To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Carsoft 7.4 i naprawa

Camel- - 8 Lipiec 2010, 13:41

mlody_lukas, jak sobie poradzisz z drutami to nie widzę lepszej opcji :)
jjankiello - 8 Lipiec 2010, 23:51

W obu wersjach to samo wykonasz, tyle że multiplekser pozbawia Cię konieczności przełączania kabelka między poszczególnymi pinami w gnieździe diagnostycznym, bo podłączasz się całą wtyczką, zamiast trzech kabelków... czy warte jest to 300pln - sam musisz ocenić... w każdym razie rozpiska pinów gniazd diagnostycznych znajduje się w Helpie programu Carsoft... :idea:
mlody_lukas - 15 Lipiec 2010, 19:11

WItam podpiełem Mesia pod kompa i wyskoczyły 4 błędy związane z sonda lambda. Czy wina może być to ze przerobiłem samochód na gaz ?? koleś powiedział ze to może być zła mieszanka spalin albo dostaje lewe powietrze albo za niske ciśnienie paliwa. Mowi ze to bardzo ogólne i trzeba nad tym posiedzieć. Gazik mam BRC sequent 24 Wstawiłem jakiś miesiąc temu. I takie pytanie co myślicie o emulatorze sondy lambda ??
topol - 15 Lipiec 2010, 20:28

LPG dobrze założone ma zerowy wpływ.
mlody_lukas - 19 Sierpień 2010, 21:29

Witam, koledzy podłączyłem moja gwiazdę pod komputer i wyskoczyło mi parę błędów i prośba moja taka ze pomóżcie mi dojść do tego jak pozbyć się tych błędów. Przepraszam ze tak chaotycznie będzie napisane ale niewiedzialem jak inaczej odtworzyć plik. Jak możecie to pomóżcie albo powiedzcie jak albo gdzie mogę te błędy posprawdzać bardziej zrozumiale dla mnie. Pozdrawiam


Single diagnosis AIRBAG - Status: ERROR ! Module Info : AIRBAG ! Module : AIRBAG !
MB - Nr. :001 820 08 26 !
Supplier : Bosch !
Hardware-Version: 12/95 !
Software-Version: 07/97 !
Diagnosis recogn.: 4/01 ab2_feh.dxt ,
Voltage Supply Low, Terminal 15R 3
SRS Malfunction Indicator Lamp. (A1e15) ,
- Turn ignition switch to position 2. E
The SRS indicator lamp should come on and then go out after H
approximately 4 seconds. If not, check cables, connections and
condition of the lamp. !
- Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________________ a Single diagnosis HFM - Status: ERROR ! ! Module Info : HFM ! Module : HFM !
MB - Nr. :024 545 13 32 !
Supplier : VDO !
Hardware-Version: 00/00 !
Software-Version: 17/97 !
Diagnosis recogn.: 61/00 !
Engine Size: 1,8 l ! Program version:

Single diagnosis BAS - Status: ERROR ! " Module Info : BAS !
Module : BAS !
MB - Nr. : 023 545 55 32 !
Supplier : Temic !
Hardware-Version: 36/97 !
Software-Version: 36/97 !
Diagnosis recogn.: 0/03 bas_feh.dxt 7
C1010 Battery : Tension to low at Terminal 87 D
-> Verify the tension at terminal 87 and terminal 30. 2
Wihle IGNITION = ON : 11 - 14 V. J -
> Verify also the power supplly from the de Basse Module, 9
they Relay Module and the Fuse Module. !
- Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________________ a Single diagnosis HFM - Status: ERROR ! ! Module Info : HFM ! Module : HFM !
MB - Nr. : 024 545 13 32 !
Supplier : VDO !
Hardware-Version: 00/00 !
Software-Version: 17/97 !
Diagnosis recogn.: 61/00 !
Engine Size: 1,8 l !
Program version:M8 18347 VR0
hfm.dxt:
Stored Error's : ? 36
Lambda control is at lean stop : mixture too rich. J
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!! -
Self-adaptation idle : too lean. H
Verify : unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure
regulator, wear to motor.
!!! With TWC !!!" G
Short-time self adaptation idle speed or part load exceeded.
Short-time fault in mixture formation system.
Actual Error's: > 35
Lambda control is at rich stop : mixture too lean. J
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!! !
- Single diagnosis completed ! MM
-
- Single diagnosis AIRCO -
- Status: ERROR !
- " Module Info :
- AIRCO !
- Module : AIRCO !
- MB - Nr. :210 830 28 85 !
- Supplier : GKR !
- Hardware-Version: 09/97 !
- Software-Version: 03/97 !
- Diagnosis recogn.: 1/20
mtau.dxt A
B1227 Outside temperature indicator temperature sensor < -> Verify the outside temperature indicator 4
temperature sensor and the wires. %
B1231 ECT sensor (DFI,IFI) A
-> Verify the ECT sensor (DFI,IFI) and the wires. ,
B1232 Refrigerant pressure sensor H -
> Verify the Refrigerant pressure sensor and the wires. 3
B1416 Hot water coolant circulation pump O
-> Verify the Hot water coolant circulation pump and the wires. !
- Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________________ V Single diagnosis PSE
- Status: ERROR ! !
Module Info : PSE ! Module : PSE !
MB - Nr. : 208 800 09 48 !
Supplier : Bosch !
Hardware-Version: 15/97 !
Software-Version: 08/97 !
Diagnosis recogn.: 0/00
mpse1.dxt I
B1436 Central locking secure time to long, air capacity to high. I
B1436 Central locking secure time to long, air capacity to high. I
B1436 Central locking secure time to long, air capacity to high. I
B1440 Central locking secure time to long, air capacity to high. ! - Single diagnosis completed ! M X


