To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką

Lonek - 11 Listopad 2009, 18:12
Temat postu: Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką
Mam taki problem czasami nie kręci mi rozrusznik - powiedzmy raz na 5-8 razy , przy próbie zapalenia kluczykiem światła i kontrolki nie przygasają .
Dodam że wymieniony mam niedawno automat,szczotkotrzymacz i kostka stacyjki.
Podpiąłem sobie dodatkowy przewód z rozrusznika i gdy nim dotknę do PLUSa rozrusznik normalnie kręci i zapala silnik.
Więc przerwa jest gdzieś na przewodzie od rozrusznika do wtyczki która wpięta jest w kostkę stacyjki - zwieranie w tej wtyczce pinów 30 i 50 nie uruchamia rozrusznika co jest potwierdzeniem że przerwa jest właśnie na tym przewodzie.

Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ?
Może po drodze jest jakiś przekaźnik albo coś innego ?

Marcin Pop. - 11 Listopad 2009, 18:21

Lonek, o ile dobrze pamiętam, obwód rozrusznik - stacyjka nie ma zabezpieczen w postaci bezpieczników/przekaźników.
Jary - 11 Listopad 2009, 18:33

Lonek napisał/a:
Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ?


Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił :idea:

Gerri - 11 Listopad 2009, 18:34

Sprawdź to:

http://www.w202.pl/viewto...ghlight=skrzyni

Niestety - nie podałeś jaką masz skrzynię...

Lonek - 11 Listopad 2009, 19:07

Jary napisał/a:
Lonek napisał/a:
Pytanie którędy i przez co po drodze idzie ten przewód od rozrusznika do stacyjki ?


Przez włącznik elektromagnetyczny i tam masz przerwę - czytaj - wypalone styki wymień włącznik i będzie palił :idea:


Jeżeli mówisz o wyłączniku przy rozruszniku to jak napisałem powyżej "wymieniłem niedawno automat" czyli ten wyłącznik - ponadto gdyby on był uszkodzony to bym nie zapalił auta "na drucik" jak opisałem powyżej.

[ Dodano: 11 Listopad 2009, 18:11 ]
Gerri napisał/a:
Sprawdź to:

http://www.w202.pl/viewto...ghlight=skrzyni

Niestety - nie podałeś jaką masz skrzynię...



Skrzynia manual mam .... a tamten opis z linku dot. automatu

Gerri - 11 Listopad 2009, 19:59

Dla tych co umieją czytać schematy. Co prawda motor 2200 - ale generalnie to samo.

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5324.pdf

Lonek - 13 Listopad 2009, 18:58

Gerri napisał/a:
Dla tych co umieją czytać schematy. Co prawda motor 2200 - ale generalnie to samo.

http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5324.pdf


Dzięki za ten schemat ale..........Qrde .........nie mogę go znaleźć ten przekaźnik ........na schemacie pisze " STARTER LOCK-OUT RELAY MODULE (LEFT KICK PANEL) " ........ gdzie jest ten (LEFT KICK PANEL) :oops:

Gerri - 13 Listopad 2009, 21:29

Ten przekaźnik występuje, jeżeli masz zamontowany fabryczny system antykradzieżowy - jest na schemacie adnotacja "anti theft" i będziesz miał adnotację w rozszyfrowanym VIN-ie
damian_2002 - 14 Listopad 2009, 08:11

Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam

Lonek - 14 Listopad 2009, 09:14

damian_2002 napisał/a:
Do rozrusznika prowadzą 2 przewody. Gruby i cienki. Z tym pierwszym najczęściej nic się nie dzieje, jednak ten cienki lubi się delikatnie mówiąc zestarzeć. Moje zalecenie to lekko pociągnąć na ten cienki i być może znajdziesz przerwę. Ale może elektromagnes się po woli kończyć. Miałem podobnie w pugu wymieniłem elektromagnes i hulał.
PS w kostce za stacyjką są dwa piny 30 i z żadym nie kręci? Wiem, że czasem problem tkwi właśnie w samej kostce. Spróbój ją rozebrać jak się da i zewrzeć odpowiednie przewody. Pozdrawiam


Ojjjjjjjjjjj Kolego ...poczytaj d o k ł a d n i e .co pisałem :lol:

- elektromagnez[automat] n o w y - zresztą kręci prze 'dodatkowy' kabelek bez problemu
- kostka n o w a

pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza]

Jary - 14 Listopad 2009, 10:54

Lonek napisał/a:
pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza]


Wydaje się że masz przyczynę, a o "cienkim" przewodzie pisał już Kol. damian_2002 :wink:

maurycy - 6 Grudzień 2009, 18:52

po pierwsze to nie łaź wszędzie i nie wal postów z linkiem do twojego "problemu" bo to śmieszne

po drugie jedź zrób rozrusznik....

czarli1981 - 6 Grudzień 2009, 18:57

Dzięki za porady, sorry za łażenie wszędzie ale dopiero raczkuję na tym forum ,więc uważasz że to w 100% rozrusznik. Dziś zajrzałem pod auto przeczyściłem styki i zobaczymy.
Adaśko - 6 Grudzień 2009, 19:11

czarli1981, przeczyść też klemy od akumulatora.
czarli1981 - 6 Grudzień 2009, 19:19

To też już uczyniłem ,dziś czyściłem i odrdzewiałem wszystko co napotkałem na drodze pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Myślę że jutro rano będzie chwila prawdy, bo teraz jest ok.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group