Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Prędkość obrotowa przy jakiej automat dokonuje zmiany biegów
Camel- - 30 Listopad 2009, 16:57
jjankiello, ufff dziękuje Ci.
Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 17:00
jjankiello ogółem jak byś zauważy to kolega ma problem z przeciągana 2 biegu
ale zmienił tok tematu
janucha78 - 30 Listopad 2009, 17:01
jjankiello napisał/a: |
Na tej zasadzie równie dobrze moglibyście porównywać swoje babki, jakie są w łóżku |
Mam nadzieje ze do tego tematu nie dojdzie
para12 - 30 Listopad 2009, 17:44
Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił temat można zamknąć.
badmojo - 30 Listopad 2009, 18:02
para12 napisał/a: | Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił temat można zamknąć. |
No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą?
[ Dodano: 30 Listopad 2009, 18:05 ]
sewan napisał/a: | Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację. |
SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy?
Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 18:13
badmojo napisał/a: | sewan napisał/a:
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.
SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy? |
komputerem diagnostycznym STARDIAGNOSTEM
sewan - 30 Listopad 2009, 18:54
Mila odpowiedz napisał/a: | sewan jeździłeś w202 w tiptronicu
na lewarku masz D i przesuniesz lewarek w lewo to ci się wyświetli 4 a i tak auto ruszy z 1 i będzie przekładać tylko do 4. tak samo dla reszty 3,2,1.
jadąc i cały czas równo dodając gazu weźmiesz lewarek w prawo nic to nie zmieni. |
Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej.
Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 18:57
sewan napisał/a: |
Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej. |
sprawdzę bo na 100% nie jestem pewien ale wiem ze literka D na wyświetlaczu się nie zmienia. pamiętam jeszcze ze mam film Ci nagrać
para12 - 30 Listopad 2009, 19:55
Cytat: | No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą? |
Sewan wszystko wyjaśnił.
jjankiello - 30 Listopad 2009, 23:02
sewan napisał/a: | jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...
Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami...
Jawelkiewicz - 1 Grudzień 2009, 06:14
jjankiello napisał/a: | sewan napisał/a: | jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...
Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami... |
Sewanowi chodzi prawdopodobnie o to, że jeżeli jadąc z odpowiednio dużą prędkością przesunie lewarek z D na 4 to zredukuje bieg. To widać po wzroście obrotów. Ktoś już o tym pisał.
sewan - 1 Grudzień 2009, 19:09
Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.
Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie.
Mila odpowiedz - 1 Grudzień 2009, 19:10
Cytat: | Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.
Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie. |
sprawdziłem dzisiaj
piszesz prawdę
nigdy tym się nie bawię ale to prawda
SZACUNEK sewan
jjankiello - 2 Grudzień 2009, 17:04
sewan napisał/a: | Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. |
No dobra, wczytałem się i:
- jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie...
G. - 2 Grudzień 2009, 17:06
jjankiello napisał/a: | - jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie... |
Hint: tiptronic.
|
|
|