To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Stopien przepracowania silnika

rzuru222 - 2 Kwiecień 2010, 11:28
Temat postu: Stopien przepracowania silnika
Witam

Zastanawiam sie czy mozna zmierzyc jakios stopien przepracowania silnika nie sugerujac sie przebiegiem, np przedmuchem silnika podczas pracy przy odkreconym wlewie oleju przykladajac reke, czy jest jakis przyzad , umozliwiajacy taklie badanie? :roll:
czy moze topic z sci-ficition

Javoreczek - 2 Kwiecień 2010, 12:11

Stopień wyciagnięcia łańcucha rozrządu może dać pewien poglad na stan silnika.
roadruner - 2 Kwiecień 2010, 12:26

Jest tester z odczynnikiem, działa to na zasadzie reakcji chemicznej. Służy do badania zawartości dwutlenku węgla w cieczy chłodzącej. Nalewa się do takowego testera odczynnika załączonego w zestawie, po czym wtyka się całość w odkręcony np zbiornik wyrównawczy. Jeżeli po chwili odczynnik zmieni kolor z niebieskiego na zielony lub co gorsze żółty, mamy w układzie chłodzenia dwutlenek węgla.
Badanie tego typu względnie obiektywnie pozwala stwierdzić stan uszczelki pod głowicą.
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/tester_co2.pdf
Metoda sprawdzona i godna polecenia.

Daniel - 2 Kwiecień 2010, 12:40

Javoreczek napisał/a:
Stopień wyciagnięcia łańcucha rozrządu może dać pewien poglad na stan silnika.


Są różne łańcuchy, różnych producentów, ale na pewno jest to jakaś metoda.

roadruner napisał/a:
Badanie tego typu względnie obiektywnie pozwala stwierdzić stan uszczelki pod głowicą.


Wywalona uszczelka pod głowicą nie musi oznaczać wysokiego zużycia silnika jako całości.

rzuru222 napisał/a:
np przedmuchem silnika podczas pracy przy odkreconym wlewie oleju przykladajac reke, czy jest jakis przyzad , umozliwiajacy taklie badanie?



Przedmuch z silnika - bardzo niedokładna metoda, i bez tego można stwierdzić po innych objawach stan silnika. Moim zdaniem najbardziej wiarygodnym testem jest wykonanie (prawidłowo!) pomiaru ciśnienia sprężania.

roadruner - 2 Kwiecień 2010, 15:53

Wywalona uszczelka jednak też o czymś świadczy. Fakt, nie musi stanowić o reszcie silnika,
jednak dobrze wiedzieć wcześniej, a nie jak to się ładnie mówi, obudzić się z ręką w nocniku.

rzuru222 - 2 Kwiecień 2010, 16:12

roadruner napisał/a:
Badanie tego typu względnie obiektywnie pozwala stwierdzić stan uszczelki pod głowicą.


Jaka cena odczynnika z "strzykawką" ?

Daniel napisał/a:
Moim zdaniem najbardziej wiarygodnym testem jest wykonanie (prawidłowo!) pomiaru ciśnienia sprężania.


Jaki próbnik cisnienia do C220 D ?

perzu126 - 2 Kwiecień 2010, 18:34

Daniel napisał/a:
Wywalona uszczelka pod głowicą nie musi oznaczać wysokiego zużycia silnika jako całości.

No własnie. Chyba Camel jakos niedawno wymieniał uszczelkę pod głowicą jak sie nie myle? I to przy przebiegu 170 tys km.

Marcin Pop. - 2 Kwiecień 2010, 19:23

rzuru222 napisał/a:
Jaki próbnik cisnienia do C220 D ?

30 +/- 5 ATM / BAR



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group