To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Nie działa prędkościomierz, świeca się kontrolki. co jest?

elpaco - 3 Listopad 2013, 21:42

mistrzunnio, co ma wężyk podciśnienia do ABSu???
mistrzunnio - 28 Listopad 2013, 21:14

W nasyzch mesiach prawie wsyzstko dyila na podcisnieniu lub ciđnieniu serwo masy wspomagane przez pompe vacum ktora daje do niego podcisnienie ,jeyeli gumowe pryewody sa nieszczelne to vacum traci podcisnienie i wtedz ABS sie rabie .Sorki ya literki ale klawiatura cis mi sywankuje i yamienia Z z Y poydrowionka
yarroslav - 28 Listopad 2013, 22:04

mistrzunnio

Usuń w opcjach językowych wszystkie języki i zostaw sobie polski programisty i będzie wszystko grało.

elpaco - 28 Listopad 2013, 22:10

mistrzunnio, zdecydowanie, napewno za głośność w radiu też u Ciebie odpowiada podciśnienie. Za żarówki podświetlenia tablicy też. Bankowo!!
Nie pisz chłopie bzdur bo wprowadzasz zamęt. Podciśnienie potrzebne jest tylko do servo hamulca ale to w każdym aucie. Za abs odpowiada układ elektryczny. Którego przekaźnik i bezpiecznik znaduje się na podszybiu od strony pasażera pod maską koło gniazda diagnostycznego. Jest to duża srebrna kostka z bezpiecznikiem 10A.

A swoją drogą jeśli servo traci ciśnienie to hamowanie przypomina takie które masz na zgaszonym silniku. Czyli pedał robi się twardy po jednym naciśnięciu. Nadal nie widzę związku z działaniem ABSu. Ponieważ system ABS ma przeciwdziałać blokowaniu kól i będzie działał przy sprawnym wspomaganiu układu hamulcowego i w przypadku niesprawnego również.

wiskontii - 29 Listopad 2013, 06:40

mistrzunnio, Jaja sobie robisz jak ci skacze ciśnienie to weź tablet kie
elpaco, tak przy okazji w benzynie jest 1 bezpiecznik a w dizelku są dwa :P w tym przekazniku

elpaco - 29 Listopad 2013, 18:09

wiskontii, hmm spotkałem dieselki z pojedyńczymi;) drugi podobno jest od ASD.
tom1245 - 29 Listopad 2013, 18:49

elpaco napisał/a:
drugi podobno jest od ASD.

w202 nie było ASD a mi się wydaje ze od swiec zarowych :wink:

elpaco - 29 Listopad 2013, 23:02

dobra no ASD było w w124, w w202 była blokada dyfru tylko się jakoś inaczej nazywała... :wink: Przecież automat grzania świec ma bezpiecznik w sobie.
tom1245 - 30 Listopad 2013, 00:38

elpaco niespotkałem się z jakim kolwiek blokada dyfra w202 z tego co mi sie wydaje to były tylko ASR/ETS itp... niektóre nie maja bezpiecznika wewnetrznego :wink:
elpaco - 2 Grudzień 2013, 22:40

tom1245, no właśnie dziwne jest to że spotkałem w202 z ASD. Rok 1993.
leszczak - 6 Grudzień 2013, 19:43

mistrzunnio napisał/a:
W nasyzch mesiach prawie wsyzstko dyila na podcisnieniu lub ciđnieniu serwo masy wspomagane przez pompe vacum ktora daje do niego podcisnienie ,jeyeli gumowe pryewody sa nieszczelne to vacum traci podcisnienie i wtedz ABS sie rabie .Sorki ya literki ale klawiatura cis mi sywankuje i yamienia Z z Y poydrowionka


naciśnij CTRL+shift


Witam mam problem C-250 150KM
Pala mi się wszystkie kontrolki jednocześnie bez wkładania kluczyka do stacyjki- Rybka.
Kluczyk można tez włożyć ale nie zmienia to rzeczy. nawet to cykniecie jest nieslyszalne i można obracaś na pozycje 1,2 ,3 . Kręci rozrusznikiem tylko.
Po wyjęciu bezpiecznika 30 (lewa strona pod maską ) . lampki gasna ale po przekreceniu kluczyka nie zapalają się wszystkie (srs na 3 sek, ręczny i ładowanie ) poczym pali sie pózniej ręczny.Ne ma poziomów paliwa i temperatury silnika i podświetlenia zegarów.
Ponadto nie ma wentylacji .
Wszystko zaczęło się od ładowania akumulatora .
Czy to może być alternator ? Błedy wskazują na stacyjkę i błąd komunikacji Licznika .
Stacyjkę rozebrałem i nie jest popalona . Licznika nie wiem czy jest sens rozbierać. Sprawdziłem żaróweczki i masę przed licznikiem .Sprawdziłem mase z lewej strony pod maską . wszytko po drodze czyszczę spray Kontaktem . Wszystkie Bezpieczniki z lewej strony obczyściłem , całą tą skrzyneczkę przy module SAM. przejrzałem a tam były kostki niektóre lekko zaśniedziałe . Akumulator podmieniłem i szczerze jeszcze auważyłem przepalony bezpiecznik 9 (bordinstrument) . Jego wymiana naprawila uleczyła zegar . Następnego dnia już niestety zegar umarl częsciowo tak jak opisalem . Po wlozeniu drugiego bezpiecznika nr 30 (też Bordinstrument ) juz Pala mi się wszystkie kontrolki jednocześnie bez wkładania kluczyka do stacyjki- Rybka.

