To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Schemat wiązki silnika C36 AMG

Matyjas - 21 Listopad 2009, 13:39
Temat postu: Schemat wiązki silnika C36 AMG
Przede mną swap 3,6 do W201. Próba odpalenia tego na ori ECU będzie podjęta, ale chyba tylko dla świętego spokoju, bo wszystko wskazuje na to, że będzie ciężko i z pomocą przyjdzie Megasquirt. To też nie jest pewne czy się uda, bo ma wyjścia tylko na 4 cewki, ale zobaczymy, w ostateczności poczekam na VEMS'a i po bólu.

Pytanie do Was - ma ktoś może pod ręką schemat wiązki silnika C36 i pinów w ECU? Szukam, googluję i słabo mi to idzie :(

Dzięki!!!

wawairliner - 21 Listopad 2009, 15:06

jak było u mnie mogę podesłać, pasuje?
Matyjas - 21 Listopad 2009, 15:27

wawairliner napisał/a:
jak było u mnie mogę podesłać, pasuje?

No jak coś przydatnego, to pewnie!!!
Jak to w końcu było, 3.6 jest technicznie podobne do 2.8 czy 3.2? Bo różnie piszą w sieci... :(

wawairliner - 21 Listopad 2009, 15:35

nie wiem nic na ten temat, poza tym że udało mi się zrobić wiązkę razem z gumą, spróbuję podesłać do 22-giej rozrysowany wtyk do komputra bo to u to chodzi jeśli nie to... :oops:
madzara31 - 21 Listopad 2009, 15:37

Matyjas napisał/a:
jest technicznie podobne do 2.8 czy 3.2?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zagadka z serii pokaz 5 elementów różniących te dwa obrazki :wink:

[ Dodano: 21 Listopad 2009, 15:38 ]
Matyjas napisał/a:
Przede mną swap 3,6 do W201
Trzymam kciuki za znikający punkt.
Jordi - 21 Listopad 2009, 15:51

Pewien pan który musiał naprawić swój silnik w E36 dowiadywał się o części itp. I okazało się ze E36 (taki sam silnik jak C36) uszczelkę pod głowica ma taka sama jak 2.8.

Osobiście mi się wydaje że 3.6 to rozwiercony silnik 2.8

madzara31 - 21 Listopad 2009, 16:00

Jordi napisał/a:
Osobiście mi się wydaje że 3.6 to rozwiercony silnik 2.8
Dobrze Ci się wydaje...Najpierw był 2800 z niego zrobili 3200,a następnie chcąc mieć największego 6- cylindrowca w historii firmy rozwiercili go na 3400 (EC 34 AMG) i 3600.
Jordi - 21 Listopad 2009, 16:14

Źle myślisz...

E34 to rozwiercony 3.0-24

A E36 to albo 2.8 tak mi się wydaje a jak się mylę to 3.2

madzara31 - 21 Listopad 2009, 16:28

Przecież 3400to M 104
Jordi napisał/a:
3.0-24
to M 103.
carlos - 21 Listopad 2009, 16:30

Jordi napisał/a:

E34 to rozwiercony 3.0-24

Dokładnie tak, czyli silnik 24V ale jeszcze na wtrysku Ke-jetronic, krótki okres produkcji 3.0 -24V przekłada się na mała ilość E34
Cytat:
A E36 to albo 2.8 tak mi się wydaje a jak się mylę to 3.2

Dokładnie, jest to 3.2 rozwiercony do 3.6 na elektronicznym wtrysku
Odrobinę chęci i można znaleźć coś takiego
Cytat:
In September 1993 the C_36_AMG, the most powerful variant of the C-class, was presented on the IAA in Frankfurt.. the top model of the construction series is driven by 206_kW (280_hp) -strong 3.6-litre six-cylinder aggregate with four-valve technology that was developed at AMG from the time-tested 3.2-litre-engine.

np TUTAJ KLIK

Matyjas - 21 Listopad 2009, 16:58

madzara31 napisał/a:

Matyjas napisał/a:
Przede mną swap 3,6 do W201
Trzymam kciuki za znikający punkt.

W zasadzie to ma być dymiący punkt ;)

OK, zatem mogę podpierać się (a w zasadzie elektryk) na schematach od C280 albo E320 z tego co rozumiem?

Megasquirt nawet najnowszy obsługuje 1 cewkę z rozdzielaczem, albo 4 osobne. W M104 jest 6 cewek, zgadza się? Czy mogą być sterowane parami, żeby wykorzystać MS bez potrzeby zakupu droższego SA? Ma ktoś jakiś przykład w sieci?

Jordi - 21 Listopad 2009, 16:59

madzara31 napisał/a:
Przecież 3400to M 104
Jordi napisał/a:
3.0-24
to M 103.


Mylisz się. 3.0-24v to m104

m103 to 2.6 i 3.0 dwunastki


Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???

carlos - 21 Listopad 2009, 17:29

Jordi napisał/a:
Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???

Bo pasuje również od 3.2?
Zapomniałem, nie wszystkie katalogi zamienników mają wogóle taki silnik w 124 :lol:
Wyjaśnienie prozaiczne wystarczy zaglądnąć w EPC w klasyfikację modeli:
124.031 300 E-24, AMG 300 E 3.4
124.051 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4
124.052 320 CE / E 320 / E36 AMG
124.066 E 320 / E36 AMG
Skoro numery nadwozi zaczynają się tak samo to chyba nie montowano innych silników?
3.0 - 24 v to 104 980
3.2 - 104 992
3.6 - 104 9936
Wszystko jest w internecie, wystarczy poszukać :mrgreen:

Jordi - 21 Listopad 2009, 17:50

carlos napisał/a:
Jordi napisał/a:
Jeśli E36 pochodzi z 3.2 to dlaczego uszczelka pod głowica pasuje z 2.8???

Bo pasuje również od 3.2?...


No chyba że tak :P .


Hmm panowie nawet jak wpiszecie VIN swojego 300-24v to pokaże wam się cos takiego jak 300 CE-24,AMG 300 CE 3.4.

Nie twierdze że jestem dobry w danych 124. Ale bardzo się nimi interesowałem :) Chciałem jako pierwsze auto mieć 124 :) I jeszcze kiedyś sobie kupie!

Może skończymy tego OT?

Javoreczek - 21 Listopad 2009, 18:42

Matyjas napisał/a:
W M104 jest 6 cewek, zgadza się?


cewki są trzy
tu masz schematy do 3.2
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5418.pdf
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5419.pdf



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group