To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Poblem z nawiewem - dmuchawą

BIZONIK5 - 3 Styczeń 2018, 12:42

asziatko, no właśnie mi zaczeła głośniej chodzić (świszczyć) wiesz co by trzeba zrobić aby sie uspokoiła?
asziatko - 3 Styczeń 2018, 14:15

BIZONIK5, zaczynało się też tak u mnie. Na samym początku wyjmowałem dmuchawę spod deski rozdzielczej z prawej strony, odłączałem, w trzpień i łożysko pryskałem płynnego smaru i na chwilkę był spokój (najpierw od 2 - 3 tygodni później do tygodnia).

Z czasem trzeba było to robić już częściej i częściej (a takie wyjmowanie też nie było mi po drodze zdejmowanie i odkręcanie wszystkiego).

Z tego co mam zapisane dokładnie 5 razy smarowałem, wyjmowałem swoją dmuchawę nim poszła do regeneracji.

Dowiedziałem się że jest gość w Tarnowie co zajmuje się regeneracją takich dmuchaw (i nie tylko). Zawiozłem, zobaczył co jak, wycenił i zrobił.

I powiem Ci że jestem zadowolony, nadal jest oryginalna dmuchawa nie zamiennik, a regeneracja z robocizną i częściami kosztowała mnie mniej jak kupno zamiennika, owszem musiałem odczekać bodajże 10 dni zanim to zrobił, ale warto było.

BIZONIK5 napisał/a:
wiesz co by trzeba zrobić aby się uspokoiła
z tego co mi mówił to zostało wymienione łożysko, szczotki i coś jeszcze. Została wyczyszczona, przesmarowana.

Także że obawiam się że masz dwa wyjścia, albo zakup zamiennika, albo kupno używki (co też nie wiadomo na co trafisz). Albo oddanie do regeneracji w przystępnej cenie.

Montifer - 23 Styczeń 2018, 22:24

Witam. Pierwszy post na forum. :wink:

Przejrzałem sobie wątki na forum jak i innych źródłach. Jednakże zamiast odpowiedzi pojawiło się więcej pytań. Otóż od początku. Mam MB w202 250D z 93 roku - pierwszy rok produkcji 7300 egzemplarz (według stron naszych wschodnich sąsiadów) Samochód mam od paru miesięcy.

Problemem jest dmuchawa. Od paru dni od tak przestała działać. (po zgaszeni samochodu i pójściu na zakupy po ponownym odpaleniu zero reakcji)

Podpoiłem wentylator na krótko i działa. Pomyślałem o rezystorze przy dmuchawie i tu pojawił się pierwszy problem - taki rezystor powinien być przy dmuchawie a u mnie go nie ma.

Szukałem napięcia. Brak zasilania na przewodach do panelu sterowania. tzn coś tam się tli na poziomie 0,20 - 0,10. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie sprawne. Tu pojawił się kolejny problem ponieważ listwa z bezpiecznikami różni się od schematów do których dotarłem (przed i po liftowych).



Kolejną sprawą jest to, że z awarią dmuchawy przestała działać klimatyzacja (jednakże kiedy rozgrzebałem konsole środkową klimatyzacja wygląda na dokładaną :shock: ale to, że nie działa to zapewne brak zasilania na dmuchawie).

Jakie mogą być źródła braku zasilania na wtyczce do panelu sterowania? Po drodze jest jeszcze jakiś moduł sterowania, bezpiecznik? Gdzie tego ewentualnie szukać? Niestety z tego co widać na pierwszy rzut oka do kabli ktoś już wcześniej się dopierał. :(

Pozdrawiam serdecznie :)

asziatko - 23 Styczeń 2018, 22:30

Montifer, czy jesteś w stanie wrzucić zdjęcie dmuchawy?.
Montifer - 23 Styczeń 2018, 22:46

Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Czy dmuchawa ma jakieś znaczenie tutaj? Tak jak mówiłem podpoiłem ją bezpośrednio do aku i działa aż miło.
asziatko - 23 Styczeń 2018, 22:52

Wspomniałeś o tym że

Montifer napisał/a:
taki rezystor powinien być przy dmuchawie a u mnie go nie ma


. Zdjęcie by nie co ułatwiło.

Wcześniej dmuchawa działała bez problemu czy odkąd masz MB jest problem z dmuchawą?.

Montifer - 23 Styczeń 2018, 23:08

Działała bez problemu.

Chyba, że ten rezystor jest gdzieś głębiej.

Nie widzę czegoś takiego u siebie przy dmuchawie.



