To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Przerwa miedzy rozrusznikiem i stacyjką

maurycy - 6 Grudzień 2009, 20:08

czyli teraz działa ?? dla świętego spokoju zrobił bym rozrusznik nie wiem jak u ciebie ale u mnie wymiana szczotek lozysk wirnika itd kosztuje około 150 ziko więc tragedii niema
Nex@pl - 6 Grudzień 2009, 21:26

maurycy napisał/a:
150 ziko


A samemu wyjdzie polowa tego ;p

Lonek - 7 Grudzień 2009, 07:20

Jary napisał/a:
Lonek napisał/a:
pin 30 i 50 zwierany we w t y c z c e do kostki [ i cisza]


Wydaje się że masz przyczynę, a o "cienkim" przewodzie pisał już Kol. damian_2002 :wink:


Koledzy - bez urazy- ale przeczytajcie dokładnie mój post

cytuję .............."Dodam że wymieniony mam niedawno automat,szczotkotrzymacz i kostka stacyjki"..................

A Wy ciągle że elektromagnes .....lub że kostka stacyjki .........itp.
Kostka jest NOWA oryginał MB

Ponadto przetarcie przewodu mało prawdopodobne [choć niewykluczone] bo auto potrafi palić kilka dni bez problemu i nagle kilka razy za porządkiem nie pali :oops:

Javoreczek - 7 Grudzień 2009, 09:40

Lonek, koło pompy ABSu, przy błotniku jest takie duże prostokątne złącze. Gruby fioletowy kabel od stacyjki do rozrusznika przeczhodzi przez to złącze. Rozepnij to i sprawdź, czy sie tam jakiś syf nie wdał. Ewentualnie sprawdź też, czy dochodzi tam prąd przy próbie rozruchu, czy nie. To Ci zawęzi obszar poszukiwań.
czarli1981 - 7 Grudzień 2009, 17:44

U mnie póki co działa dobrze, poranny rozruch bez problemu, po pracy po 10 godzinach też oki, a w ostatnim tygodniu po takich przerwach startowałem na popych. Jeżeli sytuacja się powtórzy to biorę się za rozrusznik.
Lonek - 10 Grudzień 2009, 10:12

Javoreczek napisał/a:
Lonek, koło pompy ABSu, przy błotniku jest takie duże prostokątne złącze. Gruby fioletowy kabel od stacyjki do rozrusznika przeczhodzi przez to złącze. Rozepnij to i sprawdź, czy sie tam jakiś syf nie wdał. Ewentualnie sprawdź też, czy dochodzi tam prąd przy próbie rozruchu, czy nie. To Ci zawęzi obszar poszukiwań.


Kolego widzę że będę musiał zaprosić Cię na pifko :D ........... chyba trafiłeś w "10"
Ta wtyczka nie chciała sie otworzyć więc ja na siłę zmusiłem , gniazdo wtyku kabla fiolet było zaśniedziałe trochę i słabo trzymało [luz] zrobiłem........... posmarowałem wazelina tech. i od tego czasu kilka dni jet OK

:mrgreen: :mb:

grzesik1 - 13 Grudzień 2009, 11:12

I mnie spotkała ta bolączka, nie reaguje na przekręcenie kluczyka. Przez stacyjkę prąd przelatuje, ale do wspomnianej kostki koło ABS już nie dochodzi (mowa o grubym fioletowym przewodzie.

Czy ktoś ma jakieś sugestie zanim wybebeszę pół auta?

P.S. Bezpieczniki sprawdzone...

Lonek - 13 Grudzień 2009, 12:30

Sprawdź kabel fioletowy przy rozruszniku ...coś się z nim stało ?
grzesik1 - 13 Grudzień 2009, 15:19

Usterka naprawiona doraźnie....
Mamy 4 pkt pomiarowe:

Stacyjka -> Kostka w nogach kierowcy w słupku ( widać przewód fioletowy) -> kostka koło pompy ABS -> rozrusznik

Poszukiwania zacząłem od sprawdzenia czy napięcie dochodzi do kostki koło ABS (tam najłatwiej sprawdzić :) )
okazało się że brak zasilania w przewodzie fioletowym, Potem rozkręciłem ten plastik pod kierownicą i sprawdziłem stacyjkę - wszystko ok, tzn jest 12V po przekręceniu kluczyka w przewodzie fioletowym.

Nie ma natomiast przejścia pomiędzy przewodem ze stacyjki a kostką w nogach kierowcy (przewód fioletowy :?: ) coś musi być po drodze...
Mam dołożony alarm i może monter założył jakieś zabezpieczenie na tej drodze na fioletowym przewodzie... jako że dzisiaj niedziela zakończyłem poszukiwania na tym etapie o od stacyjki do wspomnianej kostki poprowadziłem nowy przewód.

Na razie wszystko działa. :lol:

[ Dodano: 13 Grudzień 2009, 19:53 ]
Skłamałem pisząc wszystko, dzisiaj zauważyłem nieprawidłowe działanie lampki wewnętrznej, po włączeniu zapłonu lampka nie gaśnie...
Po otwarciu drzwi i zamknięciu gdy silnik pracuje również nie gaśnie...


Obstawiam jakiś przekaźnik...

Javoreczek - 14 Grudzień 2009, 10:04

grzesik1, sprawdź bezpiecznik 35 (7,5A)
grzesik1 - 14 Grudzień 2009, 12:11

Bezpieczniki sprawdziłem, lampka wewnętrzna świeci, tylko zawsze gasła po włączeniu zapłonu teraz gaśnie niezależnie po kilkunastu sek.

Zresztą ten fioletowy przewód (od stacyjki do rozrusznika) jest dość gruby więc bezpiecznik 7,5A byłby trochę na słaby ???

Javoreczek - 14 Grudzień 2009, 12:36

a ja Ci mówie, sprawdź jeszcze raz :mrgreen:
on jest odpowiedzialny za takie właśnie zachowanie lampki jak też za brak możliwości rozruchu
a jesli nie bezpiecznik, to gdzieś w jego konkretnie obwodzie bym szukał
no i sprawdź, czy w ogóle jest na nim napięcie po włączeniu zapłonu

grzesik1 - 14 Grudzień 2009, 13:10

Ok sprawdzę jeszcze raz, jeśli masz racje to szacun :)

Piwko stawiam :)

Po pracy sprawdzę


:oops: wstyd mi jak cholera :) ale miałeś rację. Nie wiem tylko jak mogłem przeoczyć ten bezpiecznik... sprawdzałem wszystkie miernikiem ehs...

To jak z browarem kiedy najbliższy zlot hehe

Jary - 14 Grudzień 2009, 19:26

grzesik1 napisał/a:
wstyd mi jak cholera


Ale miałeś odwagę, przyznać się :wink:

rzuru222 - 21 Kwiecień 2018, 14:25

Czy ktos z dostepem do EPC jest mi wstanie powiedziec ktory kabel? kolor ze EIS/EZS stacyjka na rybke jest odpowiedzialny za podanie pradu na rozrusznik? Tak to u mnie wyglada po przekreceniu kluczyka:
https://drive.google.com/file/d/1P3nVjNAB-07XzCw5mN6cX8F8sMQrboXw/view?usp=sharing



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group