To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Problem z gazem C200 Kompressor

jacekkwit - 3 Grudzień 2009, 00:16
Temat postu: Problem z gazem C200 Kompressor
Witam,

Ostatnio nabyłem MB C200 Kompressor z 1998 roku którego następnie zagazowałem - instalacja sekwencyjna SEC, wtryskiwacze średnicy 2,5 mm, podobno odpowiednie.
Niestety nie jest tak pięknie jak to niektórzy opisują - najprawdopodobniej problemem jest opisany już na forum błąd wirkungskette. Po przekroczeniu około 5000 obrotów następuje dość mocne przydławienie.

Dajcie znać jeśli któryś z Was spotkał się już z tym problemem w swoim aucie i znalazł rozwiązanie, może znacie gazowników w Warszawie którzy poradzili sobie z tym błędem.

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam.

Camel- - 3 Grudzień 2009, 07:02

Przede wszystkim musisz nam podać jakie masz ciśnienie w instalacji za parownikiem na wolnych obrotach i pod obciążeniem. Podaj również jakie jest ciśnienie około tych 5 tys obrotów.

Mimo wszystko i tak stawiam na za słaby parownik, albo źle ustawiony ;)

jacekkwit - 3 Grudzień 2009, 21:40

W tej chwili nie wiem jak z ciśnieniem ale przy okazji podpytam gazownika.
Zastanawiam się czy w ogóle w jakiś sposób można regulować parownik???
Przy kolejnej wizycie w warsztacie poproszę żeby zerknął i spróbował podregulować parownik.
Niestety chłopaki od gazu załamali już ręce i nie wierzą że można temu jeszcze jakoś zaradzić.
Przeczytałem w którymś poście że owy błąd można ominąć zakładając szybsze wtryskiwacze albo ustawić przejście na gaz dopiero po całkowitym nagrzaniu silnika - słyszałeś o czyms takim???

13696 - 3 Grudzień 2009, 22:49

Błąd tkwi w tym ze sonda lambda widzi zbyt uboga mieszanke, czyli tak jak camel napisal zbyt male cisnienie. W silnikach z doładowaniem musisz miec duzy zapas cisnienia na parowniku, błąd cisnienia o 0,2bar jest juz odczuwalny co innego w silnikach wolnossacych. Co do srednicy dysz to raczej nie sa one prawidlowo dobrane ja u siebie mam 3mm ale 2,9 spokojnie juz by bylo. Jakie masz wtryski? reduktor? itp najlepiej jeszcze dodaj zdjecia spod maski jak wszystkie graty w samochodzie siedza. Diagnoza jest prawdopodobnie taka jak wyzej napisane przy wiekszym bucie cisnienie spada i instalacja nie daje rady skorygowac mieszanki czasem wtrysku co daje zbyt uboga mieszanke i blad. Dlugo by o tym gadac nawet filtry maja znaczenie, bez screanów ustawień tu wiele nie pomozem. Jak gazownicy nie daja rady to zakup sam kabel do instalki skombinuj z neta program diagnostyczny i sam sobie to lepiej ustawisz
G. - 3 Grudzień 2009, 22:52

13696, taka offtopicznie..

.. przeczytaj swoją wypowiedź na jednym wdechu.

;-)

13696 - 3 Grudzień 2009, 22:57

Gomezio, ja mam tyle do powiedzenia na ten temat ze naprawde kropke dam na samym koncu :wink:
topol - 4 Grudzień 2009, 10:09

13696, ale jest to nieczytelne! :evil:
jacekkwit - 5 Grudzień 2009, 13:00

Podjadę w przyszłym tygodniu do gazownika i dopytam o wszystko.
Opowiem mu też trochę o Waszych diagnozach i może sam coś na biegu wymyśli. Jeśli nie będzie w stanie zaradzić to przedstawię w temacie wszystkie ustawienia i ciśnienia i mam nadzieje że jakoś wspólnie pozbędziemy się problemu.

Dzięki za informacje.

jugi1971 - 5 Grudzień 2009, 23:48

Zapraszam do Białego tu Kompressorki nie mają problemu z LPG. A co do instalatorów to ja dałbym im popalić i niech się biorą do roboty albo zwracają kasę i zajmą się instalowaniem pryszniców. A z drugiej strony sorki, ale to jest przestroga dla wszystkich żeby dokładnie rozważać swoje wybory. Powodzenia.
jacekkwit - 6 Grudzień 2009, 17:19

Dzięki za zaproszenie ale trochę mi nie po drodze :-) , aczkolwiek kto wie, jeśli moi gazownicy nie będą w stanie poradzić sobie z tym problemem na pewno rozważę wycieczkę do Białego.
W końcu kupując auto z taką mocą silnika chciałoby się czasami z niej skorzystać.

konopas - 10 Grudzień 2009, 10:17

przede wszystkim to tak jak koledzy wyzej pisali trzeba sprawdzić jak jest ustawione cisnienie. jeżeli jest ze niskie to problem bedzie sie powtarzal. nie napisales nic o parowniku (byc moze gazownicy dobrali za slaby parownik). ja jezdze na stagu 300 i parowniku z zapasem mocy do 250 KM. auto sprawuje mi sie dobrze - nie odczuwam roznicy w mocy na gazie czy na benzynie. takze jedz kolego tam gdzie ci zakladali ta gazownie i niech cos z tym zrobia.
topol - 10 Grudzień 2009, 10:27

jacekkwit, ja polecam gaziarza w Wiskitkach - przed Żyrardowem
jacekkwit - 10 Grudzień 2009, 23:46

Dzięki Panowie za podpowiedzi.
Na pewno przedstawię Wasze sugestie mojemu gazownikowi.
Wiem że gość jest na prawdę solidny i chce ogarnąć moje auto ale najwidoczniej nieco brakuje mu doświadczenia jeśli chodzi o takie akurat silniki.

Termin konsultacji z gazownikiem trochę się jednak przesunie ponieważ teraz myślę tylko i wyłącznie o mojej malutkiej córeczce która we wtorek przyszła na świat a jutro odbieram ją wraz z dzielna mamusią ze szpitala :-) .

Pozdrawiam wszystkich.

konopas - 11 Grudzień 2009, 00:01

to gratulujemy swiezo upieczonemu tatusiowi!!!
topol - 11 Grudzień 2009, 08:45

jacekkwit, gratulacje ! :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group