Single Diagnosis OCP - Status: ERROR !
Module Info : OCP !
Module : OCP !
MB - Nr. : 208 820 00 01 !
Supplier : Hella !
Hardware-Version: 43/96 !
Software-Version: 05/97 !
Diagnosis recogn.: 0/00
dbe1.dxt 7
B1010 Control Unit power supply : under voltage ! - Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________________ X Single Diagnosis LCP - Status: ERROR !
Module Info : LCP ! M
odule : LCP !
MB - Nr. : 202 820 98 10 !
Supplier : Kostal !
Hardware-Version: 03/97 !
Software-Version: 01/97 !
Diagnosis recogn.: 0/07 ubf.dxt 2
B1010 Control Unit Faulty: power supply low !
- Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________ M_____________________________________________________________________________ X Single Diagnosis D2B - Status: ERROR ! Module Info : D2B ! Module : AUDIO !
MB - Nr. : 124 300 00 00 !
Supplier : not known !
Hardware-Version: 00/00 !
Software-Version: 00/00 !
Diagnosis recogn.: 0/0 !
Product. Date : 0.0.00
B1241 ! - Single diagnosis completed ! d2b.dxt _____________________________________________________________________________ X Single Diagnosis EIS - Status: ERROR ! Module Info : EIS ! Module : EIS !
MB - Nr. : 208 545 01 08 !
Supplier : Marquardt !
Hardware-Version: 21/97 !
Software-Version: 52/96 !
Diagnosis recogn.: 0/06 ezs.dxt M
B1147
B1156 1
B1010 Control Unit Faulty : under voltage !
B1025 Communication error
B1054 Communication error
B1058 Communication error H
B1021 Communication error PSE / Keyless Go : Right door antenna !
- Single diagnosis completed ! M_____________________________________________________________________________ Y - Status: ERROR ! ! Module Info : HFM ! Module : HFM !
MB - Nr. : 024 545 13 32 !
Supplier : VDO !
Hardware-Version: 00/00 !
Software-Version: 17/97 !
Diagnosis recogn.: 21/00 !
Engine Size: 1,8 l !
Program version: M8 18347 VR0
hfm.dxt: Stored Error's :
Lambda control is at lean stop : mixture too rich. J
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!! -
50 Self-adaptation idle : too lean. H
Verify : unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure
regulator, wear to motor.
!!! With TWC !!!" G 84
Short-time self adaptation idle speed or part load exceeded. 3
Short-time fault in mixture formation system.
Actual Error's: !
- Single diagnosis completed ! M
-
- M8 18347 VR0
hfm.dxt: Stored Error's : ? 36
Lambda control is at lean stop : mixture too rich. J
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!! - 50
Self-adaptation idle : too lean. H
Verify : unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure
, wear to motor.
!!! With TWC !!!" G 84
Short-time self adaptation idle speed or part load exceeded. 3
Short-time fault in mixture formation system.
Actual Error's: > 35
Lambda control is at rich stop : mixture too lean. J
Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
!!! With TWC !!! !
- Single diagnosis completed !

grzesiekx - 19 Sierpień 2010, 22:09

Kolego na początku bym usunął wszystko, pojezdził tydzień i zobaczył co wróci, może to jakieś stare błędy których ktoś wcześniej nie wykasował, a usterke usunął :) Po drugie czy coś nie tak jest z samochodem ?? :)
mlody_lukas - 20 Sierpień 2010, 09:21

grzesiekx napisał/a:
Kolego na początku bym usunął wszystko, pojezdził tydzień i zobaczył co wróci, może to jakieś stare błędy których ktoś wcześniej nie wykasował, a usterke usunął :) Po drugie czy coś nie tak jest z samochodem ?? :)


Powiem ze samochodzik chodzi idealnie nic sie nie dzieje.

