To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - łożysko napinacza paska wieloklinowego oraz sprężarki klimy

ciemny1972 - 15 Marzec 2010, 18:15
Temat postu: łożysko napinacza paska wieloklinowego oraz sprężarki klimy
Witam
Ponieważ od jakiegoś czasu dobiegały mnie głosniejsze dźwięki spod maski postanowiłem wybadać co może być ich przyczyną.
W pierwszej kolejności po zdjęciu paska wielorowkowego stwierdziłem,że łożyska w alternatorze szumią - więc wiadomo - do wymiany.
Troszkę szumi łożysko w napinaczu.Więc przy jednej robocie chciałem wymienić.
Zwracam się z prośbą o podpowiedź w jaki sposób "dobrać" się do łożyska w napinaczu paska? wystaje tam coś w stylu torx ale na zdjęciach w dziale "zrób to sam" wg opisu Kolegi Marcin Pop. odkręca to jakimś większym kluczem oczkowym.

(opis na czerwono)
Ponadto mam pytanie, czy ktos już zmieniał pasek wielorowkowy omijajac sprężarkę klimatyzacji?
Kręcąc kołem sprężarki słychać "głośne" łożysko (opis na zielono).Domyślam się, że jest już wypracowane i nadaje się do wymiany.Ponieważ narazie nie uśmiecha mi się wybulać za regenerację sprężarki klimy chciałem kupić krótszy pasek i ominąć sprężarkę.Robił tak już ktoś?Chyba, że ktoś samemu wymieniał to łożysko to może podpowie jak się dobrać pokolei do sprężarki klimatyzacji?

PACHU - 15 Marzec 2010, 19:51

witam do tej sróby sa odpowiednie nasadki torx np. takie jak tu http://moto.allegro.pl/it..._e16_szyna.html Mozna próbowac kluczem oczkowym 12 kotnym. Ale jesli sróba mocno czymie a raczej tak jest to mozesz zniszcyc sróbe i miec owiele wiekszy problem z jej odekreceniem załatw sobie od kogos takie nasatki napewno ktos znajmomy ma jakis zestaw narzedzi...a co do paska to bym tego nie robił...jestes pewien ze z tym kopresorem jest cos nie tak??a moze to tylko takie wrazenie...
ciemny1972 - 15 Marzec 2010, 20:08

na ten wystający torx pasuje oczkowa 8, ale podejrzewam,że nie służy do odkręcania koła napinacza.Używam tego do zluzowania napinacza żeby zdjac pasek wielorowkowy.
Na fotkach kolegi, który w dziale "zrób to sam" opisał naprawę amortyzatorka widać,że do tego kółka zabiera się inaczej.

a po zdemontowaniu wygląda to tak

Co do ominięcia sprężarki klimy nie mam wątpliwości, ponieważ naprawdę słyszalne jest szumiące łożysko,a ponadto gdy w tamtym roku uzupełniłem czynnik w klimatyzacji (była sprawdzana szczelność układu), to klima działała kilka dni i znowu przestała.Domyślam sie,że znowu wyciekł czynnik i układ poprzez czujnik zbyt małej ilości płynu w układzie zablokował sprzęganie się sprężarki.A w okolicach tego koła widać było zielonkawy nalot, tak więc domyśłam się,że łozysko jest padnięte a oprócz niego jakiś zimmering odpowiadający za szczelność.Szczelność była sprawdzana na wyłączonym silniku,a gdy zaczał pracować czynnik z układu klimatyzacji uciekał właśnie tamtędy.
Więc narazie wolę kupić krótszy pasek wielorowkowy, przez co bedzie cichsza praca silnika, a i sprężarka klimy nie będzie się bardziej zużywać.A do lata może się uda naprawić sprężarkę.

Udało mi się dobrać do śruby mocującej napinacz paska

zdejmuje się taki plastikowy kołpaczek i odsłania w ten sposób nakrętke.
Klucz 15 ,ale lewy czy prawy gwint?

mchali - 25 Grudzień 2010, 18:14

hello, jest taka sprawa, otóż strasznie terkotał mi napinacz, więc wyjąłem amortyzatorek, okazało się że nie trzyma więc kupiłem nowy, ok, pasek już nie skacze tak jak skakał, ale wciąż terkocze, i tu mam pytanie odnośnie tego, jak odkręcić ten napinacz? zdjąłem czarny kapselek, ale tam jest spora dziura która wygląda jakby była na ogromny klucz imbusowy którego ja ani mój kolega mechanikowaty nie ma :/ a może na końcu tej dziury jest jakaś śrubka? wymacał bym ale mam za krótkie palce ;) ktoś może już to robił i ma jakieś wskazówki? aha, i przy mocowaniu napinacza od str. bloku widać jakby czarny olej, tochę to dziwne :)
buszido-2008 - 25 Grudzień 2010, 19:23

