To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Temperatura przełączania sie gazu.

eldorado - 2 Styczeń 2010, 08:45

Marcin Pop. napisał/a:
eldorado napisał/a:
Każde auto ma róży czas nagrzania i nic do tego nie ma II gen. czy sekwencja. Bo i tak jak odpalasz auto to jedziesz na benzynie.


Jak masz 2generację gazu to przy poprawnym założeniu instalki zapali na gazie i przy -15*C
Oczywiście zakładam, że na pb nie ma żadnego problemu :idea:


Mowa tutaj o odpalaniu auta na gazie, czy jaka jest praca silnika tuż po przełączeniu z PB na gaz? Związku ja tutaj nie widze.
Masz rację, że zapali na gazie i przy -15 przy poprawnej założonej instalacji - mam instalkę 3miesięczną chciałem odpalić na gazie przy -3stopniach no i odpaliłem, nie było problemów, ale silnik pracował nie równo przez jakie 3minuty, potem parownik lekko się podgrzał i zaczął silnik na LPG chodzić dobrze. Ja tu nie widze problemu, to jest tylko gaz. W końcu po co zakładają te "czujniki temperatury" dające sygnał o przełączeniu na gaz i ustawiają na 10, 13, 15stopni (zależy od woli klienta) - dla picu to chyba nie

jacon - 2 Styczeń 2010, 10:53

A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.
Camel- - 2 Styczeń 2010, 14:40

Ja mam w lato temp. przełącznia ze 30*C, a teraz mam 50*C :)
Adaśko - 2 Styczeń 2010, 15:05

adurweb napisał/a:
Który skraplacz
sorry chodziło mi o parownik tak jak wcześniej pisałem :oops: , jest to coś takiego http://www.allegro.pl/ite...onik_136km.html i na obwodzie do jednej ze śrub może być przykręcony czujnik (tak miałem w swoim poprzednim aucie) czasami są wkręcone do środka, ale powinieneś zobaczyć pojedynczy przewód od tego czujnika.
eldorado - 2 Styczeń 2010, 16:26

jacon napisał/a:
A ponad to przełanczanie się z benzyny na gaz jeśli chodzi o temperaturę ma bardzo duże znaczenie, dla silika jest "zdrowsze" jeśli przejście na gaz nastąpi po dobrym rozgrzaniu silnika ( od 45 do 60 stopni) tak twierdzi gazownik, podobno tylko tak rozgrzany silnik daje pewność że zawarte w gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.


zgadzam się z tym, mój gazownik to samo powiedział, ale nie chciałem tego pisać bo ktoś mądrzejszy zaleciłby mi zmianę gazownika :D

devilinside - 3 Styczeń 2010, 01:32

Tak dla porównania ja mam ustawioną temperaturę 30st, i 2000RPM. W ostrej zimie przełącza się po około 1km, w lecie po 200 metrach. Też przychylam się do tego co napisał kolega, ze wszystko może zależeć od usytułowania czujnika.
13696 - 3 Styczeń 2010, 12:18

eldorado napisał/a:
gazie parafiny(które przy niskiej temp. się wytrącają) nie obsyfią nam wtrysków i praca ich będzie lepsza i bardziej wydajna.
od czego sa filtry fazy lotnej :wink:
adurweb - 3 Styczeń 2010, 17:55

devilinside, No widzisz, jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km. Długo jak na tak niską temperaturę.

[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 17:57 ]
Adaśko, A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem?

Adaśko - 3 Styczeń 2010, 18:17

adurweb napisał/a:
A jak go osłonić, normalnie czymś obudować, otulić jakimś filcem?
Osłonić go od zewnętrznych warunków, czyli przyjrzyj się jak jest zamontowany i od dołu czy nie ma prześwitu. Ja w swoim wyciąłem ze starego nadkola osłonę i osłoniłem, na takiej samej zasadzie jak niektórzy przysłaniają chłodnicę tekturą :wink:

[ Dodano: 3 Styczeń 2010, 18:18 ]
adurweb napisał/a:
jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km.
nie przesadzaj, to nie jest długo, musi się trochę rozgrzać przy takich temperaturach.
adurweb - 3 Styczeń 2010, 18:35

Cytat:
jak mam 15 stopni i przełącza mi się po około 2-3 km.

Taka odległość po mojej trasie, to będzie kilka minut jazdy.
Co jest jeszcze dziwne, kiedy odpalę auto i je np: odśnieżam nawet 5 min., to i tak pokonam taką samą odległość na benzynie, jak bym ruszył od razu bez grzania na biegu jałowym. Coś mam chyba z czujnikiem.

13696 - 3 Styczeń 2010, 21:47

moze termostat poprostu nie jest do konca zamkniety i przepuszcza plyn do chlodnicy przez co caly silnik dluzej sie nagrzewa
pawlo - 30 Marzec 2010, 15:49

wymień termostat :wink:
Tadeq - 9 Maj 2010, 12:43

U mnie ustawili na 20st.C. W lecie czas przełączania przy odpalaniu zimnego silnika to coś koło minuty. W zimie nawet 5 minut czekać musiałem. Zdarzyło mi się, że jadąc do pracy (4km) gaz włączył mi się jak wjeżdżałem na parking.
Leszko - 14 Październik 2010, 18:26

Siemacie.
A u mnie sie przelacza na gaz dopiero przy 80 st :-(
tzn ze z 5 km mozna przejechac i dopiero gaz..
czyżby czujnik?

[ Dodano: 23 Październik 2010, 17:37 ]
Juz po klopocie.
Wymiana czujnika temp reduktora i wszystko w normie.
koszt to 35 zl + 10 min pracy :D

Lonek - 20 Listopad 2010, 08:49

Mam instalację Koltec wtrysk wielopunktowy i jak jest chłodno to na LPG przełącza sie po ok. 200m , w zimie po ok. 600-900m a w lecie w kilka sek. po odpaleniu.
Dodam że u mnie nie ma dodatkowego czujnika temp. i chyba komp Gazu bieże dane z ogólnego czujnika płynu MB.
I jeszcze jedna ważna informascja u mnie NIE MA mozliwości odpalić na gazie ,MUSI odpalić na benzynie i po nagrzaniu ok. 30-40*C przełacza na gaz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group