Ogólnie o C-klasie - archiwum - wyciek oleju silnikowego z chłodnicy
mały - 5 Styczeń 2010, 23:01 Temat postu: wyciek oleju silnikowego z chłodnicy Pojawił się wyciek oleju najprawdopodobniej z pod chłodnicy oleju chociaż nie jestem pewien (silnik 2,8) nic nie widać skąd, po zdemontowaniu części kolektora ssącego olej widać pod chłodnicą oleju, na rozruszniku i dalej spływa na dół silnika. Czy ktoś spotkał się z taką usterką i czy to nie będzie wyciek pomiędzy blokiem silnika a chłodnicą oleju? Z góry dziękuję za pomoc. I jeszcze jeden problem czy do tego silnika można dostać pokrywę filtra oleju z nakrętką sześciokątną na klucz bo u mnie jest ta pokrywa bez nakrętki i odkręcenie tej pokrywy przy wymianie oleju to jest jazda........... Pozdrawiam.
Daniel - 6 Styczeń 2010, 08:17
mały napisał/a: | I jeszcze jeden problem czy do tego silnika można dostać pokrywę filtra oleju z nakrętką sześciokątną na klucz bo u mnie jest ta pokrywa bez nakrętki i odkręcenie tej pokrywy przy wymianie oleju to jest jazda........... |
Poszukaj tu:
http://anonymouse.org/cgi.../cat/oem_mb.asp
RALF-TM - 6 Styczeń 2010, 09:14
miałem podobny problem też leciał mi olej z pod chłodnicy oleju.chłodnica zamieszczona przytwierdzona jest do innego elementu i między nimi są dwie uszczelki jedna w kształcie jajka druga okrągła u mnie one były przyczyną koszt w serwisie to około 200pln(tylko tam są dostępne).Ale ja mam V-ke a z tego co widze to twój motor to rzędówka na epc nie moge
znaleźć nawet chłodnicy oleju
Daniel - 6 Styczeń 2010, 09:29
Tu jest chłodnica oleju:
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=045&SGN=02
mały - 6 Styczeń 2010, 09:33
W rzędówce chłodnica oleju jest z lewej strony z tyłu silnika razem z filtrem oleju (obudowa wkładu filtra). Nie widać dokładnie miejsca wycieku, ale chłodnica jest mokra u dołu i podejrzewam że tam jet wyciek. Żeby w ogóle dobrać się do niej to trzeba zdemontować cały kolektor ssący. Ciekawy jestem czy już ktoś miał taką usterkę, ponieważ wolę naprawić ją sam niż dać w łapy "mechanikowi", a do serwisów też nie mam przekonania.
RALF-TM - 6 Styczeń 2010, 09:36
hm u mnie to wygląda zupełnie inaczej tak http://anonymouse.org/cgi...BE2210&VIN=2020 więc chyba moje wywody Ci się nie przydadzą
[ Dodano: 6 Styczeń 2010, 09:44 ]
a nie uzupełniałeś może ostatnio olej?u mnie wywaliło te uszczelki jak za dużo oleju wlałem
mały - 6 Styczeń 2010, 10:25
Dzięki Daniel mam teraz orientację jak to wygląda. Ciekawy jestem tylko czy wyciek jest z uszczelnienia części chłodzącej czy z pomiędzy obudowy chłodnicy i bloku silnika. Pozdrawiam. Jak naprawię to napiszę.
[ Dodano: 6 Styczeń 2010, 10:30 ]
Ralf-Tm. Oleju nie uzupełniałem bo nie bierze. Zresztą olej jest po wymianie. Olej wymieniałem sam i na pewno poziom był prawidłowy. Pozdrawiam.
