gdzie mógłbym w niedziele, w poznaniu, podpiąć pod komputer i spróbować zdiagnozować problem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group