To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Mój temat naprawczy - uszczelka pod głowicą M111 C 200

perzu126 - 28 Luty 2014, 17:56

W benzynę pewny nie jestem, ale 10bar to na pewno za mało
Pioterek - 28 Luty 2014, 21:41

domelfm napisał/a:
Ktoś wie jakie powinno być ciśnienie w silniku 2,3 kompresor ?
U mnie ok 10 bar i przy próbie olejowej 13 bar. Dodam iż ciśnienia nie były idealnie równe.

U kumpla 13 -14 na sucho i ponad 19 z olejem ale on ma c180...


Ciśnienie masz dobre. Z tego co wygrzebałem to ciśnienie sprężania dla tego silnika to
stan normalny 7.5 - 10.5 (bar)
minimum 7.5 (bar)
C180 ma większe bo Twój kompresor jest odprężony i ma stopień sprężania 8,8 : 1, gdzie C180 ma 9,8 : 1.

A Ty Piotrek nie strasz chłopaka :mrgreen:

perzu126 - 28 Luty 2014, 21:47

Pioterek, tak myślałem, ze stopień sprężania niższy ale nie podejrzewałem, że ciśnienie przez to az tak spada :roll:
domelfm - 2 Marzec 2014, 03:09

A teraz mamy poważny problem :(

Zdecydowałem się samemu wymienić uszczelkę pod głowicą i niestety wymontowałem napinacz a potem kolega pokręcił kołem korbowodu i łańcuch przeskoczył na wałkach ...

Jak prawidłowo w takiej sytuacji ustawić rozrząd ?

Jestem przerażony jak na dziś ...

perzu126 - 2 Marzec 2014, 08:21

domelfm, w benzynie troche łatwiej bo nie ma pompy wtryskowej. No po prostu krecisz z powrotem walem korbowym na znak i na walkach przkladasz łańcuch tak zeby ustawiły sie w swoje miejsce. Są tam przeciez jakies znaki? A moze sami sobie tez jakos oznaczyliscie?A poza tym jak nie sciagales glowicy jeszcze to olej to po prostu i ściągnij glowice- bedziesz mial wszystko na wierchu i sobie ustawisz. Bedziesz widzial gdzie pierwszy tłok jest w GMP i kiedy zawory na tym cylindrze są zamkniete. Takze tragedii nie ma. A to kolega nie wie ze sie nie kreci walem jak napinacz wyjety??!!
Pioterek - 2 Marzec 2014, 12:26

domelfm napisał/a:
a potem kolega pokręcił kołem korbowodu

Czym pokręcił? :shock:

domelfm - 2 Marzec 2014, 16:02

kołem założonym na wał korbowy :)

Tak to jest jak piwko się leje przy robocie w sobotę :)

perzu126 - 2 Marzec 2014, 17:33

domelfm napisał/a:
Tak to jest jak piwko się leje przy robocie w sobotę
Pioterek, i wszystko jasne :mrgreen:
domelfm - 3 Marzec 2014, 12:51

Całe szczęście bez strat :) efekt prac jest pozytywny.

Głowica już w zakładzie będzie dopieszczona chyba... :)

Z ustawieniem rozrządu już sobie poradziłem wiec spoko.

Pytanie czy obudowy rozrządu składać na jakieś pasty czy na sucho ?

Uszczelkę pokrywy zaworowej przykleić na smar (przynajmniej wg wisu).

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 5 Marzec 2014, 04:19 ]
Niestety remont przerodził się praktycznie w generalny :(

Pierścienie tłokowe nie bardzo trzymały.

Po wlaniu nafty w cylindry ona sobie spłynęła w czasie krótszym niż 2 h ...

Jedyne co to cylindry i ich gładzie wyglądają ok i nie ma konieczności szlifowania ich .

Jedyne co mnie dziwi to to ze nie brał oleju , chyba ze diagnoza jest błędna ?

Ktoś może doradzić jak sprawdzić pierścienie przy zdjętej głowicy ?

aful - 5 Październik 2014, 18:24

Witam wszystkich

Otóż też przezylem wymiane uszczelki pod glowica, ale do czego zmierzam, po zlozeniu silnika niby wszystko okej ale czasami przy odpaleniu szczegolnie na cieplym sie dlawi i odpala z trudnoscia, ponadto czuc ze jest jakby slabszy, jak juz odpali po tych trudnosciach to silnik chodzi pieknie ale mimo tego nie ma tego przyspieszenia co mial zawsze...
Pytanie moje czy jak mine sie z rozrzadem o jeden zabek to auto adpala i niby chodzi ale cos mu dolega...czy w ogole sie nie uruchomi. sprawy elektryki raczej bym w to nie mieszal chociaz nigdy nie wiadomo przewody podcisnieniowe itp. posprawdzalem nawet jednego nie podlaczylem i tak jezdzilem ale po podlaczeniu roznicy nie bylo dalej cos go boli.
Prosze o pomoc jakies sugestie itp.
pzdrawiam

TraczU - 5 Październik 2014, 19:02

aful, możliwe, że jest przestawiony o ząbek.zdejmij pokrywę zawórów razem z prozdem i sprawdź.
Javoreczek - 6 Październik 2014, 08:41

aful napisał/a:
przewody podcisnieniowe itp. posprawdzalem nawet jednego nie podlaczylem i tak jezdzilem ale po podlaczeniu roznicy nie bylo


Jesli nie było różnicy, znaczy wciąż gdzieś bierze lewe powietrze.

aful - 6 Październik 2014, 17:36

dzieki pany za porady spr. rozrzad jeszcze raz bo na niego bym obstawial w pierwszej kolejnosci. jak zrobie poinformuje
pozdrawiam

[ Dodano: 6 Październik 2014, 17:37 ]
co do lewego powietrza spr. jeszcze raz ale juz 3 razy spr. a noz widelec :D

gobin - 2 Grudzień 2014, 21:02

przypadkiem wpadłem na ten post przed wczoraj i dziś padła mi uszczelka.... co z zrzędzenie losu.
Powiedzcie czy jest faktyczna różnica(poza ceną) między zestawem uszczelek z ASO 460zł brutto a np, GOETZE 350brutto.? Jestem początkujący na forum więc proszę o wyrozumiałośc

perzu126 - 2 Grudzień 2014, 21:06

gobin, napewno jest! Wymieniałem uszczelke u siebie i niestety nie dogadałem się ze sprzedawca, a mogłem mieć oryginał w tych samych pieniądzach. Oryginal na zdjęciach nieco sie różnił


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group