Witam co do łożyska w rolce napinacza jest możliwość wymiany go . Odkręcasz całą rolkę za pomocą klucza z tego co pamiętam 15 i wyciskasz lub wybijasz łożysko idzie dość lekko . W sklepach z łożyskami są dostępne takie łożyska tylko są dość drogie , ja za łożysko INA dołem 104 zł ale są też chińczyki od 40 zł .
Adaśko - 25 Grudzień 2010, 21:22

buszido-2008 napisał/a:
za łożysko INA dołem 104 zł
co za łożyska kupujesz, takie są w sklepie z częściami 15 zł płaciłem, a za całe kółko w oryginale 120 zł z łożyskiem. Czyżby ktoś nabił Cię :twisted:
Marcin Pop. - 25 Grudzień 2010, 21:48

ciemny1972 napisał/a:
Klucz 15 ,ale lewy czy prawy gwint?


prawy.
poczytaj ze zrozumieniem mój manual - i wszystko stanie sie jasne
Nie chce mi się tego pisac po raz n-ty :idea:

buszido-2008 - 27 Grudzień 2010, 11:36

Adaśko napisał/a:
co za łożyska kupujesz, takie są w sklepie z częściami 15 zł płaciłem, a za całe kółko w oryginale 120 zł z łożyskiem. Czyżby ktoś nabił Cię :twisted:

Ciekaw jestem gdzie kupiłeś w oryginale całą rolkę za 120 skoro w serwisie kosztuje 240 zł (ta do naciągu paska kompresora) A jak masz gdzieś łożyska do tych rolek po 15 zł to daj jakiś namiar na nie ,bo mi nie udało się znaleźć tańszego niż 40zł .

Adaśko - 27 Grudzień 2010, 11:49

buszido-2008 napisał/a:
Ciekaw jestem gdzie kupiłeś w oryginale całą rolkę za 120 skoro w serwisie kosztuje 240 zł (
Nie kupiłem całej rolki tylko pytałem o cenę, na serwisie świat się nie kończy, są sklepy które oferują oryginały w dobrych cenach np: http://www.ozar.pl/ w tym sklepie odradził mi kupować całej rolki skoro tylko łożysko głośno chodziło, lub http://www.automerc.pl/ mam u nich zniżki, o które też możesz śmiało się upominać :wink:
kobert - 28 Grudzień 2010, 21:55

panowie, wlasnie przerabiam podobny temat u siebie, wymiana pompy wody , rolki prowadzacej oraz rolki napinacza. Moge powiedziec ze rolka napinacza to koszt 93 pln!
Nie wiem jak kolega chce wybic lozysko z tej rolki poniewaz z obu stron sa "krawedzie" tuz przy lozysku

mchali - 6 Styczeń 2011, 14:20

chodziło mi o to jak odkręcić cały napinacz, jednak jest to jakiś spory nietypowy klucz ale poradziłem sobie z kumplem zwykłą żabą, okazało się że w środku jest lekko pęknięta jakaś plastikowa tuleja czy jakoś tak i dlatego poci się stamtąd olej.
sebek88p - 10 Styczeń 2012, 10:19

Witam,

temat trochę stary ale muszę zapytać Was o jedną rzecz :D wczoraj wymieniałem pasek, rolkę na napinaczu i amorek. Czytałem przed wymianą manuala Kolegi Marcin Pop., bardzo przydatne wiadomości tam opisał :) Największy problem miałem z założeniem nowego paska na rolke :D Brakowało mi 3 ręki ale wszystko zrobiłem bez kanału w 30 min bez odkrecania wentylatora i wspornika pompy wspomagania:D

Mam tylko obawy czy oby za mocno nie "doj***łem" śruby od rolki napinacza :idea: Nie mam dynamometryka, dociągnąłem śrubę w miarę solidnie :P Wy u siebie po zmianie kółka też dokrecaliście raczej mocno czy tak tylko "aby aby" ? :D

dobermannn - 10 Styczeń 2012, 11:41

Ma się trzymać solidnie. Ja tam nigdy do tego typu robót nie używałem dynamometra. Dynamometra używałem zawsze tylko do głowicy i czujników spalania stukowego.[/quote]
Adaśko - 10 Styczeń 2012, 18:18

Śruby podczas obracania się tych kółek mają tendencję dokręcania, więc samo się nie odkręci.
sebek88p - 11 Styczeń 2012, 00:15

dobermannn napisał/a:
Ma się trzymać solidnie.


Mocno dokręciłem ale w sumie rolka się obraca z takim oporem jak z fabryki więc myślę że będzie ok :)

Adaśko napisał/a:
Śruby podczas obracania się tych kółek mają tendencję dokręcania, więc samo się nie odkręci.


Tu jest problem tej natury że ta rolka napinacza w moim przypadku kręci się w lewo tak samo jak śruba do odkręcania :) ale aż jutro jeszcze się upewnię czy na pewno :D

dziękuję za info, powinno być ok :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group