Dzisiaj odłaczyłem bezpiecznik 30 . Odpaliłem auto , nastepnie włożyłem bezpiecznik 30 .
Wszystko działa . Zegary świecą . Natomiast kluczyk nie reaguje na komendę wyłącz silnik czyli pozycje 2 , 1 i 0 a także na rozruch (w pozycji start nie ma oporu sprezyny) . Przy czym rozłącza takie instrumenty jak radio, SRS, działanie kierunkowskazów (światła mijania i pozycyjne mozna było wcześniej właczać bez kluczyka)
Można też wyciagnąć kluczyk ze stacyjki i auto pracuje normalnie, jeżdzi.Podświetlenie licznika działa, nie działają kierunki i to co w kabinie np.radio . Natomiast żeby zgasić auto , mam kluczyk normalnie w stacyjce na 3 pozycji i wyciagam bezpiecznik 30 . Następnie przekrecam kluczyk na 0. Gaśnie.W taki sposób mam zegary ale muszę sie patyczkować z bezpiecznikiem 30 bo nie mogę auta ani łatwo odpalić ani łatwo zgasić.
Coś czuje że to jednak stacyjka jest winna.

Mam pytanie:
Czy stacyjki oferowane na allegrio wraz z kluczykiem rybką -taki zestaw ., trzeba przeprogramować do mojego auta , czy to jako zestaw sam w sobie zadziała?
Jak to jest z centralnym zamkiem czy pilot daje sygnał do stacyjki czy do czego jeszcze a moze da sie tylko przełożyć srodek bez wiekszej interwencji?
Czy bez działajacego centralnego mógłbym na szybko sprawdzić czy inna stacyjka wraz z oryginalnym kluczykiem rozkmini mi problemy techniczne z odpalaniem ?

wiskontii - 6 Grudzień 2013, 20:06

tom1245 napisał/a:
elpaco napisał/a:
drugi podobno jest od ASD.

w202 nie było ASD a mi się wydaje ze od swiec zarowych :wink:


Napewno nie od swiec żarowych :!: sprawdzałem tak dla filozofii [/b]

MICHAL200 - 6 Grudzień 2013, 20:39

leszczak, od ladowania akumulatora? Takie kwiatki moga wychodzic jak auto ma za niskie napiecie. Chyba nie ladowales aku podpietego pod instalke auta?
wiskontii - 6 Grudzień 2013, 20:46

MICHAL200, chyba ze nie zadziałał bezpiecznik przepięciowy z tego co pisze to przetrzymał i będą piękne kwiatki w instalacji
leszczak - 7 Grudzień 2013, 10:39

MICHAL200 napisał/a:
leszczak, od ladowania akumulatora? Takie kwiatki moga wychodzic jak auto ma za niskie napięcie. Chyba nie ładowałeś aku podpiętego pod instalkę auta?

Ładowałem akumulator podpięty do instalacji .
Malo że człowiek wie że tak nie wolno to notoryczne rozładowania się aku po dłuższym postoju i do tego pośpiech czy moze rutyna pozwoliła mi omijać dodatkowe rozkręcanie klem .
Udawało się ale tym rzem szło 18 amper Prądu a bateria była wówczas pusta. Po 5 min stwierdziłem że podmienię na inną baterię i po podłączeniu licznik zafiksował , wentylator nie działał . Szukałem masy , rozebrałem stacyjkę (czyściutka) może licznik lecz bez dokladnego demontażu.. Te bezpieczniki nie wiem czy wcześniej przeoczyłem ale dwa były upalone (19 i 30 ). Z 19 podłączonym przedwczoraj było wszystko Okey . Tylko nie działał wentylator .Woiecie juz myslałem że znam juz przyczynę -zwarcie na wentylatore . Rano czysczę wentylator (syfu pełno) ,styki itp on dobry , nie ma impulsu od panela. Zaraz potem rano przekręcam kluczyk, patrzę i nie mam zegarów z powrotem no ale jechać sie da tyle że ten wentylator zimą potrzebny. . Podłącze 30 to już mam te wszystkie palące się kontrolki jak podepnę akumulator . Świeca sama się włącza i gaśnie. o co chodzi ? Dzisiaj wykręcę alternator do sprawdzenia.!
Kluczyk poza stacyjką . Można go włożyć do stacyjki i pokręcić rozrusznikiem bez odpalenia .


Pojawiłem sie na diagnozie SD gdzie wykazano Error na elemencie K2 gdzie jest opisane zwarcie z +.
Na zdjęciu pokazuje przekaźnik pod maską po stronie kierowcy.
[ Dodano: 7 Grudzień 2013, 13:47 ]
wiskontii napisał/a:
MICHAL200, chyba ze nie zadziałał bezpiecznik przepięciowy z tego co pisze to przetrzymał i będą piękne kwiatki w instalacji

Gdzie jest bezpiecznik przepięciowy?


Witam!
Nie działał nawiew.(w tym kontrolki oraz licznik nie działał;obszerny opis "karuzeli" wyżej napisalem)

Wymieniłem panel klimatyzacji i wszystko wróciło do normy .


Duży prąd ładowania spowodowal uszkodzenie panelu klimy . Objawy wskazywały na na stacyjkę lub moduł SAM.
Panel Klimy.
Naprawione ! Dziękuję Panu "Noc" , za zainteresowanie się sprawą.:)

koledze marcinns1991 też za porady jednak u mnie na szczęscie to nie była winna stacyjka.,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group