To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - MB 250 td teleskop tłumiący drganiaprzy pasku klinowym

Anonymous - 12 Styczeń 2007, 20:53
Temat postu: MB 250 td teleskop tłumiący drganiaprzy pasku klinowym
witam wszystkich, czy ktoś mi podpowie po jakim przebiegu należy wymienić amortyzatorek tłumiący drgania przy pasku klinowym ? Otóż przy zimnym silniku z rana ten amortyzatorek lekko brzęczy jak się silnik nagrzeje to te odgłosy przechodzą ...? czy ta wymiana jest pilna czy nożna z tym jeździć i jak długo ?

Czy przy wymianie amortyzatora tłumiącego drgania przy pasku klinowym konieczna jest wymiana rolki prowadzącej i kiwaka, oraz sanego paska ?

Lukas - 12 Styczeń 2007, 23:38

amortyzator przy kiwaczce kosztuje ok 100zł. Ja wymieniałem tylko - bo rano doprowadzał mnie do szału-przebieg 380kkm. Dla lepszego dojścia mechanik wymontował wiatrak chłodnicy.
Pozdrawiam

tchoman - 13 Styczeń 2007, 13:04

Witaj
Ja też go wymieniłem. Koszt jak kolega wyżej pisał. A z tego co mi mówił mechanik to nie chodzi tylko o głosna pracę ale potem możesz się narazić na większe koszty bo przy złym tłumieniu inne elementy potem padają .

Anonymous - 13 Styczeń 2007, 22:38

Witam , z teleskopem i zespołem napinacza robię tak , jak klient ma cienki portfel to tulejke oryginalną / ta na spodzie telesk. najczęsciej / zastepuje nową wytoczoną + 0,2mm po srednicy z alu. wciskam i jest spokój na jakiś czas o ile teleskop ""trzyma "tzn. ma olej i gaz , rolka napinająca o ile ma ciche łożysko / delikatnie otwieram pokrywy uzupełniając smar / na tokarke i nalezy ''liznąć '', zabielic , w praktyce do trzech razy bo ma dośc ''ciała'' , kiwak radzę wykręcić , imbus 17 , wymyć sworzeń , tulejki i sprawdzić luz promieniowy , jak duży to tulejki z brązu nowe , sworzeń do szlifu , na środek kalamitka i gwarancja na 10 lat :D smarowanie przy przeglądzie okresowym , - fotka , jak dobry to - '' tęgi '' smar mam taki do gąsienic z WP :lol: , i gwint na '' niebiesko '' do zamontowania , pasek o ile nie ma pęknięć na obwodzie na karbach to moze '' iśc jeszcze raz '' , a jeszcze jedna wskazówka - zawsze należy wymontować wisco i koło pasowe bo śruba M 7 skręcająca ów teleskop jest taka długa ze jest to konieczne , jak klient ma gruby portfel to , amor TYLKO STABILUS żadne tam wynalazki typu Febi ,Truck Tech ... cena 87- 100zł , rolka 70 zł , pasek 6PK.... 45-75 zł , kiwak np. Reco / polski produkt / 120 zł . Takie zabiegi likwidują szczyrkanie , swistanie i inne nieprzyjemne dżwieki w naszych ulubionych :mb:
pozdrawiam :mb: Jarek

pawciomerc - 14 Styczeń 2007, 22:31

nie trzeba odkręcać wiatraka tylko delikatnie odkręcić jego śruby i juz sie uda wykrecić ta od amortyzatorka wymieniłem go u siebie w 15 min a brzęczał ostro ale mam 430 tyś
Anonymous - 15 Styczeń 2007, 20:14

Dzięki za wszelkie wskazówki i porady !!!
Myśle że zmienie wszystkie podzespoły, i na jakiś czas będzie spokój !

artek30 - 16 Styczeń 2007, 00:00

tak zrób
Mystes - 20 Czerwiec 2007, 22:45

Odswiezam temat, gdyz musze takze wymienic rzeczone czesci. Jednakze mam problem z dokonaniem zakupu - przyznam sie- nie wiem jak znalezc numery katalogowe. Teleskop juz mam, ale poszukuje kiwaka, rolki i paska. Niestety z uwagi na to, iz mieszkam w anglii, a tutejsze podejscie do motoryzacji rozni sie troche od naszego :) mam problem ze znalezieniem wlasciwych czesci. Gdyby ktos byl tak uprzejmy i mi pomogl ze znalezieniem numerow katalogowych, bede bardzo wdzieczny.
Moj numer VIN-WDB2020202F161536.
Chcialbym takze wymienic np. srube ktora mocuje rolke,gdyz nie wyglada ona za ciekawie.Gdzie moge ja kupic??
MonsterJob napisał/a:
ja bym nie pytał, tylko wymieniał, bo jak mnie się urwał to śruba została i o mało co skończylo by się na zdejmowaniu glowicy

