To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - Siłownik klapki obiegu zamkniętego

koper666 - 24 Styczeń 2010, 11:15

Cytat:
w takim razie jeśli to możliwe proszę o jakieś zdjęcie lub namiary który wężyk i jaki kolor i gdzie jest umiejcowiony :?:
_________________
fotek nie robiłem ale jak wyciągniesz schowek to zobaczysz ten zaworek jak będziesz wlanczał przycisk od obiegu to będziesz słyszał który zaworek a kolor wężyka chyba zielony ale nie jestem pewien
HOMAS - 24 Styczeń 2010, 13:15

Ok.wielkie dzięki.
koper666 - 2 Lipiec 2010, 13:06

koledzy ktos naprawil klapke ?? w jaki sposób ona sie otwiera..
stike - 4 Grudzień 2010, 18:54

Witam, mam identyczny problem co koledzy. Potrzebuję informacji gdzie znajduje się klapka obiegu wewnętrznego i jak się do niej dostać, aby ją ręcznie otworzyć? Jeśli jest tak duży problem z naprawą, chciałbym ją po prostu otworzyć na stałe. Mam praktycznie cały czas zaparowane szyby a ustawienie dmuchawy na max odparowuje przednią szybę jedynie do połowy. Pozdrawiam i liczę na pomoc :wink:
koper666 - 4 Grudzień 2010, 21:29

jesli z przodu od strony pasażera ściągniesz kratki podszybia to zobaczysz ta klapkę i wystarczy pchnąć ja i sie otworzy ...

[ Dodano: 4 Grudzień 2010, 21:29 ]
jak dla mnie 6 min roboty :)

stike - 5 Grudzień 2010, 17:17

dzieki za podpowiedz, ale jest tak zimno na dworze ze nawet nie chce mi sie wychodzic, jutro to sprawdze i jak zajmie mi to 6 minut to bedzie super :)

[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 14:36 ]
witam, wlasnie rozkrecilem ta kratke podszybia i zadnej klapki nie widze, zrobilem zdjecie tego co w srodku pod maska, powiedz gdzie jest ta klapka obiegu wewnetrznego.
pozdrawiam

koper666 - 6 Grudzień 2010, 15:12

napewno klapke widac jak jest zamknieta to zlewa sie z otoczeniem ..pokaz to zdjecie ...

[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 18:56 ]
musisz jeszcze odkręcić następny plastik

silverhammer12 - 28 Marzec 2011, 12:56

stike napisał/a:
dzieki za podpowiedz, ale jest tak zimno na dworze ze nawet nie chce mi sie wychodzic, jutro to sprawdze i jak zajmie mi to 6 minut to bedzie super :)

[ Dodano: 6 Grudzień 2010, 14:36 ]
witam, wlasnie rozkrecilem ta kratke podszybia i zadnej klapki nie widze, zrobilem zdjecie tego co w srodku pod maska, powiedz gdzie jest ta klapka obiegu wewnetrznego.
pozdrawiam


musisz jeszcze odkrecic te 4 krzyzaki + taka nakretka plastikowa w rogu i wtedy podniesc caly ten zbiornik (odczepic z przednich zaczepów) gdzie wpada woda, tam zobaczysz klapke obiegu. Ja tez mam z nia problem tylko ze recznie nie potrafilem otworzyć (moze za słabo ją wciskałem )

[ Dodano: 28 Marzec 2011, 12:58 ]
bednim napisał/a:
o ile dobrze pamietam, bedziesz musial wyjac schowek i zdjac sprezyne domykajaca klapke obiegu wewnetrznego.


czyli po wyjeciu schowka bedzie widoczna ta spreżynka ?, czy moze sie jakos tak zdarzyć że ta sprężynka sie "zacina"? czy naprawa to raczej grubsza historia?
pzdr

koper666 - 18 Lipiec 2011, 12:04

I ktoś naprawił ta głupią klapkę ?
renahal - 15 Listopad 2017, 00:41

W innym miejscu tego forum opisałem jak przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny.
Zostałem poddany krytyce (częściowo słusznej) i nazwany druciarzem.Nie obchodzą mnie opinie innych i opiszę jak sobie poradziłem,może komuś to pomoże.
Problem klapki rozwiązałem częściowo.Wymontowałem schowek nad nogami pasażera.
Za schowkiem jest rura z tworzywa prowadząca do prawego nawiewu,też ją usunąłem.
Pokazał się elektrozawór podciśnienia podający podciśnienie na siłownik klapki obiegu powietrza.Wyjąłem rurkę wiodącą z tego elektrozaworu do góry(na siłownik klapki)
Po dmuchnięciu w tą rurkę klapka zamyka obieg wewnętrzny i otwiera obieg zewnętrzny.
Po zassaniu powietrza z tej rurki klapka otwiera obieg wewnętrzny.
Prawdopodobnie jest pęknięta sprężyna siłownika klapki.Można to zrobić tylko przy sprawnej
(szczelnej)przeponie wspomnianego siłownika klapki
Miałem do dyspozycji tylko obieg wewnętrzny.Naciskanie klawisza REST (u mnie przełącza rodzaj obiegu)nic nie dawało,obieg był cały czas wewnętrzny i ciągle miałem zaparowane
szyby,aż ciekło.
Do rurki zdjętej z elektrozaworu podłączyłem rurke akwarystyczną długości ok pół metra i wypuściłem na zewnątrz do kabiny.Po dmuchnięciu w rurkę zamknął się obieg wewnętrzny,otworzył się natomiast obieg powietrza z zewnątrz.Słychać wtedy charakterystyczny dźwięk działającej klapki
Należy jeszcze sprawdzić szczelność elektrozaworu podciśnienia i ewentualnie go zaślepić i pamiętać o założeniu rury plastikowej do prawego nawiewu.
Nie należy naciskać przycisku obiegu wewnętrznego.
Po otwarciu obiegu zewnętrznego szyby czyste,nic nie paruje.

Mój samochód to w 202 1998 r,kombi,automat.

wiskontii - 24 Listopad 2017, 19:57

renahal napisał/a:
.Nie obchodzą mnie opinie innych


Nie dobrze ---KOLEGO :evil:

RemkoK - 19 Wrzesień 2021, 15:37

Podłącze się pod temat, są dostępne używane siłowniki sterujące klapką nawiewu. Ceny ich są nawet przystępne, chciałbym wiedzieć czy warto taką część kupić? Czy ten element jest aż tak podatny na awarię, że kupno używki to totolotek?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group