Ogólnie o C-klasie - archiwum - Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką
Lonek - 11 Listopad 2009, 18:12 Temat postu: Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką Mam taki problem czasami nie kręci mi rozrusznik - powiedzmy raz na 5-8 razy , przy próbie zapalenia kluczykiem światła i kontrolki nie przygasają .
Dodam że wymieniony mam niedawno automat,szczotkotrzymacz i kostka stacyjki.
Podpiąłem sobie dodatkowy przewód z rozrusznika i gdy nim dotknę do PLUSa rozrusznik normalnie kręci i zapala silnik.
Więc przerwa jest gdzieś na przewodzie od rozrusznika do wtyczki która wpięta jest w kostkę stacyjki - zwieranie w tej wtyczce pinów 30 i 50 nie uruchamia rozrusznika co jest potwierdzeniem że przerwa jest właśnie na tym przewodzie.
Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ?
Może po drodze jest jakiś przekaźnik albo coś innego ?
Marcin Pop. - 11 Listopad 2009, 18:21
Lonek, o ile dobrze pamiętam, obwód rozrusznik - stacyjka nie ma zabezpieczen w postaci bezpieczników/przekaźników.
Jary - 11 Listopad 2009, 18:33
Lonek napisał/a: | Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ? |
Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił
Gerri - 11 Listopad 2009, 18:34
Sprawdź to:
http://www.w202.pl/viewto...ghlight=skrzyni
Niestety - nie podałeś jaką masz skrzynię...
Lonek - 11 Listopad 2009, 19:07
Jary napisał/a: | Lonek napisał/a: | Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ? |
Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił |
Jeżeli mówisz o wyłączniku przy rozruszniku to jak napisałem powyżej "wymieniłem niedawno automat" czyli ten wyłącznik - ponadto gdyby on był uszkodzony to bym nie zapalił auta "na drucik" jak opisałem powyżej.
[ Dodano: 11 Listopad 2009, 18:11 ]
Skrzynia manual mam .... a tamten opis z linku dot. automatu
Gerri - 11 Listopad 2009, 19:59
Dla tych co umieją czytać schematy. Co prawda motor 2200 - ale generalnie to samo.
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5324.pdf
Lonek - 13 Listopad 2009, 18:58
Dzięki za ten schemat ale..........Qrde .........nie mogę go znaleźć ten przekaźnik ........na schemacie pisze " STARTER LOCK-OUT RELAY MODULE (LEFT KICK PANEL) " ........ gdzie jest ten (LEFT KICK PANEL)
Gerri - 13 Listopad 2009, 21:29
Ten przekaźnik występuje, jeżeli masz zamontowany fabryczny system antykradzieżowy - jest na schemacie adnotacja "anti theft" i będziesz miał adnotację w rozszyfrowanym VIN-ie
damian_2002 - 14 Listopad 2009, 08:11
Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam
Lonek - 14 Listopad 2009, 09:14
damian_2002 napisał/a: | Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam |
Ojjjjjjjjjjj Kolego ...poczytaj d o k ł a d n i e .co pisałem
- elektromagnez[automat] n o w y - zresztą kręci prze 'dodatkowy' kabelek bez problemu
- kostka n o w a
pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza]
Jary - 14 Listopad 2009, 10:54
Lonek napisał/a: | pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza] |
Wydaje się że masz przyczynę, a o "cienkim" przewodzie pisał już Kol. damian_2002
maurycy - 6 Grudzień 2009, 18:52
po pierwsze to nie łaź wszędzie i nie wal postów z linkiem do twojego "problemu" bo to śmieszne
po drugie jedź zrób rozrusznik....
czarli1981 - 6 Grudzień 2009, 18:57
Dzięki za porady, sorry za łażenie wszędzie ale dopiero raczkuję na tym forum ,więc uważasz że to w 100% rozrusznik. Dziś zajrzałem pod auto przeczyściłem styki i zobaczymy.
Adaśko - 6 Grudzień 2009, 19:11
czarli1981, przeczyść też klemy od akumulatora.
czarli1981 - 6 Grudzień 2009, 19:19
To też już uczyniłem ,dziś czyściłem i odrdzewiałem wszystko co napotkałem na drodze pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Myślę że jutro rano będzie chwila prawdy, bo teraz jest ok.
|
|
|