To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Montaż tempomatu, benzyna, skrzynia manual

Adaśko - 28 Listopad 2009, 14:06
Temat postu: Montaż tempomatu, benzyna, skrzynia manual
W razie jakichś pytań TU PISAĆ
Zaczynamy od narzędzi:
Klucz imbus 10 mm do odkręcenia kierownicy
Klucz torx 27 do odkręcenia poduszki
wkrętak krzyżak średni i większy.
klucz 13 do odłączenia akumulatora
Tempomat (208 545 03 24 niemieckie napisy lub 208 545 04 24 angielskie napisy z limiterem, bez limitera 208 545 00 24 niemieckie napisy lub 208 545 02 24 Angielskie napisy)
Osłona na kierownicę z wycięciem na tempomat-nowa kosztuje ok 21 zł netto w serwisie:
z regulacją kierownicy 202 545 00 24
bez regulacji 202 545 02 23
lub wyciąć samemu, też pasuje.
1.Odłączamy akumulator, uwaga na kod radia
2.zdejmujemy osłonę pod kierownicą
3.Koniecznie koła ustawione na wprost
4.poduszka przykręcona na dwie śruby z tyłu kierownicy
i dalej zgodnie ze zdjęciami:

[ Dodano: 28 Listopad 2009, 19:04 ]
:mrgreen:

jacon - 16 Kwiecień 2010, 09:38

Oczywiście dotyczy to aut po liftingu :wink:
Założenie tempomatu w aucie przed liftem jest masakrą.

MICHAL200 - 16 Kwiecień 2010, 10:02

jacon, w MB z 97' po lifcie tez nie jest wesolo :x
C230KOMPRESOR - 16 Kwiecień 2010, 19:23

Adaśko! Pamiętasz może jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika ( w górnej cześci kierownicy ), bardzo byś mi pomógł tą informacją :)
Adaśko - 16 Kwiecień 2010, 20:57

C230KOMPRESOR napisał/a:
jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika
torx 27

[ Dodano: 16 Kwiecień 2010, 21:00 ]
jeżeli chodzi o śruby trzymające poduszkę powietrzną

pasek888 - 28 Kwiecień 2010, 21:48

a co przed liftem jest takiego, że jest problem ? to może być tempomat z każdego w202 czy musi być ten sam silnik i skrzynia ?
Javoreczek - 29 Kwiecień 2010, 09:12

pasek888 napisał/a:
a co przed liftem jest takiego, że jest problem ?


całkowicie inna instalacja elektryczna i przepustnica sterowana linką, to chyba główne różnice sprawiające problem

bejbol - 8 Styczeń 2011, 16:40

czy ktos moze montowal tempomat w wersji przed liftem ? czy sie wogule da ?
Camel- - 8 Styczeń 2011, 18:51

bejbol, szukaj pod hasłem "tempomat".
koper666 - 8 Styczeń 2011, 20:28

ja do siebie dołozyłem tempomat ale nie działa, limiter na drążku świeci . Byłem w takim serwisie MB ale nie wiedzieli jak to uruchomić moze koledzy macie jakis pomysł ...
noc - 8 Styczeń 2011, 23:39

Adaśko napisał/a:
C230KOMPRESOR napisał/a:
jakie są śruby w kierownicy, te dwie od strony licznika
torx 27

[ Dodano: 16 Kwiecień 2010, 21:00 ]
jeżeli chodzi o śruby trzymające poduszkę powietrzną


Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle?

Adaśko - 8 Styczeń 2011, 23:44

noc napisał/a:
Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle?
nie zakładałem, chociaż zastanawiałem się czy powinien być. Szczerze to miałem chyba tylko jeden przypadek samego wysprzęglenia przy włączonym tempomacie, efekt był taki że obroty falowały. Po wciśnięciu hamulca tempomat wyłączył się, czyżby powinien być przy manualnej skrzyni?

[ Dodano: 8 Styczeń 2011, 23:47 ]
druga sprawa to taka, jak włączę na trójce tempomat jadąc wcześniej np 100/h mogę przełączać biegi do piątki i ładnie zbiera się, gdyby był wyłącznik przy sprzęgle nie dopuściłby do tego.

noc - 8 Styczeń 2011, 23:48

koper666 napisał/a:
ja do siebie dołozyłem tempomat ale nie działa, limiter na drążku świeci . Byłem w takim serwisie MB ale nie wiedzieli jak to uruchomić moze koledzy macie jakis pomysł ...


W Twoim sterowniku silnika za pomocą HHT lub Star Diagnosis trzeba zmienić kod wyposażenia.Kody są na EPC w "fussnotach".Kiepski warsztat.

[ Dodano: 9 Styczeń 2011, 00:10 ]
Adaśko napisał/a:
noc napisał/a:
Nie doczytałem się, czy nie założyłeś wyłącznika na sprzęgle?
nie zakładałem, chociaż zastanawiałem się czy powinien być. Szczerze to miałem chyba tylko jeden przypadek samego wysprzęglenia przy włączonym tempomacie, efekt był taki że obroty falowały. Po wciśnięciu hamulca tempomat wyłączył się, czyżby powinien być przy manualnej skrzyni?

[ Dodano: 8 Styczeń 2011, 23:47 ]
druga sprawa to taka, jak włączę na trójce tempomat jadąc wcześniej np 100/h mogę przełączać biegi do piątki i ładnie zbiera się, gdyby był wyłącznik przy sprzęgle nie dopuściłby do tego.


Na tempomacie się nie szaleje.Wyłącznik informuje silnik, żeby nie szalał z momentem obrotowym, a tym samym miną falowania.Ale to wszystko teoria, nigdy nie próbowałem go usuwać u klientów, więc nie znam jazdy bez niego.

Adaśko - 9 Styczeń 2011, 00:17

To powinien być połączony w szereg z wyłącznikiem od hamulca? Muszę zajrzeć przy sprzęgle czy jest jakieś miejsce i może znajdę też wtyczkę do niego :wink:
noc - 9 Styczeń 2011, 00:30

Nie pamiętam podłączeń.Raczej z masą.Sprawdzę.

Dodano:
Trochę się naszukałem, ale mam. Tak, wyłącznik sprzęgła łączy przewód brąz/fiolet lub brąz/szary wychodzący ze styku nr.20 kości nr.1 sterownika silnika HFM z masą na puszczonym pedale sprzęgła.
Przewód można znaleźć w progu prawym (tunel przewodów) na wysokości drzwi pasażera przed wręgą pod-siedzeniową (z numerem).Siedzi jako nr.4 w jednej z kości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group