To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - SZOK spalanie 20l/100km pomocy

G. - 22 Styczeń 2010, 09:02

madzara31, wsiądź sobie w swoją :mb: , przejedź 4 km, zgaś silnik, zostaw na cały dzień, wieczorem odpal, wróć do domu i tak przez tydzień - a potem zmierz spalanie ;-)

Zgodzę się, że 20/100 to błąd w obliczeniach (zwłaszcza, że jest to 18,5/100 ;-) ), ale nie oszukujmy się: każde auto spali dużo ponad normę, jeśli jest użytkowane w takich (jak opisane) warunkach. Wynik po jednym dotankowaniu jest niewiarygodny, prawdziwe średnie spalanie na tym dystansie można ocenić dopiero po wyjeżdżeniu kilku baków paliwa.

A i obejrzeć co się dzieje pod maską nie zaszkodzi.

madzara31 - 22 Styczeń 2010, 09:07

Gomezio napisał/a:
wsiądź sobie w swoją
Codziennie wsiadam.Uwierz- lubię wiedzieć jak złotówki wypływają z portfela.
mlody865 - 22 Styczeń 2010, 09:56

pisałem że 15 to nie dużo przy takim użytkowaniu :wink: mi tyle nie pali ale ja inaczej autem jeżdżę. może być że jest jakiś problem pod maską, nawet jest to wielce prawdopodobne... :D życzę powodzenia w liczeniu i żeby za duże liczby nie wyszyły :mrgreen:
Jawelkiewicz - 22 Styczeń 2010, 10:09

Jakkolwiek by nie patrzeć to 18l/100km to za dużo. Prawda, że rzeczywiste zużycie paliwa można określić dopiero po wyjeżdżeniu kilku baków, lejąc za każdym razem do pełna ale myślę, że nawet przy pomiarze zrobionym przez Kolegę błąd nie powinien przekroczyć 2l/100km. 15-16l/100 to jednak też zbyt dużo. Przejeżdżam ok. 200km w ciągu 8-10h. w nocy. Z powodu mrozu przez całą noc nie wyłączam silnika, spalanie poniżej 10l/100km
G. - 22 Styczeń 2010, 10:14

Jawelkiewicz, co innego ciągła praca silnika przez kilka godzin, a co innego jazda niedogrzanym autem na krótkich dystansach. Moja służbowa meganka (Pb 1,6) pokazała mi ostatnio średnie spalanie w okolicach 14,5/100 na trasie o dł. 8 km w permanentnych korkach ;-)
Daniel - 22 Styczeń 2010, 10:14

devil.zomo napisał/a:
Panowie może i macie racje


Może?? - Na pewno :)

Sprawdzanie zużycia paliwa tylko i wyłącznie tankując do pełna - 500-600 km i znowu do pełna.

devil.zomo napisał/a:
problem w tym że wtedy nie jestem wstanie sprawdzić tylko miast bo zdażająmi się wyjazdy w granicach 70 km w trasie.


I bardzo dobrze - wynik będzie uśredniony.

devil.zomo napisał/a:
Zastanawiam sięjeszcze na dogrzewaczem czy on za dużo ropki nie połyka po naprawie jego.


Maksymalnie 0,5 ltr/h

devil.zomo napisał/a:
Wynik 18,5 l to i tak uważam za bardzo duży.


Niemożliwy do osiągnięcia - chyba, że paliwo cieknie.

madzara31 napisał/a:
Panowie ....jak może być możliwe takie spalanie :!: :evil:


Napisałem już, że niemożliwe :P

uve - 22 Styczeń 2010, 12:06

Takie spalanie jest niemozliwe w sprawnym aucie. Jesli wszystko bylo wczesniej ok to przyczyny szukalbym w dogrzewaczu. To ze byl naprawiany w ASO nie znaczy, ze zrobili to dobrze. Mam taka sama skrzynie jak Ty, niesprawny dogrzewacz, jezdze obecnie krotke trasy po 5 -10 km i ostatni wynik spalania to 8,76.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/245455.html

Daniel - 22 Styczeń 2010, 12:47

Gomezio napisał/a:
Moja służbowa meganka (Pb 1,6) pokazała mi ostatnio średnie spalanie w okolicach 14,5/100 na trasie o dł. 8 km w permanentnych korkach


Weź pod uwagę, że niedogrzana benzyna będzie bardziej paliwożerna od niedogrzanego diesla, więc akurat to porównanie do CDI nie jest obiektywne.


Napisze to jeszcze raz - zużycie paliwa mierzy się wyłącznie tankując do pełna itd...

Ocena na podstawie palącej się kontrolki rezerwy może być baaaardzo niedokładne. Już nie mówiąc o tym, że zimą nie jeździ się na głębokiej rezerwie.

Nex@pl - 22 Styczeń 2010, 13:44

Potwierdzam Panowie :)

Zrobiłem 150km za 100zł ;) Verva98 czyli strzelam jakieś 15l/100km. Bardzo krótkie odcinki (~5km) i temp. -10 prawie.

Dwa tygodnie temu wszystko było normalnie, ale robiłem bez zgaszenia 15km w jedną stronę i tam standardowo 50zł=100km :)

Mowa o Pb.

Adaśko - 22 Styczeń 2010, 16:12

Nex@pl napisał/a:
Zrobiłem 150km za 100zł
żre jak smok, mój w takich temperaturach i dojeździe do pracy spalił najwięcej 13,5 l/100 km, zawsze tankuję do pełna. Zresztą wystarczy kliknąć w sygnaturkę pod moim postem.

[ Dodano: 22 Styczeń 2010, 16:13 ]
Dodam, że mam dokładnie 5 km do pracy

Nex@pl - 22 Styczeń 2010, 16:57

Adaśko napisał/a:
żre jak smok, mój w takich temperaturach i dojeździe do pracy spalił najwięcej 13,5 l/100 km, zawsze tankuję do pełna. Zresztą wystarczy kliknąć w sygnaturkę pod moim postem.


Kwestia tego gdzie dojeżdżasz, w Szczecinie wiele miejsc jest nieodśnieżonych, a co za tym idzie prawie non stop gdzieś się można zakopać i wyjazd to dobre 30 minut, i tak było w moim przypadku.

Jary - 22 Styczeń 2010, 18:12

Dyskusja jak smok, bo ktoś na "oko" zmierzył spalanie - ciekawe co z niej wyniknie :?:
janucha78 - 22 Styczeń 2010, 20:00

Mysle ze blad w obliczeniach.Ja tez jezdze na krotkich odcinkach,ciagla praca dogrzewacza i czeste postoje pod szpitalem z wlaczonym silnikiem i wyszlo mi ok 10l.
Daniel - 22 Styczeń 2010, 22:19

janucha78 napisał/a:
czeste postoje pod szpitalem z wlaczonym silnikiem i wyszlo mi ok 10l.


I to jest w takich warunkach realne zużycie paliwa w silniku OM611.

kamilz1 - 23 Styczeń 2010, 09:53

U mnie spalanie średnie z przejechanych 870 km. wyszło 7,6 litra ropki lanej pod korek, gdzie około 270 km. To miasto, a reszta to trasa po 100 km., ale mam uszkodzony termostat i temperatura silnika około 65 stopni . Akurat czekam na wymianę i może będzie jeszcze mniej palił. Ogrzewacz mi nie działa. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group