Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - MB 250 td teleskop tłumiący drganiaprzy pasku klinowym
Daniel - 9 Luty 2009, 09:35
mnef napisał/a: | Polecicie jakiś dobry trwały smar? Jaki byłby odpowiedni dla takich warunków? |
A co konkretnie chcesz smarować?
mnef - 9 Luty 2009, 10:18
Ten duży wiatrak od chłodzenia na zimno strasznie trze, jest brudny więc zapewne mieli brud, chce to wyczyścić i nasmarować, żeby chodził cicho. Jeszcze nie wiem jak wygląda jego napęd i czy w ogóle da się to załatwić. Tylko jaki smar? Jakiś przemysłowy lepiej, czy np. zwykły ŁT-43, tylko czy nie za gęsty.
Daniel - 9 Luty 2009, 10:41
Główny wiatrak od chłodzenia masz napędzany elektrycznie? Czy wisko?
mnef - 9 Luty 2009, 12:28
Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji?
Daniel - 9 Luty 2009, 12:39
mnef napisał/a: | Raczej elektrycznie. Po czym mogę poznać różnicę i jakie są konsekwencje tych wariantów podczas konserwacji? |
Poznać łatwo - ten elektryczny nie będzie napędzany paskiem wielorowkowym, tak jak to ma miejsce w przypadku wentylatora z wisko.
Jeżeli Ci hałasuje wentylator (elektryczny), to sprawa jest kiepska. Spróbuj go zdemontować, rozebrać i przesmnarować łożyska ślizgowe smarem maszynowym. Spróbować warto - to nic nie kosztuje.
mnef - 9 Luty 2009, 14:53
No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.
[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie?
Daniel - 9 Luty 2009, 15:15
mnef napisał/a: | No właśnie niewielki koszt a może po prostu on tego wymaga. Jak to nie pomoże, wtedy zostanie mi specjalista.
[ Dodano: 9 Luty 2009, 14:54 ]
Ps. jak demontuję jakakolwiek część, która dostaje napięcie/sygnał powinienem odłączyć akumulator? Niby napięcia nie powinno być, ale tak asekuracyjnie? |
Teoretycznie nie, ale asekuracyjnie tak
mnef - 9 Luty 2009, 20:50
Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę.
waldek500 - 9 Luty 2009, 22:29
mnef napisał/a: | Byłem u specjalisty, wszystko jasne, winny nie jest wiatrak, ma spore luzy, ale wynika to z kończącej się pompy wody (dla mnie już czarna magia ale taka diagnoza i nic tylko zaufać, że to o to chodzi), oryginał z robotą i przeglądem mechanizmu paska, ok. 1100zł.
Będzie trzeba wziąć to pod uwagę. |
wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!!
mnef - 9 Luty 2009, 23:29
waldek500 napisał/a: | wymiana pompy 1100 zeta!! mogę tylko pompy zmieniać!! | nie rozumiem?
pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety), godzina pracy mechaników (120zł), 5 litrów płynu ( prawie 90zł). Razem prawie 1100zł. Przegląd rejonu paska, napinacza, rolek itp. gratis 'przy okazji' celem wyeliminowania ewentualnych podejrzeń czegoś więcej.
sewan - 10 Luty 2009, 13:16
mnef napisał/a: | pompa po rabacie kosztowałaby 877zł (przez wysoki kurs euro niestety). |
Z czego ta pompa?
Ze złota?
Gdzie mają takie chore ceny?
Cena takiej pompy ze znaczkiem nie powinna być wyższa niż jakieś 600 zł (bez łaski).
Bez znaczka - Ruville albo Dolz - nie więcej niż 300-400 (polecam zajrzeć do Intercarsu albo poszukać na Allegro, jest tam tego pełno).
mnef - 10 Luty 2009, 13:28
mamy taki a nie inny kurs euro - to podstawowy współczynnik ceny.
też uważam, że dość drogo, z kolei zamienniki bywają kiepskiej jakości.
Więc co polecacie?
Nex@pl - 10 Luty 2009, 20:33
A byłeś w CAR-REX na niemierzyńskiej..?
mnef - 10 Luty 2009, 21:11
nie, tylko w warsztacie.
Ale polatam za tematem wkrótce.
Nex@pl - 10 Luty 2009, 21:22
Możesz podać nr tej pompy to popytam przy okazji.
|
|
|