To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Klapka obiegu wenetrznego

koper666 - 2 Listopad 2009, 11:30
Temat postu: Klapka obiegu wenetrznego
Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić?
silverhammer12 - 3 Listopad 2009, 04:47
Temat postu: Re: Klapka obiegu wenetrznego
koper666 napisał/a:
Witajcie mam mały problemik dotyczący klapki obiegu wewnętrznego otóż ciągle miałem zaparowane szyby poczytałem na forum i sie dowiedziałem ze bardzo często klapki sa zamknięte i tak było u mnie ! Klapkę otworzyłem ręcznie ponieważ przycisk nie otwiera ani nie zamyka . Koledzy jak mogę to naprawić?



Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty?

Co do działania to trzeba by zdemonotwać schowek pasazera i sprawdzic jak sie zachowuje silowniczek na podcisnienie czy slychac ze cos w nim pstryka czy nie bardzo po wcisnieciu przycisku, jak dziala to dalej juz tylko sam mechanizm klapki

pzdr

smolikpl - 3 Listopad 2009, 07:35

Mówisz o tym przycisku, który jest pod przyciskiem ogrzewania szyby tylnej? Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów. Czy myślisz, że jak włączę ten guzik to coś się zmieni?
Pozdr.

bart1527 - 3 Listopad 2009, 07:55

Podłączę się pod temat. Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać? Od zewnątrz, czy od środka? Mi wprawdzie szyby nie parują, ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego. Ciekaw jestem czy działa...
pzdr.

Daniel - 3 Listopad 2009, 09:20

smolikpl napisał/a:
Mi zaparowują szyby boczne tylne, jak mam tam pasażerów.


To jest dość częsta sytuacja której powodem mogą być:

- nadmierna wilgoć w samochodzie (dziury w podłodze, przepuszczające uszczelki, zapchane odpływu wody z podszybia)
- zapchany filtr kabinowy, który obniża wydajność wentylacji wnetrza

Możliwe sposoby usunięcia problemu:

- sprawdzić wnętrze samochodu na okoliczność gromadzenia się wilgoci
- sprawdzić (wymienić gdy potrzeba) filtr kabinowy
- zastosować płyn antyroszeniowy (do nabycia na stacjach paliw)
- dobrze "wietrzyć" kabinę samochodu - wentylator co najmniej na "3"

Najprostszym sposobem na pozbycie się wilgoci z samochodu (co może prowadzić do parowania szyb) jest kupno samochodu z klimatyzacją :mrgreen:

[ Dodano: 3 Listopad 2009, 09:27 ]
bart1527 napisał/a:
Gdzie ta klapka od obiegu wewnętrznego się znajduje i jak się do niej dostać?


W zespole klimatyzacji samochodu, widać od strony wentylatora.

bart1527 napisał/a:
Od zewnątrz,


Po zdjęciu osłon czerpni (podszybie po stronie pasażera) widać klapę obiegu wewnętrznego powietrza - tak najprościej sprawdzić jej działanie.

bart1527 napisał/a:
Mi wprawdzie szyby nie parują,


To już jest połowa sukcesu - znaczy, że samochód nie jest amfibią :)

bart1527 napisał/a:
ale nie słychać żeby coś się działo po wciśnięciu przycisku obiegu wewnętrznego.


Jak stojąc na wolnych obrotach włączysz obieg wewnętrzny, to na pewno usłyszysz szum w okolicach osłony deski po stronie pasażera - jeżeli tak nie jest, to wyżej pisałem jak sprawdzić czy klapa rusza się.

koper666 - 3 Listopad 2009, 09:28

silverhammer12 napisał/a:
Rozumiem ze do klapki dostałeś sie od podszybia z zewnątrz? Duzo miales z tym roboty?