mark - 6 Styczeń 2010, 11:11
mały napisał/a: | Ciekawy jestem tylko czy wyciek jest z uszczelnienia części chłodzącej czy z pomiędzy obudowy chłodnicy i bloku silnika. . |
Przerabiałem ten temat w moim M104 945 latem ubiegłego roku . Dojście jest na tyle wredne , że nie można dokładnie stwierdzić miejsca wycieku . Demontowałem cały kolektor ssący , okablowanie + przewody płynu chłodzącego do wymiennika ciepła przy obudowie filtra oleju . W moim przypadku ,,padła,, uszczelka pomiędzy blokiem silnika , a podstawą filtra oleju ( na rysunku nr 110 ) . Sprawdż i wymień także uszczelkę typu o-ring ( na rys. nr 60 ) znajdującą się pomiędzy obudową filtra oleju , a wymiennikiem ciepła ( nr 53 ) . Przy okazji , gdy będziesz miał wyjęty wymiennik ciepła podłącz do króćca wodnego wąż ogrodowy i wypłucz dokładnie osady które się tam zgromadziły ( w moim przepływ był już słaby i sporo osadów wypłynęło )
Numery uszczelek + nakrętki znajdziesz w linku , który podał Daniel
Ps. Jesteś pewien , że jest wyciek . Wytrzyj na ile dostęp pozwala obudowę filtra i ponownie sprawdż , może w trakcie wyjmowania starego wkładu filtra oleju zalało obudowę ?
Pzdr.
mały - 6 Styczeń 2010, 11:37
Dzięki Mark, teraz jestem w domu i mogę zabrać się za robotę. Jestem pewien że jest to wyciek bo olej wymieniałem sam i u góry jest sucho a nie jak po wymianie na stacji, że pół silnika jest zalane. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy n-ry uszczelek na stronie podanej przez Daniela można podać w sklepie i będą wiedzieć o co chodzi, czy dostanę takie uszczelki w sklepie czy tylko ratuje mnie serwis. Wiadomo naprawę robię sam. Pozdro.
PS
Też mam gazociąg, porządna sekwencja i żadnych zastrzeżeń, jest super...
mark - 6 Styczeń 2010, 11:54
mały napisał/a: | Czy n-ry uszczelek na stronie podanej przez Daniela można podać w sklepie i będą wiedzieć o co chodzi, czy dostanę takie uszczelki w sklepie czy tylko ratuje mnie serwis. Wiadomo naprawę robię sam. Pozdro. |
W sklepach z częściami posiadają ( a przynajmniej powinni mieć katalog EPC w formie elektronicznej ,jak na zamieszczonej ruskiej stronce ) , lub w formie książkowej . Numery podane na stronce pod rysunkami w tabelce są numerami oryginalnych części , jeżeli dobiorą Ci części z zamienników numeracja będzie inna.
Podaję Ci też link do ruskiej stronki z opisem wymiany uszczelki pod głowicą , ale na końcu opisu są fotki z obudową filtra ( będziesz miał jakiś pogląd )
KLIKNIJ TUTAJ
Pzdr.
mały - 6 Styczeń 2010, 12:31
Oki Mark. Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję że uszczelki pod głowicą to nie będę musiał robić, hi, hi, hi. Tam gdzie kupuję części powinni mieć taki katalog bo już parę drobiazgów do gwiazdy dostałem z n-ru części. Pozdrawiam.
mark - 6 Styczeń 2010, 12:43
mały napisał/a: | Oki Mark. Jeszcze raz dzięki i mam nadzieję że uszczelki pod głowicą to nie będę musiał robić, hi, hi, hi. . |
Nie bądż tego taki pewien . W silnikach m104 wymiana uszczelki pod głowicą po jakimś tam przebiegu to niestety ,,standard,, . Powodzenia w walce i dzięki za (+) .
Pzdr.
mały - 6 Styczeń 2010, 12:48
Nie ma sprawy Mark, przecież mi pomogłeś. Uszczelka w moim silniku była już niestety robiona ale to było kiedy właścicielem był Niemiec, zresztą sam mi o tym powiedział. Mam tylko nadzieję że w niemieckich warsztatach naprawiają auta lepiej niż u nas i jakiś czas będę miał spokój.......... A jak nie to wymienię ją sam........ Pozdro.
mateuszsta20 - 26 Listopad 2015, 17:53
Odgrzewam...
Panowie potrzebuje numerow uszczelek jakie trzeba wymienic przy chlodnicy oleju VIN: WDB2020291A633633.
Pomozecie?
|
|
|