I chciałem spytać jak wyskakuje jakiś błąd to jak rozszyfrować co to za bład ?? żebym mógł dokonac naprawy ??

jjankiello - 20 Sierpień 2010, 19:11

Cytat:
jak wyskakuje jakiś błąd to jak rozszyfrować co to za bład ?? żebym mógł dokonac naprawy ??

Opis błedu i sugestię naprawy masz podane bezpośrednio w wyniku diagnozy... nawet zamieściłeś to powyżej...

Też bym to wszystko pokasował i za jakiś czas zobaczył, co się powtórzy...

grzesiekx - 20 Sierpień 2010, 19:12

Usuwałeś juz wcześniej błędy i jesteś pewien, że te co wyskoczyły pojawiły się tobie, a nie poprzedniemu właścicielowi ?? Zrób tak jak mówiłem, zresztą każdy mechanik u jakiego coś robiłem najpierw podłączał kasował błędy i po zapaleniu sprawdzał co wraca, jak nic to kazał zawsze troche pojezdzić bo może kiedyś od jakiejś pierdoly błąd się zapisał, a tak naprawde wszystko jest Ok.
mlody_lukas - 20 Sierpień 2010, 21:12

OK to tak zrobię skasuje i wtedy popatrzę bo od 6 lat nigdy nie były kasowane błędy chyba od 6 bo tyle posiadam ten samochód a czy wcześniejszy właściciel kasował to nie wiem:)
Lonek - 26 Sierpień 2010, 17:39

Pod jaki komputer podpinałeś ?
Czy z softem " Carsoft 7.4" ?

Katrina-bb - 1 Wrzesień 2010, 20:11

Witam
Chciałabym podpiąć się pod temat jeśli nie macie nic przeciwko. Chciałabym zrobić prezent mężowi i kupić mu na urodziny taki kabel do podłączenia komputer z samochodem. Nadmieniam, iż nie mam w tym temacie zielonego pojęcia. Mogłabym prosić o podanie linka do najlepiej allegro gdzie mogła bym kupić taki kabelek. Na aukcjach w allegro jest bardzo dużo tego wszystkiego i mam tylko mętlik w głowie. Jedynym warunkiem jest to żeby kabelek miał USB i w miarę przystępną cenę.
PS
Przesyłam link do stronki z adapterem jaki posiada mój mąż, najlepiej jakby ten nowy kabelek można było z nim połączyć.
http://moto.allegro.pl/ad...1203353464.html

Lonek - 2 Wrzesień 2010, 05:27

hm...........Katrino .........ten adaspter to kabel do połaczenia auta z interfejsem diag. Merc 1995 r ma zapewne gniazdo 38PIN,
Ale nie wiemy jaki komputer do Merca kupił mąż ,,, zwykle z takiego urządzenia wystaje kabel zakończony wtykiem USB lub COM , jak nie ma i jest tylko gniazdo to trzeba dokupić kabel pod USB lub COM ale to zależy od typu tego komputera-interfejsu który mąż kupił.

Katrina-bb - 2 Wrzesień 2010, 07:29

Nie mnie interesował by taki kabelek w komplecie jako całość, że jak go dostanie to sobie będzie mógł go od razu podłączyć do samochodu.
mlody_lukas - 18 Wrzesień 2010, 19:03

Koledzy w końcu pokasowałem wszystkie stare błędy i po jakimś czasie znów podpiąłem i mam tylko jeden błąd którego nie mogę skasować pomóżcie mi co to za błąd i do czego się tyczy.

Single Diagnosis D2B - Status: ERROR !
Module Info :
D2B ! Module : AUDIO !
MB - Nr. : 124 300 00 00 !
Supplier : not known !
Hardware-Version: 00/00 !
Software-Version: 00/00 !
Diagnosis recogn.: 0/0 !
Product. Date : 0.0.00
B1241 ! -
Single diagnosis completed ! d2b.dxt



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group