To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - wyciek oleju silnikowego z chłodnicy

mały - 5 Styczeń 2010, 23:01
Temat postu: wyciek oleju silnikowego z chłodnicy
Pojawił się wyciek oleju najprawdopodobniej z pod chłodnicy oleju chociaż nie jestem pewien (silnik 2,8) nic nie widać skąd, po zdemontowaniu części kolektora ssącego olej widać pod chłodnicą oleju, na rozruszniku i dalej spływa na dół silnika. Czy ktoś spotkał się z taką usterką i czy to nie będzie wyciek pomiędzy blokiem silnika a chłodnicą oleju? Z góry dziękuję za pomoc. I jeszcze jeden problem czy do tego silnika można dostać pokrywę filtra oleju z nakrętką sześciokątną na klucz bo u mnie jest ta pokrywa bez nakrętki i odkręcenie tej pokrywy przy wymianie oleju to jest jazda........... Pozdrawiam.
Daniel - 6 Styczeń 2010, 08:17

mały napisał/a:
I jeszcze jeden problem czy do tego silnika można dostać pokrywę filtra oleju z nakrętką sześciokątną na klucz bo u mnie jest ta pokrywa bez nakrętki i odkręcenie tej pokrywy przy wymianie oleju to jest jazda...........


Poszukaj tu:

http://anonymouse.org/cgi.../cat/oem_mb.asp

RALF-TM - 6 Styczeń 2010, 09:14

miałem podobny problem też leciał mi olej z pod chłodnicy oleju.chłodnica zamieszczona przytwierdzona jest do innego elementu i między nimi są dwie uszczelki jedna w kształcie jajka druga okrągła u mnie one były przyczyną koszt w serwisie to około 200pln(tylko tam są dostępne).Ale ja mam V-ke a z tego co widze to twój motor to rzędówka na epc nie moge
znaleźć nawet chłodnicy oleju :?

Daniel - 6 Styczeń 2010, 09:29

Tu jest chłodnica oleju:

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=045&SGN=02

mały - 6 Styczeń 2010, 09:33

W rzędówce chłodnica oleju jest z lewej strony z tyłu silnika razem z filtrem oleju (obudowa wkładu filtra). Nie widać dokładnie miejsca wycieku, ale chłodnica jest mokra u dołu i podejrzewam że tam jet wyciek. Żeby w ogóle dobrać się do niej to trzeba zdemontować cały kolektor ssący. Ciekawy jestem czy już ktoś miał taką usterkę, ponieważ wolę naprawić ją sam niż dać w łapy "mechanikowi", a do serwisów też nie mam przekonania.
RALF-TM - 6 Styczeń 2010, 09:36

hm u mnie to wygląda zupełnie inaczej tak http://anonymouse.org/cgi...BE2210&VIN=2020 więc chyba moje wywody Ci się nie przydadzą :roll:

[ Dodano: 6 Styczeń 2010, 09:44 ]
a nie uzupełniałeś może ostatnio olej?u mnie wywaliło te uszczelki jak za dużo oleju wlałem :|

mały - 6 Styczeń 2010, 10:25

Dzięki Daniel mam teraz orientację jak to wygląda. Ciekawy jestem tylko czy wyciek jest z uszczelnienia części chłodzącej czy z pomiędzy obudowy chłodnicy i bloku silnika. Pozdrawiam. Jak naprawię to napiszę.

[ Dodano: 6 Styczeń 2010, 10:30 ]
Ralf-Tm. Oleju nie uzupełniałem bo nie bierze. Zresztą olej jest po wymianie. Olej wymieniałem sam i na pewno poziom był prawidłowy. Pozdrawiam.

mark - 6 Styczeń 2010, 11:11

mały napisał/a:
Ciekawy jestem tylko czy wyciek jest z uszczelnienia części chłodzącej czy z pomiędzy obudowy chłodnicy i bloku silnika. .