tak nie ma problemu z dostępem ale tez łatwo dostać sie od strony schowka

[ Dodano: 8 Czerwiec 2010, 12:54 ]
koledzy jak wcisnę przycisk REST to klapka zostaje zamknięta ale juz nie da sie jej otworzyc... musza ja otwierać recznie .Co tam mogła sie popsuć i jak to naprawić ??

robb_01 - 5 Lipiec 2010, 09:24

witam,
tez trenuje z klapka, u mnie wyglada to nastepujaco:
Zawor po schowkiem "pstryka" po przelaczeniu przelacznika, silownik dziala.
Efekt jest taki ze klapa sie zamyka, niewazne czy pstryczek wcisniety czy nie klapa zamyka.
Odlaczenie wtyczki od zaworu umozliwia mi "reczne" otwarcie klapy. Podlaczenie wtyczki ZAWSZE powoduje zamkniecie klapy.
Niestety nie mam teraz jak sprawdzic zaworu, rozumiem ze zawor otwiera/zamyka podawanie cisnienia na silownik? Po objawach wnioskuje ze zawor jest otwarty i dlatego zamyka mi klape :roll:

koper666 - 5 Lipiec 2010, 09:40

kolego ja z ta klapka juz dlugo walcze i nadal nie wiem co i jak a widze tez ze na forum koledzy nie wiedza jak ona działa....

[ Dodano: 5 Lipiec 2010, 09:40 ]
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...

madzara31 - 5 Lipiec 2010, 20:50

koper666 napisał/a:
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...
Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie :? Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno :!: wymiana na sprawny.

koper666 - 6 Lipiec 2010, 22:41

madzara31 napisał/a:
koper666 napisał/a:
a mi przycisk ja zamyka ale juz nie otwiera ...
Ci co handlują częściami nazywają ten element cyt. "gówno utopione w plastiku"
W zeszłym tygodniu z facetami gadałem o tym elemencie :? Ktoś kombinował z naprawą - ostatecznie pozostaje Podobno :!: wymiana na sprawny.

ale co to jest i gdzie sie to znajduje ...

robb_01 - 7 Lipiec 2010, 08:14

[quote="koper666"][quote="madzara31"]
koper666 napisał/a:

ale co to jest i gdzie sie to znajduje ...

Mowa jest o klapce ktora reguluje naplyw powietrza z zewnatrz i wewnatrz powietrza
Ja narazie nie mam czasu sie tym zajac, jak podlubie i rozgryze zasade dzialania to napisze na forum

Satrapa - 10 Lipiec 2010, 17:52

Czy ta klapka podczas włączonej klimy ( manualna ) jest zamknieta. Bo gdy mam klimę wyłączoną to można załączyć i wyłączyć obieg zamkniety. Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być?
Axwell - 10 Lipiec 2010, 18:15

Satrapa napisał/a:
Gdy klima jest włączona to obieg się zamyka automatycznie. Czy tak powinno być?
mam 94' i podczas działania klimy obieg jest otwarty ale można go zamknać tyle ze na pewien czas, gdyż po jakimś czasie sam się wyłacza.
Satrapa - 10 Lipiec 2010, 19:55

Dwa tygodnie temu zmieniałem chłodnicę klimy i po nabiciu raz chłodzi mocno, a za chwilę leci letnie powietrze. Postanowiłem rozebrać wlot i stwierdziłem, że klapka jest zamknięta podczas włączonej klimy. Też wydawało mi się, że przed zmianą chłodnicy obieg był otwarty, a zamknąć go można było na kilka minut. Po jakimś czasie chyba sam się wyłączał. Co może być przyczyną i czy ma to wpływ na wydajność klimatyzacji.
koper666 - 11 Lipiec 2010, 09:13

napewno przy obiegu zamkniętym klima duzo lepiej chłodzi !!! ale przy nawet lekko wilgotnym powietrzu gdy obieg sie zamknie i wyląnczy klime strasznie parują szyby tak jak u mnie bo jak zamkne klapke to za pomaca przycisku juz sie nie otworzy ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group