Choć muszę przyznać, że tego dnia "bawiłem" się dmuchawą i klimatyzacją. :roll:

asziatko - 23 Styczeń 2018, 23:15

Tak powinien wyglądać u Ciebie rezystor


Zdjęcie Znalezione w Sieci

. Zazwyczaj rezystor jest przy dmuchawie zaraz. Np. jak ja miałem problem w swoim MB C180 W202 z dmuchawą to rezystor był zaraz przy dmuchawie.

Montifer - 23 Styczeń 2018, 23:36

Jutro jeszcze bardziej się temu przyjrzę. Jednakże czy jest możliwe, że winowajcą jest ten rezystor skoro nie ma zasilania już na wtyczce panela sterującego?

[ Dodano: 24 Styczeń 2018, 11:56 ]
Wybaczcie za podwójny post.

Otóż nie znalazłem przy wentylatorze nic prócz takiego małego pudełeczka. Co to jest?



Zdjęcie wyjętej dmuchawy. Muszę przyznać, że ze wszystkich samochodów jakie miałem/mam to ergonomia i sposoby mocowania są wzorcowe. :)



Gdzieś tam w odmętach forum znalazłem informację, że taki rezystor jest gdzieś w komorze silnika przy serwie? Jak to w ogóle wygląda?

Pozdrawiam. :wink:

[ Dodano: 24 Styczeń 2018, 21:48 ]
Odświeżam.

Pogrzebałem trochę i znałem coś takiego na jednej z aukcji. Podpisane jako opornica/rezystor dmuchawy.



Czy w wersji gdzie rezystor nie występuje bezpośrednio przy dmuchawie tak wygląda?

Pozdrawiam :)

Abdul - 29 Styczeń 2018, 07:52

Montifer, Kontunujemy tutaj.
Montifer - 29 Styczeń 2018, 22:11

Rezystor znaleziony jednak "niestety" jest sprawny. (dla potomnych znajduję się pod kierownicą po prawej stronie za konsolą środkową w tunelu nawiewu)

Napięcie na odpalonym silniku na kablu + wchodzącym do wtyczki regulującej biegi dmuchawy mam na poziomie od 0,2 do 1 votla.

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną tego? Jakiś ukryty bezpiecznik, przekaźnik moduł?

ralf - 29 Styczeń 2018, 23:24

Montifer, po kolei.

Rezystor powinien być przykręcony do wentylatora.

Wersje bez klimatyzacji (w przedlifcie na 100%) nie miały rezystora przy wentylatorze
Ani w żadnym innym miejscu.


Wspomniałeś, że klima wygląda na dokładaną.
Rezystor który znalazłeś nie jest oryginalną częścią.

Wszystko wskazuje na to, że nie masz typowych fabrycznych rozwiązań. Było by prościej gdybyś podał chociaż vin auta, nie wspominając już o fotkach części o których piszesz.

Montifer - 29 Styczeń 2018, 23:52

Nie jest przykręcony do dmuchawy. Nie ma tam go. Zdjęcie dmuchawy wrzuciłem wcześniej. Była bezpośrednio podłączona do tego czarnego pudełeczka zdjęcie w tym samym poście.

Proszę zdjęcia mojego znaleziska. Przewody idą do tego. Znalazłem takie same rezystory na aledrogo.



Mam egzemplarz wyprodukowany w 1993 roku. Z tego co pamiętam we wrześniu 1993 roku. VIN WDB2021251F007342

Co do klimatyzacji to mam inną teorię, że panel sterowania został wymieniony na taki bez klimatyzacji. To by tłumaczyło parę rzeczy jakie widziałem w konsoli środkowej.

Nie mam zasilania przed przełącznikiem, rezystorem, dmuchawą. Więc rezystor raczej nie ma tu nic do rzeczy. Interesuje mnie co jest między "akumulatorem" a przełącznikiem co częściowo przepuszcza napięcie wahające się od 0,2 do 1 volta. I gdzie tego szukać. I czy ewentualnie nic tam nie ma i to kwestia zagiętego kabla. :?:

ralf - 30 Styczeń 2018, 00:10

Nie ma przy dmuchawie bo jak już wspomniałem wersje bez klimatyzacji go nie posiadały.

I wszystko się zgadza, według Vin fabrycznie nie było klimatyzacji w Twoim aucie.

Montifer - 30 Styczeń 2018, 00:16

A co kryję się pod kodem wyposażenia "Pakiet wyposażenia na rynek Szwedzki"? Był tam gdzieś takie określenie które u mnie występowało.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group