To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Carsoft 7.4 i naprawa

Shaft - 1 Sierpień 2012, 09:07

kurcze droga sprawa, a w dodatku sprzęgło mi się powoli zaczyna ślizgać, z przodu coś zgubił mi zbieżność, z tyłu całe zawieszenie do roboty, do tego filtry + oleje, bo 10 tys km przemineło z wiatrem no i wypadałoby przed zimą wziąść się za rdze, której jest sporo :/

wyjme kleme i rozkręce w wolnej chwili kierownice, zobacze co tam się dzieje.

daviders - 1 Sierpień 2012, 10:28

No to troszkę się na zbierało do roboty.
Shaft - 18 Wrzesień 2012, 14:00

Odświeże temat, denerowowała mnie świecąca się kontrolka SRS i ciągły brak klaksonu. Idąc tropem tej taśmy w kierownicy, rozkręciłem wszystko i sprawdziłem miernikiem na teście diody. Faktycznie okazało się że taśma była złamana. Cena 400 zł przeraziła mnie od razu, więc postanowiłem ją polutować. Wyjąłem stację lutowniczą, termoklej, rurki termokurczliwe, oraz taśme materiałowo izolacyjną. Wyszło 3 godziny roboty i znów mam klakson ;) Zabawy jest sporo zwłaszcza z lutowaniem i nawijaniem z powrotem odpowiednio taśmy. Ale jak ktoś chce zaoszczędzić 400 zł to polecam. Możnaby też nawinąć inną 4 żyłową tasiemkę. Wydatek 400 zł jest raczej zbędny :) Ewentualnie można dorwać używaną na allegro od 50 zł jak ktoś nie lubi się bawić w takie rzeczy.

ps: przy okazji rozebrania wszystkiego przeczyściłem styki w manetce kierunkowskazu, bo czasami przy kierunkowskazie w górę włączała mi się wycieraczka - problem rozwiązany :) jedna blaszka wyleciała ze swojego miejsca i miała zaśniedziałe styki.

Mentos1509 - 23 Luty 2014, 19:54

Panowie powiedzcie mi czy carsoft 7.4 wymaga odpalonego silnika? czy aby wystarczy wlaczyc zapłon? sprawa wyglada tak ze auto mi nie odpala i dlatego chcialem sprawdzic co go boli tym programem... da rade??
Javoreczek - 24 Luty 2014, 09:20

Juz po samym włączeniu zapłonu powinienieś się co nieco dowiedzieć.
Mentos1509 - 24 Luty 2014, 10:53

rozumiem ale czy powie mi co go boli ze nie startuje, powiem szczerze ze co nieco mnie nie interesuje zbytnio...;/
Javoreczek - 24 Luty 2014, 20:30

Powiedziec to Ci nie powie tak wprost, trzeba go troche pociągnąć za język ;) .
Najważniejsze to odpalić podgląd wartości rzeczywistych Live Data. Jesli się uda, to kręcisz rozrusznikiem i patrzysz, czy widać w podglądzie obroty wału. Jeśli nie, to najprawdopodobniej czujnik wału się skończył.
Jak Live Data nie ruszy, to se możesz co najwyżej błędy pokasować (zapisz oczywiście przed tym jakie ewentualnie były).

zakk87 - 26 Maj 2014, 18:22

podepnę się pod temacik. Wystarczy do diagnostyki taki carsoft za stówkę na rs232 bez multiplexera? http://allegro.pl/interfe...4249208077.html
mam starego laptopa z portem com, na VAG jak i BMW działał dobrze ;)

MEN - 1 Czerwiec 2014, 09:57

Powinien dzialać... U mnie zadziałał tylko to przepinani pinów...[/fade]
zakk87 - 10 Czerwiec 2014, 10:28

a macie opis jakiś sensowny tych pinów, bo niemiecki nie jest moją mocną stroną.
Potrzebuję sprawdzić błędy silnika, klimy :)

MEN - 12 Czerwiec 2014, 17:14

Gdzieś to miałem. Opis wykonany przez firmę robiący interfejsy...
Postaram się znaleść

[ Dodano: 15 Czerwiec 2014, 10:21 ]
zakk87, poszło na priv

zakk87 - 1 Lipiec 2014, 08:45

ok, podłączyłem się w sobotę do MB i mam listę, jeżeli ktoś mógłby pomóc to byłbym szczęśliwy. Po przejechaniu 10km żaden błąd nie wrócił ale w tę sobotę postaram się sprawdzić jeszcze raz.

KLIMA
B1416 Hot water coolant circulation pump
-> Verify the Hot water coolant circulation...

