To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - wymiana przepustnicy w c280 r6

rafbor - 8 Marzec 2010, 22:52
Temat postu: wymiana przepustnicy w c280 r6
witam
po walce z falujacymi obrotami, spadkami mocy, strzalami w wydech itd, udalo mi sie ustalic najbardziej prawdopodobna przyczyne tych objawow.
usterce ulegla przepustnica.
probowalem ustalic na wyszukiwarce czy jest juz cos na forum... Niestety wszystkie problemy opisane dotyczyly c180.
Tu kieruje swoja prosbe do forumowiczow o wszelkie wskazowki czy taka wymiane moge przeprowadzic osobiscie, jakie musze podjac srodki ostroznosci...
Ustalilem juz , ze pierwsze modele nie wymagaja regulacji przepustnicy na komputerze w aso, czynnosc te wykonuje automatycznie program wewnetrzy samochodu ( uff strona pozytywna starszej budy, moj jest z 1993 roku)
licze na pomoc

pakul - 10 Marzec 2010, 14:18

witam

Diagnozowałeś ten silnik gdzieś w serwisie?
Jeżeli tak to jakie były błędy?

rafbor - 10 Marzec 2010, 19:42

witaj
silnik byl przegladany w warsztacie, ktory serwisuje ten samochod od 10 lat.
Mechanik zna auto i nie boi sie ,,zabytkow,,
komputer nie wykazal bledow, z tego powodu ruszyl dalej w poszukiwaniach. Po malej manipulacji w przepustnicy dalo efekt , lecz nietrwaly.
Zakupilem czesc, lecz z czystych wzgledow ekonomicznych mysle dokonac wymiany samemu.

pakul - 10 Marzec 2010, 21:44

witaj
jest szansa że to przepustnica,ale nie do końca :P ... pozamiatane bo kupiłeś drugą :?
podaj vin to ci pomoge jak ją wymienić.

rafbor - 11 Marzec 2010, 08:41

oto win
wdb 2020281a002162

Twoja odpowiedzi troche mnie zmartwila, tu nawet nie chodzi jedynie o koszta ( moze troche )
ale glownie o swiety spokoj z obrotami. Falujace obroty sa dosc upierdliwe...
Dziekuje za chec pomocy.
poniewaz jak juz pisalem, brak bledow na komputerze, zmusza nas do szukania w ciemnosciach...

pakul - 11 Marzec 2010, 09:20

witam
oprócz falujących obrotów... jakie są jeszcze objawy?
napisz dokładnie jak się zachowuje na biegu jałowym w czasie jazdy,na zimnym silniku na gorącym itp.

rafbor - 11 Marzec 2010, 13:20

Witaj
problemy wystepuja przy goracym silniku, mysle ze ma to zwiazek z tym ze na zimnym ssanie podnosi obroty. Na biegu jalowym wystepuja bijania obrotow silnika w skali 1200 do 500. Czesto nastepstwem jest gasniecie silnika. Obecnie jestem zmuszony trzymac silnik na lekko wcisnienietym gazie, to pozwala na opanowanie przydlawien. Czesto po bujaniach silnik powraca do normalnej pracy. przy jezdzie ze stala, niezmienna predkoscia ( trasa) jest wyrazne zmulenie, dodanie gazu budzi silnik do normalnej pracy.
Przy spadkach mocy polaczonych z brakiem reakcji na lekkie dodanie gazu jestem zmuszony mocno ,, depnac ,, na bedal gazu lib calkowicie zdjac noge i pozniej na niego nacisnac.
Z innych pbjawow lubi strzelic w wydech, na odcinku od polowy do konca lini wydechowej.
Czasem mimo ze silnik jest juz od dawna goracy, obroty pozostaja na poziomie 1200

pakul - 11 Marzec 2010, 15:17

witaj
Jeszcze jedno pytanie... Jest lub była zamontowana inst. gazowa?
Jakie wartości rzeczywiste wskazuje przepływomierz powietrza?
Sprawdzałeś szczelność układu dolotowgo?
pozdro...

rafbor - 11 Marzec 2010, 16:07

Hej witaj
Instalacji gazowej nigdy nie bylo a ja nie jestem jej zwolennikiem.
Niestety nie moge podac wiecej Info na temat przepustnicy.
Uklad dolotowy jest sprawdzony, chyba ze sa jakies szczegolne miejsca gdzie nalezy zwrocic uwage.
W samym przeplywomierzu jest przypuszczenie uszkodzenia czesci ,,elektrycznej,, syerijacej praca calosci
dzieki

pakul - 11 Marzec 2010, 16:13

Czyli przepływka szrot... :)
rafbor - 11 Marzec 2010, 17:13

Witaj,
dziekuje za zainteresowanie i pomoc. Mam jedynie pytanie, poniewaz pierwotnie diagnoza padla na przepustnice dla pewnosci ne czesci 000 141 65 25 . Ostatecznie sugerujesz przplywomierz ( znajduje sie tuz za filtrem powietrza ) wole sie upewnic.
Zapomnialem dodac ze znacznie wzroslo spalanie na 100, ponad 20l

pakul - 11 Marzec 2010, 20:54

rafbor napisał/a:
W samym przeplywomierzu jest przypuszczenie uszkodzenia czesci ,,elektrycznej,,


sam napisałeś że jest uszkodzona przepływka... chyba że się pomyliłeś :P

Ja bym zaczął o dokładnej diagnostyki silnika...czyli podłącz kompa i sprawdź wartości przepływomierza powietrza (najlepiej poprzez sprzęt :mb: -będzie pewna diagnoza) sprawdź jak jest dopasowana przepustnica i dokładnie spr. szczelność dolotu (odmy,podciśnienia itp.) zazwyczaj jak jest problem z przepustnicą,powinien być jej błąd...ja bym jeszcze dokładnie poszukał...
pozdro.

rafbor - 11 Marzec 2010, 23:02

ok dzieki
faktycznie nastapila pomylka :oops: sprawa dotyczy przepustnicy i jej wymiany, jak w temacie postu.
biorac pod uwage fakt, ze zakupilem juz te czesc, to mysle mimo wszystko wymienic. jesli masz drobne uwagi i zalecenia z tym zwiazane to bede bardzo wdzieczny za pomoc.

dziki77 - 12 Marzec 2010, 07:30

Witaj!
Jestem z kościerzyny i w c180 wymienialem przepustnice:) mamy do siebie jakies 60 km jak chcesz to chetnie pomoge:) albo wyslij chociaz zdjecie silnika :mb: to postaram sie podpowiedziec co i jak :)

rafbor - 12 Marzec 2010, 10:44

Czesc
to bardzo mila propozycja. Niestety obecnie jestem daleko od Gdanska.
jestem wiec zmuszony szukac rozwiazania na miejscu.
Chetnie podesle zdjecie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group