Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - ciśnienie w oponach
Łukasz - 7 Kwiecień 2010, 09:20
kristofer55 napisał/a: | Ja mam ustawione ciśnienie przód 2.1 i tyl 2.3. Będę wyjeżdżał w wakacje na wycieczkę za granicę w 4 osoby z pełnym bagażnikiem, czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ? |
Ta informacja zawarta jest po wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa.
Zerknij tam i wszystko się wyjaśni
friko2 - 7 Kwiecień 2010, 09:27
troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie
Daniel - 7 Kwiecień 2010, 09:47
kristofer55 napisał/a: | czy warto zwiększyć ciśnienie w kołach ? |
Oczywiście - masz to napisane na klapce od wlewu paliwa.
Smush napisał/a: | zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół? |
Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory
Smush napisał/a: | opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję. |
Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać).
Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko.
Nie wiem jak mam to prościej napisać...
[ Dodano: 7 Kwiecień 2010, 09:47 ]
friko2 napisał/a: | troche mnie tylko dziwi ze to producent samochodu a nie opon wyznacza optymalne cisnienie |
Co w tym dziwnego?
friko2 - 7 Kwiecień 2010, 10:04
bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo...
topol - 7 Kwiecień 2010, 10:09
friko2 napisał/a: | bo to chyba producent opon wie lepiej jak jego "dziela stworcze" sie zachowuja.
auto moze byc 30-stoletnie, a opony znacznie nowoczesniejsze technologicznie... duzo przez ostatnie 30 lat moglo sie zmienic i sie zmienilo... |
Ale jest to element konstrukcji zawieszenia czy szerzej mówiąc podwozia i ma zachowywać się tak jak jego konstruktor zakładał.
Smush - 7 Kwiecień 2010, 11:57
Cytat: | Smush napisał/a:
zauważyłeś może, że jak przyśpieszasz, przód auto idzie do góry, a tył w dół?
Nie zauważyłem, ponieważ mam sprawne amortyzatory |
cwaniak
Cytat: |
Smush napisał/a:
opona pod wpływem przyrostu siły przylega większą powierzchnią do nawierzchni, co powoduje większe opory , przy tym większe jej zużycie. Skoro tak się dzieje, przez danie większego ciśnienia z tyłu i mniejszego z przodu, współczynniki oporu kół tylnich i przednich zbliżają się do siebie co jak napisałeś polepsza trakcję.
Tutaj nie chodzi o "wyrównywanie" styku opony z nawierzchnią oraz wyrównywanie ich zużycia czy też współczynnik oporu (chyba tarcia chciałeś napisać). |
tak tarcie miałem na myśli.
Cytat: | Zwiększenie ciśnienia w tylnej osi powoduje polepszenie jej kierowalności co w konsekwencji niweluje zjawisko nadsterowności. I to wszystko. |
a nie czasem podsterowności?
Daniel - 7 Kwiecień 2010, 14:55
Smush napisał/a: | a nie czasem podsterowności? |
Nie.
Camel- - 7 Kwiecień 2010, 15:53
Smush napisał/a: | Jest zapewne związane z licznymi, czynnikami które wyliczył już sobie producent, chodzi to miedzy innymi o to, że na oś tylnią przenoszony jest napęd, podczas przyśpieszania srodek ciężkości przenosi sie tez na nią i to przy małych cisnieniach opon może powodować szybsze ich zużywanie, |
Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu
Ja mam przód tył 2,1 atm i na ostrych łukach wyraźnie czuć, że auto ma tendencję do nadsterowności. Moje kiepskie Pirellki z tyłu to jedno, ale może rzeczywiście zwieksze im ciśnienie
Daniel - 7 Kwiecień 2010, 17:04
Camel- napisał/a: | Strach pomyśleć, co się dzieje przy hamowaniu |
Nic się nie dzieje, przecież instalacja centralnego pompowania kół podniesie ciśnienie w oponach przedniej osi i tarcie wyrówna się z oponami tylnej. ten nowy, wspaniały i rewolucyjny system nazywa się AIR POMPEN.
Camel- - 8 Kwiecień 2010, 20:19
Daniel, przecież sobie żartowałem
Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych?
Daniel - 8 Kwiecień 2010, 20:52
Camel- napisał/a: | Daniel, przecież sobie żartowałem |
Spoko
Camel- napisał/a: | Jakie ciśnienie proponujesz do aut czteronapędowych? |
Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4.
Camel- - 9 Kwiecień 2010, 12:13
Daniel napisał/a: | Przede wszystkim takie jakie zaleca producent. Przy braku informacji na ten temat we wszystkim kołach bym stosował takie same ciśnienie ze względu na specyfikę układów 4x4. |
Oj głupi ja. Już patrzę w instrukcję
monika200 - 23 Czerwiec 2010, 09:25
Panowie, ale tak na serio to przy oponach 195/65R15 te wytyczne z klapki przynajmniej w moim przypadku sa troche nie na miejscu, 2.1 przod i 2.3 tyl i mam kapcie....- sprawdzane w 3 kompresorach bo myslalam ze 1 sie popsul....
G. - 23 Czerwiec 2010, 09:29
monika200, wskazania kompresorów można sobie wsadzić w.. buty Kup porządny manometr i kontroluj ciśnienie (koniecznie!) na zimnych oponach.
Ile lat mają opony?
monika200 - 23 Czerwiec 2010, 11:03
2 sezon na nich bede robic, a pojade do jakiegos wulkanizatora to mi ustawi, jesli te kopresory na stacjach tak dzialaja to ja predzej zglupieje niz to sama ustawie, bo na serio wskazania z klapki to sa u mnie dobre ale te na wiekszy tonarz - dziwne bo normalnie zaladunek wynosi ok 60 kg....
|
|
|