To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Podgrzewacz paliwa w 2,0D

mower01 - 24 Styczeń 2010, 11:27
Temat postu: Podgrzewacz paliwa w 2,0D
Witam, orientuje się ktoś czy W202 z 2,0D miał seryjnie zamontowany jaki kolwiek podgrzewacz paliwa? Tak się składa że dzisiaj już 3 raz przy -15 odpalił mi od jednego przekręcenia kluczyka , ale zgasł po 5 minutach gdy filter sie zawalił parafiną . Itak se myśle że mam albo zepsuty podgrzewacz albo jego brak, jeśli brak to chyba kupie coś takiego http://www.allegro.pl/ite...o_auta_12v.html
G. - 24 Styczeń 2010, 12:54

Ściągnij sobie "Sam naprawiam", znajdziesz tam schemat układu paliwowego z podgrzewaczem paliwa (s. 89). Reasumując: tak, powinieneś mieć taki podgrzewacz i zapewne go masz. I prawdopodobnie się zepsuł. Zasada jego działa jest taka, jak termostatu w układzie chłodzenia.

Zatem zamiast uprawiać druciarstwo rodem z Allegro, po prostu napraw podgrzewacz :-)

BolzZ - 24 Styczeń 2010, 13:00

"Oryginalność i nowość tej wyprzedajacej (zaawansowanej)technologi tkwi w fakcie,że wzrost temperatury jest kontrolowany przez częsci ceramiczne, które samoczynnie rozpraszajac kalorie zapewniaja jednocześnie ich regulacje.W ten sposób, im bardziej temperatura wzrasta, tym moc napędowa zmniejsza się, umożliwiając ceramice pelną zdolność samoregulacji swojej temperatury.Im bardziej zaś temperatura obniża się, tym moc napędowa wzrasta,co daje niezaprzeczalną korzyść przy podwyższaniu temperatury maksymalnej paliwa. Podniesienie temperatury wynosi 20 stopni C przy zużyciu 50l/ godz"

ke :?:
:mrgreen:

Daniel - 24 Styczeń 2010, 18:10

Cytat:


"samoczynnie rozpraszajac kalorie"

"im bardziej temperatura wzrasta, tym moc napędowa zmniejsza się"

"daje niezaprzeczalną korzyść przy podwyższaniu temperatury maksymalnej paliwa"




Bareja nawet by tego nie wymyślił :mrgreen: :mrgreen:

mower01 - 25 Styczeń 2010, 23:40

Gomezio napisał/a:
Ściągnij sobie "Sam naprawiam", znajdziesz tam schemat układu paliwowego z podgrzewaczem paliwa (s. 89). Reasumując: tak, powinieneś mieć taki podgrzewacz i zapewne go masz. I prawdopodobnie się zepsuł. Zasada jego działa jest taka, jak termostatu w układzie chłodzenia.

Zatem zamiast uprawiać druciarstwo rodem z Allegro, po prostu napraw podgrzewacz :-)


to nie to ze strony 89, nie w tym silniku. Narazie doszedłem do tego że filter paliwa jest ocieplany paliwem z powrotu, które wraca do baku przy okazji ocieplając paliwo w filtrze. Tyle że ten patent się nie sprawdza przy -20 i gdy auto stoi długo na tym mrozie, agłównuy filter jest cały zalepiony parafiną. Na raze na cały bak ropy dolałem za 15zł benzyny (podobno rozpuszcza parafinę) jak na razie jest Ok nie gasnie po kilku minutach. Bo odpala od cyknięcia tylko po chwili gaśnie jak filter się zalepi (tylko farelka po2godzinach pomagała) .Zobacze rano jeśli benzyna zda egzamin to OK nic nie ronie , a jesli znowu zgaśnie to owijam filter paliwa i przewody paliwowe kablem grzejnym wykręconym z maty grzejnej na siedzenie :) tak żebym w razie awari mógł sobie akumulatorem podgrzać w parę minut niż holować garażu szukac i farelki , ale się rozpisałem :) ) Dzięki za rady

ttoip - 26 Styczeń 2010, 06:37

po co rzeźbić z benzyną , mądrzy ludzie wymyslili np coś takiego : http://www.castrol.com/ca...ntentId=6006510
osobiście używam , 18,00 PLN za flaszkę tego cuda , auto po nocy na -25 mrozie na dworku odpala po pierwszym obrocie ... i po kilku chwilach nie gaśnie polecam
PZDR

Daniel - 26 Styczeń 2010, 07:47

mower01 napisał/a:
głównuy filter jest cały zalepiony parafiną.


mower01 napisał/a:
Bo odpala od cyknięcia tylko po chwili gaśnie jak filter się zalepi


Zacznij tankować porządne paliwo i przestań opowiadać o zamarzającym filtrze.

Jary - 26 Styczeń 2010, 09:56

Daniel napisał/a:
Zacznij tankować porządne paliwo......


To jedno, a drugie, to jak kto przygotował auto do zimy tak mu się sprawuje :wink:

BolzZ - 26 Styczeń 2010, 10:00

Ja auta nie przygotowywałem w żaden sposób do zimy, tankuję normalnie na auchan i neste i nie mam kłopotów żadnych, codziennie wychodzę 6:30 i jadę. Mam nadzieję że nic się nie zmieni...
mower01 - 26 Styczeń 2010, 11:55

Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, do tego dolewałem uszlachetniacz xeramic -40 , 2miesiące temu powymieniane wszystkie możliwe filtry (razem z kabinowym) świec żarowych nie ruszałem bo pali od cyknięcia ,.Niby do zimy przygotowany , a i tak filter cały w parafinie.... Jak na razie benzyna pomogła, odpalił z rana bez problemu, następnym razem zaleje i spróbuje tego castrola
Daniel - 26 Styczeń 2010, 12:04

mower01 napisał/a:
Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, do tego dolewałem uszlachetniacz xeramic -40


Więc skąd ta parafina??

mower01 - 26 Styczeń 2010, 12:28

sam nie wiem :(
lepniak - 26 Styczeń 2010, 18:12

mower01 napisał/a:
sam nie wiem :(

A nie lejesz przypadkiem za mało :?:

Ja też dolewam "Xeramics -40" i nigdy mnie nie zawiódł. Dolewam w proporcjach 1 ml Xeramicsa na 1 litr ON. Najłatwiej odmierzyć dużą strzykawką po zatankowaniu do pełna.

Tomi 62 - 26 Styczeń 2010, 18:19

mower01 napisał/a:
Tankuje zawsze na statoilu do pełna arktycznego diesla, ......, a i tak filter cały w parafinie.... .



Ja tankuję zawsze na SHELL-u i nie mam takiego problemu.

JANEK - 1 Luty 2010, 18:27
Temat postu: podgrzewacz paliwa
Witam Panów
Może ktoś podpowie gdzie się znajduje podgrzewacz paliwa w w202 C200 cdi i czy on posiada zawór zwrotny zabezpieczający przed cofaniem się paliwa bo nie bardzo wiem gdzie go wpiąć. Będę wdzięczny
janek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group