Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Gasnie po zapaleniu cdi
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 10:57 Temat postu: Gasnie po zapaleniu cdi Witam.Dzisiaj po calej nocy na parkingu pojawil sie problem.Silniczek zapalil bez problemu i zgasl po ok 3 sek.Po ok 10 takich uruchomieniach pracowal bez problemu na wolnych obrotach,ale kazde dodanie gazu powodowalo szarpanie silnikiem i straszne kopcenie.Zgasilem go i po ok 30 min zapalil normalnie i teraz jest wszystko ok.Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?Zawsze leje na BP i nigdy nie mialem takiego problemu.
G. - 12 Styczeń 2010, 11:01
A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe.
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 11:08
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 11:01
A jeździsz na permanentnej rezerwie? Wtedy istnieje szansa, że w baku będzie dużo wilgoci z powietrza, co w mroźne dni potrafi skutecznie zmrozić filtr i przewody paliwowe. |
Wlasnie w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika.Dzisiaj doleje do pelna i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
G. - 12 Styczeń 2010, 11:11
janucha78 napisał/a: | w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika |
Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania.
Daniel - 12 Styczeń 2010, 11:12
janucha78 napisał/a: | Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil? |
Ile było stopni poniżej zera?
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 11:19
Daniel napisał/a: | Wysłany: Dzisiaj 11:12
janucha78 napisał/a:
Mozliwe zeby paliwko zamarzlo i tak by kopcil?
Ile było stopni poniżej zera? |
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.
Daniel - 12 Styczeń 2010, 11:24
janucha78 napisał/a: | Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik. |
To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.
Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu.
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 12:02
Gomezio napisał/a: | Wysłany: Dzisiaj 11:11
janucha78 napisał/a:
w tym problem ze jest ponad polowa zbiornika
Teraz jest więcej niż pół, a kiedy ostatni raz tankowałeś? Jak często tankujesz do pełna? Mądrzy ludzie powiadają, że w zimę powinno się jeździć z pełnym bakiem - na ściankach pustego baku skrapla się para wodna, im mniej paliwa tym więcej miejsca do skraplania. |
Ostanio tankowalem jakies 2 tyg temu,ale dzisiaj zaleje do pelna.
Cytat: | Wysłany: Dzisiaj 11:24
janucha78 napisał/a:
Okolo 6-7 na minusie.Wczesniej bylo -15 i nie bylo tego problemu,ale wtedy mialem pelny zbiornik.
To co pisał Gomezio w sprawie paliwa i tankowania to prawda, ale w tym przypadku nie ma ona znaczenia.
Sprawdź czy nie zawiesza Ci się zawór EGR - zdejmij siłownik pneumatyczny z przegubu kulowego i sprawdź czy oś zaworu obraca się bez oporów. Taki stan (rzucanie silnikiem, kopcenie) można uzyskać w każdej chwili uchylając zawór EGR do końca i dodając gazu. |
Wlasnie bylem sprawdzic i silnik pracuje normalnie,natomiast jesli chodzi o EGR to tez widac ze chodzi i nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika.
Nex@pl - 12 Styczeń 2010, 13:08
A kiedy ostatnio wyminieałeś filtry?
Tomi 62 - 12 Styczeń 2010, 14:41
Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu, mechanik mi powymieniał wszystkie, całkowity koszt ( materiał + robocizna ) 100 PLN, 1 godzina pracy. Teraz jest wszystko OK.
Daniel - 12 Styczeń 2010, 14:46
janucha78 napisał/a: | nawet zduszenie go reka nie powoduje zadnej zmiany w pracy silnika. |
To dziwne - bo powinno.
G. - 12 Styczeń 2010, 14:54
Tomi 62 napisał/a: | Najprawdopodobniej kończą Ci się ORINGI na przewodach paliwowych. Miałem to samo parę dni temu |
A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne, niż te, które występują przy nieszczelnych przewodach paliwowych.
janucha78 - 12 Styczeń 2010, 15:14
Zatankowalem do pelna to podobno lepsze paliwko na shelu i zobaczymy jutro rano.Wyglada jak by naprawde cos przymarzlo bo jak zagrzalem silnik do ok 50 stopni i postal 30 min to bylo juz ok.
Tomi 62 - 12 Styczeń 2010, 15:17
Gomezio napisał/a: |
A jakie były objawy? Bo IMHO autor wątku ma trochę inne.... |
Dokładnie takie same. Zapalił, po 2 lub 3 sekundach zgasł, znowu odpalił, znowu zgasł itd., możne potem nie było już tego szarpania, nie zwracałem na to uwagi tylko wizyta u mechanika, wymiana i wszystko wróciło do normy.
G. - 12 Styczeń 2010, 15:20
janucha78, zgaś silnik i - zgodnie z sugestią Tomi 62 - obserwuj przewody paliwowe, czy nie ma w nich pęcherzyków powietrza oraz czy paliwo się nie cofa. Sprawdź też czy silnik nie jest mokry od ropy, no i.. nie pali Ci przypadkiem ciut więcej?
|
|
|