To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Temperatura przełączania sie gazu.

adurweb - 31 Grudzień 2009, 13:05
Temat postu: Temperatura przełączania sie gazu.
Witam.
W moim MB temperatura przełączania się gazu wynosi 15 stopni i teraz w zimie trochę to trwa. Jeżdżę często firmową toyotą z gazem sekwencyjnym i tam temperatura przełączania się gazu wynosi 25 stopni. Zauważyłem, że mimo iż w toyocie jest ustawiona wyższa temperatura to szybciej przełącza się na gaz z benzyny niż w moim MB.
Testowałem te dwa auta w takich samych warunkach i na tej samej trasie, zawsze rano po mroźnej nocy. Jak to możliwe, że u mnie w MB jest ustawione 15 stopni i jadę dużo dłużej na benzynie niż toyotą z temperaturą 25 stopni. Toyota ma sekwencję ja mam II generacji.
Pozdrawiam.

Adaśko - 31 Grudzień 2009, 13:50

adurweb napisał/a:
Jak to możliwe, że u mnie w MB jest ustawione 15 stopni i jadę dużo dłużej na benzynie niż toyotą z temperaturą 25 stopni.
zależy gdzie jest czujnik, jak ustawili gazownicy temperaturę przełączenia itd. Sprawdź czy czujnik nie jest przykręcony do obudowy parownika śrubką małą, może być w miejscu mocno chłodzonym przez pęd powietrza.
13696 - 31 Grudzień 2009, 15:10

w instalacjach 2 generacji czesto te czujniki sa montowne w zlych miejscach tak jak napisałAdaśko, wiec jesli parownik bedzie mial 40 stopni czujnik moze pokazywac dopiero 15, jesli po przełączeniu na gaz nie ma problemu z dynamicznym przyspieszaniem mozesz obnizyc jeszcze temp przełączania lub znalezc czujnik i zaizolowac go tak zeby nie był chlodzony przez powietrze jesli nie jest odpowiednio schowany
G. - 31 Grudzień 2009, 15:42

adurweb, a jak wygląda kwestia nagrzewania się silnika? Jak szybko (i czy w ogóle) osiąga temp. pracy (80 stopni)?
adurweb - 31 Grudzień 2009, 16:30

Silnik nagrzewa się dobrze, nie ma problemu z temperaturą i jego pracą.
Natomiast w gazie gdy miałem ustawioną mniejszą (10 stopni) temperaturę przełączania się na gaz, to auto kiepsko pracowało na gazie, na biegu I i II było mułowate, nawet strzelało przy ruszaniu, teraz gdy gazownik zwiększył temp. do 15 stopni jest dobrze, objawy ustąpiły, auto jeździ jak na benzynie, zero strzałów, ma kopa. Tylko długo się nagrzewa czujnik, sprawdzę na dniach gdzie jest on podczepiony, tylko jak go rozpoznam?

Adaśko - 31 Grudzień 2009, 17:23

adurweb napisał/a:
Tylko długo się nagrzewa czujnik, sprawdzę na dniach gdzie jest on podczepiony, tylko jak go rozpoznam?
przy obudowie parownika zobacz, wygląda jak śruba do regulacji z kabelkiem, można oszukać i ten kabelek do masy podłączyć i wtedy ręcznie sobie będziesz włączać, inaczej będzie przełączał się od razu jak obroty wzrosną. Na tym polega praca czujnika, im wyższa temp tym mniejszy opór, a jak zewrzesz to będziesz miał 0 omów :wink: .
adurweb - 31 Grudzień 2009, 19:20

Adaśko, Czujnik to raczej muszę mieć, bo bez tych 15 stopni gaz mi źle chodzi, może przełożyć w inne miejsce, żeby wskazywał prawidłową temperaturę?
Adaśko - 31 Grudzień 2009, 19:27

Albo niech gazownik ustawi na 12-13 stopni
adurweb - 1 Styczeń 2010, 17:19

Adaśko, Nie będzie za nisko??
Boję się, że będzie za nisko. Jak miałem 10 stopni to były problemy, tak jak opisałem wyżej. Teraz jest dobrze, a wiem dokładnie, że lepsze jest wrogiem dobrego. Niech już tak zostanie, po prostu w zimę mam droższe utrzymanie auta. Szkoda....
Ciekawiła mnie tylko ta rozbieżność w czasach przełączania się instalacji.

eldorado - 1 Styczeń 2010, 19:07

adurweb napisał/a:
Adaśko, Nie będzie za nisko??
Boję się, że będzie za nisko. Jak miałem 10 stopni to były problemy, tak jak opisałem wyżej. Teraz jest dobrze, a wiem dokładnie, że lepsze jest wrogiem dobrego. Niech już tak zostanie, po prostu w zimę mam droższe utrzymanie auta. Szkoda....
Ciekawiła mnie tylko ta rozbieżność w czasach przełączania się instalacji.


Może się nie znam, ale ja bym zostawił tak jak jest 14-15stopni (też mam taką temp. ustawioną). Jeżeli masz problemy z pracą silnika kiedy miałeś niższą temp. ustawioną to lepiej wrócić do tego co miałeś.
Wiadomo, że im niższa temp. to roche wolniej silnik sie nagrzewa na paliwie, ale też wiadomo że płyn chłodniczy nagrzewa parownik, więc jeżeli zimny bedzie parownik to nie oczekujmy prawidłowej pracy silnika. U mnie przełącza się po ok 2-3km (zalezy czy odśnieżałem auto ze śniegu) jak temp. była ok -15. Ja bym zostawił, chyba że chcesz się bawić i zmniejszać temp. to tej odpowiedniej kiedy silnik bedzie dobrze pracował po przełaczeniu na gazie

adurweb napisał/a:
Witam.Jak to możliwe, że u mnie w MB jest ustawione 15 stopni i jadę dużo dłużej na benzynie niż toyotą z temperaturą 25 stopni. Toyota ma sekwencję ja mam II generacji.
Pozdrawiam.


Każde auto ma róży czas nagrzania i nic do tego nie ma II gen. czy sekwencja. Bo i tak jak odpalasz auto to jedziesz na benzynie. A czas przełączenia na gaz to też już inna sprawa.

13696 - 1 Styczeń 2010, 19:31

adurweb, prawdz tez czy nie masz moze zagietego gdzies przewodu w podłączeniu do ukladu chlodzacego
Marcin Pop. - 1 Styczeń 2010, 20:14

eldorado napisał/a:
Każde auto ma róży czas nagrzania i nic do tego nie ma II gen. czy sekwencja. Bo i tak jak odpalasz auto to jedziesz na benzynie.


Jak masz 2generację gazu to przy poprawnym założeniu instalki zapali na gazie i przy -15*C
Oczywiście zakładam, że na pb nie ma żadnego problemu :idea:

wadamw - 1 Styczeń 2010, 20:19

U mnie przełącza się na gaz przy temp 40*C :roll:
Adaśko - 1 Styczeń 2010, 20:21

adurweb napisał/a:
Jak miałem 10 stopni to były problemy, tak jak opisałem wyżej. Teraz jest dobrze
to tak zostaw, nie sugeruj się że inny szybciej się rozgrzewa, zobacz i spróbuj osłonić ten skraplacz, bo może za bardzo jest odsłonięty.
adurweb - 2 Styczeń 2010, 00:22

Adaśko, Który skraplacz, bo nie jestem specem od gazu, jak on wygląda i jak go osłonić?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group