To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - blokada układu kierowniczego

Gerri - 4 Listopad 2009, 18:39

cracof napisał/a:
po wymianie pompy była reszta starego oleju i nowy przekładniowy.


Jaki "przekładniowy"? - chyba nie do skrzyń biegów?
Skoro objaw uaktywnia się w temp. poniżej zera, to może gdzieś w instalacji zaplątały się jakieś resztki wody, i po porannym uruchomieniu blokują układ?
Obroty mogą wtedy lekko spaść, bo zostaje przekroczone max ciśnienie pracy pompy i otwiera się zawór przelewowy. (tak samo się dzieje, jak przekręcisz kierownicą do oporu i przytrzymasz - słychać wyraźnie pracę zaworu przelewowego)

[ Dodano: 4 Listopad 2009, 18:43 ]
cracof napisał/a:
gdyby pompa siadła to kierownica ciężko by działała - jak na postoju. problem w tym, że ona jest całkowicie zablokowana


Tutaj może być również wytłumaczenie. Załóżmy, że masz samą przednią oś wypełnioną olejem (bez pompy wspomagania). W momencie jak kręcisz kierownicą listwa pompuje olej w lewo lub w prawo (zależnie w którą stronę kręcisz) Jeżeli w którymś miejscu instalacji pojawi się korek lodowy, to przepływ oleju zostanie zablokowany (i kierownica również)
To taka moja teoria - nie jestem mechanikiem... :mrgreen:

cracof - 6 Listopad 2009, 16:10

dziękuję Gerri, za wzięcie udziału w dyskusji :)
nadciągam z nowymi informacjami. po nocowaniu w garażu 18-19 °C nad ranem wszystko było ok. po dzisiejszym ponownym noclegu na zewnątrz, kiedy o 12 jechałem do pracy, na zewnątrz było 8,5°C problem powrócił. tym razem nie szarpałem się z kierownicą, ale bardzo delikatnie ruszałem nią na boki i przy trzecim drgnięciu coś strzeliło i układ się odblokował, zatem siły nie trzeba używać. planuje jeszcze sprawdzić, któregoś mroźnego poranka, czy jeżeli w ogóle nie ruszę kierownicy przez powiedzmy 2min samo "odpuści"

Gerri - 6 Listopad 2009, 20:28

cracof napisał/a:
po nocowaniu w garażu 18-19 °C nad ranem wszystko było ok


Ja bym się tym akurat nie sugerował, żeby całkowicie wykluczyć moją teorię. Takie "korki lodowe" mogą występować w różnych miejscach układu.
Ale oczywiście się nie upieram :mrgreen:

cracof - 7 Listopad 2009, 00:42

proponujesz spuścić zupełnie olej i wlać nowy? :)
Daniel - 7 Listopad 2009, 08:00

cracof napisał/a:
proponujesz spuścić zupełnie olej i wlać nowy? :)


Dokładnie tak zrób - oczywiście olej dobierz wg. normy MB

http://bevo.mercedes-benz...ent_action=show

Gerri - 7 Listopad 2009, 10:20

Taka jest moja sugestia. Oczywiście niczego nie gwarantuję :wink: , jednak skoro jest tam już mieszanka to lepiej wymienić. Jest jeszcze drugie wyjście (sprawdzające): wynajmij od kogoś na dwa-trzy dni ocieplany garaż. Postaw auto i się przekonasz. Jeżeli objaw ustąpi - to na 99.9% winna jest woda.
cracof - 7 Listopad 2009, 10:30

ja mam garaż, w którym jest ogrzewanie. to też wyżej pisałem o przypadku nocowania w garażu i braku problemów ;)
powiedz mi jeszcze skąd tam się mogła wziąć woda?

Daniel - 7 Listopad 2009, 10:38

cracof - wymień olej - koszt groszowy, jedynie będzie miał trochę zabawy ze spuszczeniem starego i odpowietrzeniem układu.
cracof - 20 Listopad 2009, 09:44

witam ponownie, pozwolę sobie odświeżyć temat :)
proszę mi powiedzieć, jaki olej wlać do układu kierowniczego? nie zamierzam go kupować w ASO, a wszędzie się pytają o to :)
będę wdzięczny za pomoc

sewan - 20 Listopad 2009, 10:04

Dlaczego nie chcesz kupić w ASO? Koszt nie powala na kolana, przynajmniej będziesz miał czyste sumienie.... :wink:
Mercedes oczywiście zaleca do wspomagania specjalny olej. Jednak szczerze mówiąc, trudno mi sobie wyobrazić, dlaczego tak naprawdę...
Z moich doświadczeń wynika jednak, że oryginalny płyn jest jakby rzadszy od normalnego ATF (no i ma kolor żółtozielony a nie czerwony). Może coś w tym jest, choć konstrukcja układu tak naprawdę niczym się nie różni od tych np z opla....
Sam nie wiem, jednak dla świętego spokoju kupiłbym ten litr w ASO i już.

cracof - 20 Listopad 2009, 10:06

60zł za bańkę 0,5L. rewelacji nie ma... :)
dzwoniłem się podpytać jaki, ale tylko cenę usłyszałem :D

@edit:
zadzwoniłem właśnie do swojego mechanika i usłyszałem: "dextron czerwony jak do skrzyni automata" :)

kostek - 20 Listopad 2009, 10:16

miałem problem z wyciekiem, wymieniłem na ATF jest ok. nie wiem czy było, moze nie doczytałem, czy przy skrecaniu zaraz po odpaleniu słychać jakis odgłos?? jakby "jęczenie" ??
cracof - 20 Listopad 2009, 11:31

u mnie jęczenie było tylko gdy układ był zapowietrzony, lub gdy koła są skrajnie skręcone :) tez kupiłem ATF Mobila. zobaczymy czy nadal się będzie blokować na mrozie 8)
kostek - 20 Listopad 2009, 11:39

u mnie jeczenie spowodowane było wyciekiem i szybkim ubytkiem płynu. Słychac je było lekko podczas skrecania kół, i głosno jak na maksa były skrecone. Po rozgrzaniu efekty dzwiekowe ustawały.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group