To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gasnie po zapaleniu cdi

janucha78 - 12 Styczeń 2010, 10:57
Temat postu: Gasnie po zapaleniu cdi
Witam.Dzisiaj po calej nocy na parkingu pojawil sie problem.Silniczek zapalil bez problemu i zgasl po ok 3 sek.Po ok 10 takich uruchomieniach pracowal bez problemu na wolnych obrotach,ale kazde dodanie gazu powodowalo szarpanie silnikiem i straszne kopcenie.Zgasilem go i po ok 30 min zapalil normalnie i teraz jest wszystko ok.Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?Zawsze leje na BP i nigdy nie mialem takiego problemu. :evil:
G. - 12 Styczeń 2010, 11:01

A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe.
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 11:08

Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 11:01
A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe.

Wlasnie w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika.Dzisiaj doleje do pelna i zobaczymy co sie bedzie dzialo.

G. - 12 Styczeń 2010, 11:11

janucha78 napisał/a:
w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika

Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania.

Daniel - 12 Styczeń 2010, 11:12

janucha78 napisał/a:
Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?


Ile było stopni poniżej zera?

janucha78 - 12 Styczeń 2010, 11:19

Daniel napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 11:12
janucha78 napisał/a:
Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?


Ile było stopni poniżej zera?

Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.

Daniel - 12 Styczeń 2010, 11:24

janucha78 napisał/a:
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.


To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.

Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu.

janucha78 - 12 Styczeń 2010, 12:02

Gomezio napisał/a:
Wysłany: Dzisiaj 11:11
janucha78 napisał/a:
w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika

Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania.

Ostanio tankowalem jakies 2 tyg temu,ale dzisiaj zaleje do pelna.
Cytat:
Wysłany: Dzisiaj 11:24
janucha78 napisał/a:
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.


To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.

Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu.

Wlasnie bylem sprawdzic i silnik pracuje normalnie,natomiast jesli chodzi o EGR to tez widac ze chodzi i nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika.

Nex@pl - 12 Styczeń 2010, 13:08

A kiedy ostatnio wyminieałeś filtry?
Tomi 62 - 12 Styczeń 2010, 14:41

Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu, mechanik mi powymieniał wszystkie, całkowity koszt ( materiał + robocizna ) 100 PLN, 1 godzina pracy. Teraz jest wszystko OK.
Daniel - 12 Styczeń 2010, 14:46

janucha78 napisał/a:
nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika.


To dziwne - bo powinno.

G. - 12 Styczeń 2010, 14:54

Tomi 62 napisał/a:
Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu

A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne, niż te, które występują przy nieszczelnych przewodach paliwowych.

janucha78 - 12 Styczeń 2010, 15:14

Zatankowalem do pelna to podobno lepsze paliwko na shelu i zobaczymy jutro rano.Wyglada jak by naprawde cos przymarzlo bo jak zagrzalem silnik do ok 50 stopni i postal 30 min to bylo juz ok.
Tomi 62 - 12 Styczeń 2010, 15:17

Gomezio napisał/a:

A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne....



Dokładnie takie same. Zapalił, po 2 lub 3 sekundach zgasł, znowu odpalił, znowu zgasł itd., możne potem nie było już tego szarpania, nie zwracałem na to uwagi tylko wizyta u mechanika, wymiana i wszystko wróciło do normy.

G. - 12 Styczeń 2010, 15:20

janucha78, zgaś silnik i - zgodnie z sugestią Tomi 62 - obserwuj przewody paliwowe, czy nie ma w nich pęcherzyków powietrza oraz czy paliwo się nie cofa. Sprawdź też czy silnik nie jest mokry od ropy, no i.. nie pali Ci przypadkiem ciut więcej?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group