To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Prędkość obrotowa przy jakiej automat dokonuje zmiany biegów

Camel- - 30 Listopad 2009, 16:57

jjankiello, ufff dziękuje Ci. :)
Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 17:00

jjankiello ogółem jak byś zauważy to kolega ma problem z przeciągana 2 biegu 8)
ale zmienił tok tematu

janucha78 - 30 Listopad 2009, 17:01

jjankiello napisał/a:

Na tej zasadzie równie dobrze moglibyście porównywać swoje babki, jakie są w łóżku :lol: :mrgreen:

Mam nadzieje ze do tego tematu nie dojdzie :D

para12 - 30 Listopad 2009, 17:44

Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił ;) temat można zamknąć.
badmojo - 30 Listopad 2009, 18:02

para12 napisał/a:
Dzięki, kolega mi wszystko objaśnił ;) temat można zamknąć.


No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą?

[ Dodano: 30 Listopad 2009, 18:05 ]
sewan napisał/a:
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.


SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy?

Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 18:13

badmojo napisał/a:
sewan napisał/a:
Warto by sprawdzić, czy w skrzyni nie ma błędów, i ewentualnie wykonać adaptację.


SEWAN
Jak sprawdza się czy w skrzyni są błędy?

komputerem diagnostycznym STARDIAGNOSTEM :)

sewan - 30 Listopad 2009, 18:54

Mila odpowiedz napisał/a:
sewan jeździłeś w202 w tiptronicu :?:
na lewarku masz D i przesuniesz lewarek w lewo to ci się wyświetli 4 a i tak auto ruszy z 1 i będzie przekładać tylko do 4. tak samo dla reszty 3,2,1.
jadąc i cały czas równo dodając gazu weźmiesz lewarek w prawo nic to nie zmieni.


Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej.

Mila odpowiedz - 30 Listopad 2009, 18:57

sewan napisał/a:

Mylisz się. Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5. Oczywiście nie wymusisz tej zmiany przy 30km/h, bo to zakres niedopuszczalny dla 4 biegu.
Nie umiem tego już bardziej łopatologicznie opisać, więc proszę - nie spieraj się więcej.

sprawdzę bo na 100% nie jestem pewien ale wiem ze literka D na wyświetlaczu się nie zmienia. pamiętam jeszcze ze mam film Ci nagrać

para12 - 30 Listopad 2009, 19:55

Cytat:
No to może podzieliłbyś się zdobytą wiedzą?

Sewan wszystko wyjaśnił.

jjankiello - 30 Listopad 2009, 23:02

sewan napisał/a:
jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5.

To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...

Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami...

Jawelkiewicz - 1 Grudzień 2009, 06:14

jjankiello napisał/a:
sewan napisał/a:
jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5.

To nie jest wymuszenie, tylko zwiększenie zakresu pracy skrzyni odpowiednio o bieg 4 i 5, czyli dajesz sterownikowi większe pole manewru. I tak np. gdybyś w tym czasie mocno przyspieszał, to przy wciśniętym na maxa pedale gazu skrzynia zmieni bieg na wyższy przy prędkości jakieś 110-120km/h, a przy braku obciążenia (tylko utrzymywanie prędkości) to sobie zrzuci na wyższy od razu, bo taka jest jej normalna praca...

Coś wymyślacie z tymi wymuszeniami...


Sewanowi chodzi prawdopodobnie o to, że jeżeli jadąc z odpowiednio dużą prędkością przesunie lewarek z D na 4 to zredukuje bieg. To widać po wzroście obrotów. Ktoś już o tym pisał.

sewan - 1 Grudzień 2009, 19:09

Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.

Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie.

Mila odpowiedz - 1 Grudzień 2009, 19:10

Cytat:
Jawelkiewicz, jjankiello, przeczytajcie uważnie co napisałem zamiast się domyślać co miałem na myśli.

Można wymusić lewarkiem zmianę biegu wyżej podczas jazdy na D, o ile warunki programu skrzyni na to pozwalają.
Jak nie wierzycie, sprawdźcie doświadczalnie.

sprawdziłem dzisiaj
piszesz prawdę
nigdy tym się nie bawię ale to prawda
SZACUNEK sewan

jjankiello - 2 Grudzień 2009, 17:04

sewan napisał/a:
Przesuwając lewarek w prawo wymuszasz zmianę biegu o jeden wyżej. Np. jadąc na D na trzecim biegu 50km/h, możesz lewarkiem wymusić zmianę na 4, a potem na 5.

No dobra, wczytałem się i:
- jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie...

G. - 2 Grudzień 2009, 17:06

jjankiello napisał/a:
- jak mam przesunąć lewarek w prawo, gdy jest na D - to przecież skrajne prawe położenie...

Hint: tiptronic.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group