To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Mój temat naprawczy - uszczelka pod głowicą M111 C 200

Nex@pl - 3 Grudzień 2014, 16:51

Hm, w nabytku brata problem chyba ten sam. Czy możecie wrzucić instrukcje demontażu i montażu napinacza łańcucha?
JANEK - 8 Grudzień 2014, 22:23
Temat postu: uszczelka pod głowicą w 200cdi
witam
Bardzo proszę o pomoc! Jak wyciągnąć łyżwy napinające łańcuch w silniku 200cdi. Wyjęte mam już wałki i koła i dalej stoję.
pozdrawiam
Problem rozwiązany, wymontowanie całej pokrywy rozrządu.

polofix - 19 Grudzień 2016, 16:24

Pochwaliłem się w temacie ''Żalmy się tutaj'', o awarii mojego W203.
Jest to M111.955
Był też montowany w ostatnich w202.
Otóż tak.
Wczoraj pojechałem na stację, wszystko ok. Wyjeżdżam z niej i po chwili w jednym momencie samochód słabnie, nie przepala, zaświeca się check i chmura dymu za mną.
Zawracam do domu, jakoś się doczłapałem. Sprawdzam olej a tu miarka ledwie się macza. Smród niespalonego oleju, przez 2 km jazdy spalił z 2 litry oleju.
Mówię uszczelka pod głowicą walnęła [miała już duże wycieki].
Dziś wykręcam świece i to chyba nie to. Wszystkie świece są w oleju, spodziewałem się że jedna.
Odkręcam przepływkę, jest w oleju. Co się stało. Samochód pali od strzała, po chwili się trzęsie bo nie przepala takiej ilości oleju. Całe podwórko zadymione.
Wcześniej silnik pracował jak zegareczek.
Może coś z dolną odmą?
Zmierzyłem kompresję i jest idealnie po 12 na każdym cylindrze.
Odpaliłem go i górną odmą nic nie dmucha, ani jak korek oleju odkręcę nic się nie dzieje, ani wtedy to dymienie z rury nie ustępuje
Proszę o jakieś porady.

wiskontii - 19 Grudzień 2016, 20:22

polofix, Tak na poczatek moze głupie pytanie napewno wlałes odpowiednia wache
polofix - 19 Grudzień 2016, 20:54

wiskontii napisał/a:
polofix, Tak na poczatek moze głupie pytanie napewno wlałes odpowiednia wache

Dość kumaty jestem ale nie rozumiem pytania?

wiskontii - 19 Grudzień 2016, 21:17

polofix napisał/a:
wiskontii napisał/a:
polofix, Tak na poczatek moze głupie pytanie napewno wlałes odpowiednia wache

Dość kumaty jestem ale nie rozumiem pytania?


Ropa-benzyna

Bo ja sie kiedys pomyliłem i wlewałem benzyne zamiast ropy dobrze ze sie ściołem wlałem tylko 8litrów

polofix - 19 Grudzień 2016, 21:21

wiskontii napisał/a:
polofix napisał/a:
wiskontii napisał/a:
polofix, Tak na poczatek moze głupie pytanie napewno wlałes odpowiednia wache

Dość kumaty jestem ale nie rozumiem pytania?


Ropa-benzyna

Bo ja sie kiedys pomyliłem i wlewałem benzyne zamiast ropy dobrze ze sie ściołem wlałem tylko 8litrów

Do diesla benzyny nalejesz. Odwrotnie nie, bo nie wejdzie pistolet. Mam LPG i wtedy na benzynie nie jechałem.

perzu126 - 19 Grudzień 2016, 22:01

No a dolot rozbierałeś, żeby zobaczyć w którym momencie leje się olej?
polofix - 19 Grudzień 2016, 22:56

perzu126 napisał/a:
No a dolot rozbierałeś, żeby zobaczyć w którym momencie leje się olej?

Odjąłem górną odmę od separatora i to wszystko. Nic tu za bardzo nie sprawdzę. Olej ciągnie albo dolną odmą, albo uszczelka pod głowicą i przy okazji dmucha kompresją w skrzynię korbową, po czym wywala dolną odmą wprost do kolektora ssącego. Tak myślę. Jutro zrzucam kolektor i zobaczę jak wygląda dolna odma.

[ Dodano: 20 Grudzień 2016, 13:59 ]
Jest tak. Kolektor jest pełny oleju.Od odmy do kolektora ssącego dochodzi wąż. Po drodze jest jeszcze zaworek zwrotny i rozchodzi się na dwa cienkie i idzie w kolektor.
Podobnie jest w zwykłym M111 bez kompressora. Nie widzę w tym wężyku śladów oleju, jedynie trochę białej mazi. Czyli chyba normalne.
Dmucham w niego, wchodzi powietrze, ciągnę to wychodzi. Zatykam górny króciec odmy i jak dmucham to wychodzi olej miarką. Czyli w porządku chyba.
Co wy na to?

kamil_0793 - 20 Grudzień 2016, 18:52

Jak wyglądają świece? Wszystkie osmolone od oleju?
polofix - 20 Grudzień 2016, 19:14

kamil_0793 napisał/a:
Jak wyglądają świece? Wszystkie osmolone od oleju?

Wszystkie cztery w oleju.
Olej do kolektora musiał się dostać górną odmą chyba.

Pioterek - 20 Grudzień 2016, 20:24

polofix, a był mróz? Może ci przymarzła ta maź w odmie i nie było przepływu?
polofix - 20 Grudzień 2016, 20:29

Pioterek napisał/a:
polofix, a był mróz? Może ci przymarzła ta maź w odmie i nie było przepływu?

Było wtedy około -1*C plus samochód nagrzałem na podwórku do około 60*C, jak zajechałem na stację miał ze 70*C, tankowanie ze 3 minuty i odjazd. Po kilometrze od stacji zaczęło się. Do stacji wszystko dobrze.
Rurka jest drożna. Jedynie jest trochę obrośnięta mazią.

perzu126 - 20 Grudzień 2016, 20:49

Może to wystarczyło żeby maź zamarzła. Pojeździj jeszcze trochę i poobserwuj, może głowicy nie trzeba zrzucać?
polofix - 20 Grudzień 2016, 21:31

perzu126 napisał/a:
Może to wystarczyło żeby maź zamarzła. Pojeździj jeszcze trochę i poobserwuj, może głowicy nie trzeba zrzucać?

To za dużo roboty żeby teraz skłądać. Jak już to czyszczę odmę, robię głowicę.
Cokolwiek zrobić tutaj to kupa roboty.


Czy wie ktoś jaki numer mają uszczelki / oringi obudowy przedniej głowicy i obudowy termostatu, która w nią wchodzi?
Nigdzie nie mogę się dowiedzieć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group