Przerabiałem ten temat w moim M104 945 latem ubiegłego roku 8) . Dojście jest na tyle wredne , że nie można dokładnie stwierdzić miejsca wycieku . Demontowałem cały kolektor ssący , okablowanie + przewody płynu chłodzącego do wymiennika ciepła przy obudowie filtra oleju . W moim przypadku ,,padła,, uszczelka pomiędzy blokiem silnika , a podstawą filtra oleju ( na rysunku nr 110 ) . Sprawdż i wymień także uszczelkę typu o-ring ( na rys. nr 60 ) znajdującą się pomiędzy obudową filtra oleju , a wymiennikiem ciepła ( nr 53 ) . Przy okazji , gdy będziesz miał wyjęty wymiennik ciepła podłącz do króćca wodnego wąż ogrodowy i wypłucz dokładnie osady które się tam zgromadziły ( w moim przepływ był już słaby i sporo osadów wypłynęło )

Numery uszczelek + nakrętki znajdziesz w linku , który podał Daniel

Ps. Jesteś pewien , że jest wyciek . Wytrzyj na ile dostęp pozwala obudowę filtra i ponownie sprawdż , może w trakcie wyjmowania starego wkładu filtra oleju zalało obudowę ?

Pzdr.

mały - 6 Styczeń 2010, 11:37

Dzięki Mark, teraz jestem w domu i mogę zabrać się za robotę. Jestem pewien że jest to wyciek bo olej wymieniałem sam i u góry jest sucho a nie jak po wymianie na stacji, że pół silnika jest zalane. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy n-ry uszczelek na stronie podanej przez Daniela można podać w sklepie i będą wiedzieć o co chodzi, czy dostanę takie uszczelki w sklepie czy tylko ratuje mnie serwis. Wiadomo naprawę robię sam. Pozdro.

PS
Też mam gazociąg, porządna sekwencja i żadnych zastrzeżeń, jest super...

mark - 6 Styczeń 2010, 11:54

mały napisał/a:
Czy n-ry uszczelek na stronie podanej przez Daniela można podać w sklepie i będą wiedzieć o co chodzi, czy dostanę takie uszczelki w sklepie czy tylko ratuje mnie serwis. Wiadomo naprawę robię sam. Pozdro.


W sklepach z częściami posiadają ( a przynajmniej powinni mieć :wink: katalog EPC w formie elektronicznej ,jak na zamieszczonej ruskiej stronce ) , lub w formie książkowej . Numery podane na stronce pod rysunkami w tabelce są numerami oryginalnych części , jeżeli dobiorą Ci części z zamienników numeracja będzie inna.

Podaję Ci też link do ruskiej stronki z opisem wymiany uszczelki pod głowicą , ale na końcu opisu są fotki z obudową filtra ( będziesz miał jakiś pogląd ) :roll:
KLIKNIJ TUTAJ

Pzdr.

mały - 6 Styczeń 2010, 12:31

Oki Mark. Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję że uszczelki pod głowicą to nie będę musiał robić, hi, hi, hi. Tam gdzie kupuję części powinni mieć taki katalog bo już parę drobiazgów do gwiazdy dostałem z n-ru części. Pozdrawiam.
mark - 6 Styczeń 2010, 12:43

mały napisał/a:
Oki Mark. Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję że uszczelki pod głowicą to nie będę musiał robić, hi, hi, hi. .


Nie bądż tego taki pewien :lol: . W silnikach m104 wymiana uszczelki pod głowicą po jakimś tam przebiegu to niestety ,,standard,, :cry: . Powodzenia w walce i dzięki za (+) .

Pzdr.

mały - 6 Styczeń 2010, 12:48

Nie ma sprawy Mark, przecież mi pomogłeś. Uszczelka w moim silniku była już niestety robiona ale to było kiedy właścicielem był Niemiec, zresztą sam mi o tym powiedział. Mam tylko nadzieję że w niemieckich warsztatach naprawiają auta lepiej niż u nas i jakiś czas będę miał spokój.......... A jak nie to wymienię ją sam........ Pozdro.
mateuszsta20 - 26 Listopad 2015, 17:53

Odgrzewam...

Panowie potrzebuje numerow uszczelek jakie trzeba wymienic przy chlodnicy oleju VIN: WDB2020291A633633.

Pomozecie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group