To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - wyciek ropy

123kicek - 13 Styczeń 2010, 19:59
Temat postu: wyciek ropy
Witam!
Niestety przeszukałem forum i nie znalazłem problemu pasującego do mojej :mb: . Zacznę od tego że jestem właścicielem :mb: od ponad roku silnik 2.2 D 94 rok. Zaraz po zakupie naprawy wymagała pompa wtryskowa oczywiście Lucas. Około pół roku temu wymieniałem pierścienie wymieniałem głowice. Tutaj zaczął się problem. Nie jestem fachowcem więc postaram się opisać problem najbardziej zrozumiale. Mianowicie przy dłuższej i dynamicznej jeździe mam tu na myśli jazdę ciągłą powyżej 3 godzin i prędkości większej lecz nieznacznie od 120 km/h w gnieździe w którym jest wkręcony wtrysk konkretnie w pierwszym gnieździe od przedniego zderzaka zaczyna wyciekać ropa. Całe gniazdo się napełnia ropą więc siłą rzeczy podczas jazdy gdy gniazdo się nią wypełni ropa spływa po pokrywie silnika w stronę przedniej szyby od zderzaka z pokrywy silnika kapie na kolektor wydechowy a z kolektora paruje. Gdy w trkacie takiej jazdy np. zatrzymam się na światłach z pod maski wydać dym od parującej ropy. Problem pojawia się równie podczas jazdy z obiążeniem(przyczepką). Dodam iż przewody nadmiarowe wymieniałem już 3 razy. Nie wiem co jeszcze mogę dodać aby rozjaśnić sytuację.
Z góry dzięki za pomoc.

łuki - 13 Styczeń 2010, 20:22

to wymień czwarty raz ale kup w końcu porządne. W celinie przewody mają cieńszy przekrój niż standardowe przewody do diesla. Standardowo jest chyba 5 a tobie trzeba 4 (niech ktoś poprawi jeśli się mylę). Ja kupowałem wężyk za kilkadziesiąt zł od metra, nie pamiętam już ile konkretnie. Miał szare poszycie z materiału i problem po jego wymianie znikł.
Tony J. - 13 Styczeń 2010, 20:34

No i dobry kupowałeś, jest do nabycia w ASO.
123kicek - 13 Styczeń 2010, 20:34

no dzięki za rade może masz racje za tydzień w Polsce będę to pojadę do ASO i spróbuje zakupić, zobaczymy co z tego będzie
Jary - 13 Styczeń 2010, 21:29

łuki napisał/a:
niech ktoś poprawi jeśli się mylę


Nie mylisz się, taki dokładnie potrzeba .

muszla72 - 14 Styczeń 2010, 10:44

Hej!
Jeśli zbiera Ci się paliwo w gnieździe to nie musi być to wina przewodów nadmiarowych. Być może puszcza wtrysk i nie chodzi mi o podkładkę pod wtryskiem bo to byś słyszał lecz ktoryś z segmentów wtrysku. Miałem tak z dwoma w cdi. Pzdr

123kicek - 14 Styczeń 2010, 21:49

no zobaczymy najpierw wymienię przewody nadmiarowe na te z aso a potem się zobaczy czy to się powtórzy
pozdr

lukasz - 22 Styczeń 2010, 14:42
Temat postu: wężyki od wtrysków
witam leci mi ropa z wtrysków i teraz jakie kupić wężyki czy w aso koszt czy w innym miejscu?
Niniejszym kolega lukasz dostaje ostrzeżenie.
Forum to nie twój prywatny folwark ani piekarnia, jeżeli masz tak duże "parcie na szkło" to zadzwoń do ASO.

Jary - 22 Styczeń 2010, 18:04

Info masz w postach wyżej - czytaj :!:
123kicek - 4 Luty 2010, 20:47

witam
właśnie wymieniłem nadmiary koszt a aso lublin 54 zł za metr o ile dobrze pamiętam jutro wezmę :mb: na jakąś dłuższą przejażdżkę i wtedy zobaczymy
pozdro

[ Dodano: 7 Luty 2010, 16:48 ]
no i niestety po zmianie przewodów problem istnieje nadal właśnie jestem po trasie około 1500 km i żadnych zmian, jeszcze na wolnej chwili sprawdzę pracę mechanika ale nie sądzę aby coś źle zrobił, więc co w takim razie może być przyczyną?
pozdro

barnaba - 12 Luty 2010, 13:57

123kicek jeśli to wężyki nie wytrzymują temperatury możesz spróbować zdemontować na jakiś czas plastikową maskownicę silnika (przynajmniej do czasu rozwiązania problemu). Aby ją zdjąć trzeba najpierw odkręcić rurę doprowadzającą powietrze do kolektora dolotowego. Po zdjęciu maskownicy rurę zamontuj ponownie. W ten sposób przy wężykach odprowadzających ropę będzie mniejsza temperatura (bo to właśnie temperatura tam panująca powoduje usterki związane z wężykami), a jeśli to jednak nie wężyki to łatwiej będzie Ci zaobserwować jaka może być inna przyczyna.
Pozdrawiam

konradkar - 12 Luty 2010, 14:37

ja jezdze bez w/w oslony a na zsuwajace sie przewody (kupione w aso chyba 50 zl za metr) znalazlem sposob.

Za pomoca opasek przymocowalem do wtryskiwacza i teraz nie zsuwaja sie :)

za godzinke dwie wkleje zdjecie

dodam ze smigam juz tak okolo 20 tys km (pol roku) i jest ok

barnaba - 12 Luty 2010, 14:42

konradkar po zdjęciu tej osłony silnik nie pracuje Ci głośniej? Ja jeździłem 2 tygodnie bez osłony i była duża różnica (ale za to ropa nie leciała).
konradkar - 13 Luty 2010, 09:53

Moze i jest glosniej ale nie moglem tego zauwazyc, poniewaz po wymianie filtra powietrza okazalo sie ze rura od filtra powietrza do egr byla pyla peknieta i przy dodawaniu gazu wydawala bardzo basowy pomruk Szczegolnie w przedziale 1500-2200obr/min

Moze zaloze niebawem oslone na glowice i napisze czy rzeczywiscie jest ciszej (nie sadze)

Tymczasem zamieszczam kilka zdjec jak ja sie pozbylem opisywanego przez Ciebie problemom-moze nie jest to fachowe, ale nie takie rzeczy robia mechanicy w naszych MB

Jak wspominalem ja przelecialem na tej (prowizorce) duuuuzo km i nic sie nie obluzowalo.

U siebie wymienilem tylko jeden (ten ktory stwarzal problemy, pozostalych nie ruszalem

barnaba - 13 Luty 2010, 10:03

Ta osłona plastikowa powoduje cichszą pracę zaworów ale przez nią też wzrasta temperatura. Wydaje mi się, że jak założysz tą osłonę to plastikowa opaska, którą założyłeś tego nie wytrzyma.

A co do Twojego problemu to ze zdjęć wynika, że przelewy od 2 do 3, od 3 do 4 wtrysku (nie wiem czy z dobrej strony liczę) i zwrot nadmiaru masz prawidłowe (szary wężyk po ok 50 PLN za metr - on ma jakaś specjalną średnicę i wytrzymuje tą wysoką temperaturę panującą przy wtryskach) za to wężyk od 1 do 2 wtrysku masz czarny czyli nieprawidłowy i dlatego leci Ci tam ropa.

Ten szary (prawidłowy) wężyk jest do kupienia tylko w ASO - patrz zdjęcie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group