ESP
C1102 Left rear wheel speed sensor:
open circuit, loose contact, plausibility
-> Verify the internal resistance from the wheel
- While IGNITION = OFF : 0,6 - 2,3 KOhm
-> verify also the wires and the wheel speed sensor
-> verify also the insulation resistance
- while IGNITION = OFF : 20 KOhm
C1000 ESP control module
-> verify the control unit and the electri..... (ucięło mi na zdjęciu :) )
C1012 Battery over voltage terminal 67 (albo 87 albo 07)
-> verify the power supply at pin(x)7:
with IGNITION : ON 11-14v
And the power supply from:
- fuser and Relay bow F1

Cluster
B1041 CAN - Comunication Error with the Traction Control unit
-> verify the cable connection betweeninstructions cluster and TC unit

B1470 Fuel indicator sensor B4 - open circuit
-> verify the cable ....

B1473 Coolant level control switch S41
or clean water level switch S42 -> Open circuit

ME - silnik
0100 Hot film Air Mass Volume flow sensor circuit : Malfunction
verify the hot film signal.
-> Increasing engine speed = increasingvoltage
verify the 5V power supply.
-> Disconnect coupling on hot film sensor and check directly at socket 3.
Veryfy the 12V Power supply.
-> Disconnect coupling on hot film sensor and check directly at socket 2.
1162 Oil position control switch
check the oil position control switch
0110 Intake air temperature sensor
-> verify voltage and resistance from the intake air temp. sensor:
while IGNITION = ON (voltage and IGNITION = OFF (resistance):
10rC......................30rC..............................70rC
3,2V.......................2,1V..............................0,7V
9670 Ohm...............3900 Ohm.....................860 Ohm
0130 02 Probe Signal (Right before KAT: Voltage increase ....
A:02 - Probe rRight before KAT
--> 02 probe signal not ok.
Measure values:
--------------------------------------
- Lower limit : < -0,15V
- Upper Limit: > 1,5V
B : 02-Probe Right before KAT : Voltage increase too low
measure values:
--------------------------------------
After ca. 220s. (with probe heating = ON) the probe signal is not allowed to be longer then 15s between 4-0,6v
Info: All electrical connection before and after KAT will be.... (zrobiłem głupi zdjęcie zamiast zczytać logi).

To co, pomożecie ? :D

Javoreczek - 1 Lipiec 2014, 09:50

A tak generalnie to masz jakieś problemy z tym samochodem, czy tak szukasz dziury w całym? ;)
Jeśli błędy nie powróciły po skasowaniu to raczej nie ma się czym przejmować.

B1416 - dodatkowa pompka płynu, sprawdź, czy REST działa
C1102 - przerwa w obwodzie czujnika lewego tylnego koła
C1012 - jakieś anomalie zasilania modułu ESP
C1000 i B1041 mogą być skutkiem tych anomalii
B1470 - przerwa w obwodzie czujnika poziomu paliwa
B1473 - przerwa w obwodzie czujników poziomu płynu chłodzącego i spryskiwacza
0100 i 0110 - błąd przepływomierza (i umieszczonego w nim czujnika temperatury powietrza). Jeśli ktoś np. odłączył przepływomierz w czasie pracy silnika to potem takie śmieci zostają.
0130 - błąd sondy lambda, ale nie bardzo wiem o co mu tam chodzi. Najlepiej byłoby sprawdzić co ta sonda robi w podglądzie wartości rzeczywistych.
1162 - czujnik poziomu oleju (jeśli masz tam Assyst, to oprócz poziomu oleju mierzy on też rożne inne rzeczy). Żeby się dowiedzieć co go boli, też najlepiej byłoby go sprawdzić w podglądzie live data.

zakk87 - 1 Lipiec 2014, 10:24

Boli mój samochód to, że nie miał ostatnio mocy, mechanik powiedział, że rypnięta jest przepustnica i nie sądzi, że może to być przepływka.
Nie działa mi także klimatyzacja mimo nabitego rok temu gazu. Szczelność i ciśnienie muszę sprawdzić mimo wszystko.
Czasem przy mocnym depnięciu gdy silnik nie ma mocy zapala mi się kontrolka BAS ESP, po ponownym odpaleniu gaśnie. Ogólnie mam problemy na gazie, ale na benzynie jest lepiej. Np wczoraj samochód jeździł zajefajnie, jak nie mój, nawet na gazie, przyspieszał zrywnie i wkręcał się szybko na obroty. Dodam, że było po ostrej ulewie i dosyć chłodno. Sprawdzę błędy w sobotę, może w piątek czy coś się pojawi.

polofix - 2 Styczeń 2016, 15:14

Odgrzewam kotleta. Mam problem z zainstalowaniem programu do tego ustrojstwa. Kupiłem zestaw z płytą i niestety nie daje się zainstalować. Na drugim kompie jest to samo. ściągnąłem drugi program z neta i jest to samo. nie mogę zainstalować.Oba mają inne window-sy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group