Latwo powiedziec. Tylko zeby wymienic trzeba wiedziec na co. Niestety tutejsi mechanicy nie znaja sie za bardzo na rzeczy, i kasuja jak za zborze. Tansza alternatywa jest pakistanski mechanik, jednakze ja nie oddam mojego auta w rece takiegoz mechanika, gdyz czasami moge nie wyjechac z jego zakladu. Na przyklad moge podac, iz mojej kolezance w vauxhall'u vectrze zamiast wymienic uszczelke pod glowica, zakleili ja silikonem :!: No comments.

MonsterJob - 20 Czerwiec 2007, 22:50

ja bym nie pytał, tylko wymieniał, bo jak mnie się urwał to śruba została i o mało co skończylo by się na zdejmowaniu glowicy
waldek500 - 20 Czerwiec 2007, 23:09

yaro 65 napisał/a:
sworzeń do szlifu , na środek kalamitka i gwarancja na 10 lat


to mi podpowiedziałes temat kolego. jutro robie to u siebie mimo tego ze mam sprawny :!:
wielkie dzieki.

manifest - 20 Czerwiec 2007, 23:24

kup auto trader-a ,tam sie oglaszaja w dziale salvage and car breakers gdzies chyba kolo leeds ,w kazdym razie kolo ciebie i typicznie mercedesy , albo poszukaj w necie ,wpisz mercedes spare parts , a to co potrzebujesz powinno byc pod nazwa:fan tensioner holder kit.powodzenia,amorek dostaniesz nowy pod nazwa:fan tensioner shock absorber .pozdro

[ Dodano: 20 Czerwiec 2007, 23:31 ]
MYSTES jak bedziesz mial problemy z mechanikiem to mam paru znajomkow w manchester i sheffield moze maja kogos od nas , zreszta to tir-owcy oni kumaja tam wszystkich od diesli

[ Dodano: 20 Czerwiec 2007, 23:54 ]
sorki MYSTES to bedzie fan belt tensioner holder kit

Mystes - 21 Czerwiec 2007, 22:16

DZieki MAnifest za rade i prztlumaczenie nazw wlasnych. Udalo mi sie znalezc numery katologowe rzeczonych czesci. Tyle ze ja nie mam diesla.
mnef - 8 Luty 2009, 18:10

Koledzy odświeżam temat, dziś rano po raz pierwszy na zimnym silniku, po całej nocy na zimnym miejskim krawężniku, samochód wydobył z siebie bardzo dla ucha nieprzyjemny dźwięk. A mianowicie albo to duży wiatrak, albo coś w okolicach rolek paska, na zimnym mocno szurało, po rozgrzaniu się (minuta pracy) już było to ledwie słyszalne. Czy jesteście w stanie po tym opisie coś doradzić, na co zwrócić uwagę, ewentualnie jak zdemontować wiatrak (od początku do końca co zrobić zgodnie "ze sztuka") i jaki byście polecili smar (może wystarczy przesmarować łożysko?), gdyby smarowanie miało coś pomóc? Ostatnio dużo jeździłem w błocie i po kałużach, nie mam pokrywy pod silnikiem, będzie trzeba założyć, choćby plastikową, bo silnik jest cały umorusany :(
Marcin Pop. - 8 Luty 2009, 19:28

Jak się ma sprawa z wymianą / regeneracją amortyzatora drgań dla C180 przed FL??
U mnie przydałoby się to zrobić - anie wiem jak się za to zabrać.

Jak ktoś już to robił to prosiłbym o wskazówki i nr. części / ceny.

Pozdrawiam

mnef - 9 Luty 2009, 08:08

Cytat:
A mianowicie albo to duży wiatrak

dalej mocno szura na zimnym, około minuty, po rozgrzaniu już tak nie jest, ale odnoszę wrażenie, że efekt ten się wydłuża.

Polecicie jakiś dobry trwały smar? Jaki byłby odpowiedni dla takich warunków? Zdemontuje to wszystko i nasmaruję, może to coś da, a jak nie to oddam w ręce serwisu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group