Ogólnie o C-klasie - archiwum - LEDy w podświetleniu
HenrykN - 14 Luty 2007, 10:36 Temat postu: LEDy w podświetleniu Witam!!
Przeczytałem dostępne posty lecz nie znalazłem odpowiedzi na pytanie.
Zwracam się do tych urzytkowników, którzy stosują LEDy w podświetleniu wskaźników.
Czy w trakcie działania podświetlenia, jest możlwość przyciemniania i rozjaśniania oświetlenia wskażników.
Jeżeli jest taka możliwość i to działa to natychmiast zakładam LEDy.
Pozdrawiam-HenrykN
LYJO - 14 Luty 2007, 17:39
chodzi Ci o wskazówki w zegarach ?
wskazówki są oświetlane (przynajmniej u mnie) oświetleniem całości zegarów
a wskazówki "są" światłowodowe
a do regulacji natężenia oświetlenia całych zegarów służy u mnie pokrętło umieszczone po lewej stronie zegara
Gerri - 14 Luty 2007, 19:12
LYJO napisał/a: | chodzi Ci o wskazówki w zegarach ?
wskazówki są oświetlane (przynajmniej u mnie) oświetleniem całości zegarów
a wskazówki "są" światłowodowe
a do regulacji natężenia oświetlenia całych zegarów służy u mnie pokrętło umieszczone po lewej stronie zegara |
Chyba nie zrozumiałeś dokładnie pytania: LED-y w pewnym zakresie prądu źle poddają się regulacji natężenia światła. Trzeba po prostu zastosować dobrze dobrane oporniki szeregowe. Drugi aspekt źle dobranych oporników: LED-y mogą świecić słabo przy wyłączonym silniku, natomast znacznie jaśniej po jego uruchomieniu (różnica w napięciu ok. 2V)
Trzeba po prostu wziąść regulowany zasilacz, parę diod świecących, parę oporników i próbować. Można też poczytać na
www.elektroda.pl
temat był dosyć dogłębnie rozstrząsany pod względem teoretycznym i praktycznym.
Osobiście (licznik oświetlony od strony przedniej - tak jak 124) doszedłem do znakomitego rezultatu; pełna regulacja i znakomite oświetlenie.
toart - 14 Luty 2007, 19:20
Gerri napisał/a: | Osobiście (licznik oświetlony od strony przedniej - tak jak 124) doszedłem do znakomitego rezultatu; pełna regulacja i znakomite oświetlenie |
Skoro kolega praktycznie dopracowal rozwiazanie to dla jakich parametrow opornikow, diod i jaki schemat podlaczenia - wiecej szczegółów bysmy prosili.
Pozdrawiam
Gerri - 14 Luty 2007, 21:29
Tutaj jest problem, bo różne typy diod maja różne parametry - zarówno odnośnie prądu przewodzenia jak i zakresu optymalnej światłości.
Ja łączyłem dwie sztuki w szereg, plus szeregowo opornik 270 omów. Zszedłem poniżej zakresu maksymalnej światłości (puściłem trochę mniejszy prąd) gdyż właśnie wtedy pojawił się problem z regulacją jasności i pojawiła sie wyraźna różnica w sile świecenia w zależności od tego czy motor pracował, czy nie. Sadzę, że te dane można potraktować jako wyjściowe do osobistych doświadczeń.
Tutaj
http://www.mb.org.pl/foru...=true#Post97877
Zamieściłem więcej. Trzeba sie jednak zalogować na forum
Pzdr.
LYJO - 14 Luty 2007, 23:04
Geri, pytanie można bylo w dwojaki sposób rozumieć
J au siebie nie mam żadnych oporników w zegarach i świeci bardzo dobrze
pulsarus - 15 Luty 2007, 16:51
Ja mam założone ledy do podswietlenia, do każdego leda opornik 470 ohm i regulacja podświetlenia działa znakomicie, jak chce jak chce ciemniej to skręcam oświetlenie i podświetlenie robi się ciemniejsze, wszystko działa płynnie.
I nie mam efektu jak opisali koledzy wyżej że po odpaleniu silnika diody zaczynają świecić jaśniej.
Gerri - 15 Luty 2007, 19:10
pulsarus napisał/a: | do każdego leda opornik 470 ohm i regulacja podświetlenia działa znakomicie. |
To jest układ najprostszy; jest jednocześnie najmniej wrażliwy na zmiany napięcia, i najlepiej poddaje się regulacji. (do każdej diody opornik dopasowujący ją do napięcia 12V)
Można jednak łączyć diody w grupy (szeregowo) co znakomicie zmniejsza pobieraną moc, jednak rośnie wtedy wrażliwość na skoki napięcia. Tak, jak napisałem wcześniej: dobre rezultaty były jeszcze przy dwóch diodach w szeregu, przy trzech pojawiła się już "nadwrażliwość" i z tej koncepcji się wycofałem.
toart - 15 Luty 2007, 19:46
Tym którzy widza w tym same wady dodam ze żywotność diody w porównaniu z żaróweczką jest nieporównywalna - na korzyść diody (nie wszyscy musza to wiedzieć)
i dlatego polecam takie rozwiązanie.
Pozdrawiam
Okrutny - 18 Marzec 2007, 16:15
a jak wyglądają takie led-y i ile to kosztuje? a montował ktos takie wskazniki indiglo? http://www.zastec.pl/shop...products_id=792
te sa akurat od audi ale sa tez takie do mercedesa... pozdrawiam
Kowal - 18 Marzec 2007, 20:23
LEDy do podświetlenia licznika wyglądają tak: http://www.allegro.pl/ite...pod_zegary.html
A wie ktoś czy można w jakiś sposób zamontować LEDy w podświetleniu przycisków na konsoli ??? Czym są w ogóle podświetlane przyciski czy to są jakieś malutkie żaróweczki wbudowane w przyciski ???
Pozdro
LYJO - 19 Marzec 2007, 01:12
Kowal napisał/a: | LEDy do podświetlenia licznika wyglądają tak: http://www.allegro.pl/ite...pod_zegary.html
A wie ktoś czy można w jakiś sposób zamontować LEDy w podświetleniu przycisków na konsoli ??? Czym są w ogóle podświetlane przyciski czy to są jakieś malutkie żaróweczki wbudowane w przyciski ???
Pozdro |
sorki KOWAL, ale wytłumacz mi (i nie tylko) gdzie ty chcesz te diody zamontować w podświetleniu licznika ?
te diody można wmontować tylko i wyłącznie do podświetlenia kontrolek (np. świateł)
maromer - 19 Marzec 2007, 08:24
sorki KOWAL, ale wytłumacz mi (i nie tylko) gdzie ty chcesz te diody zamontować w podświetleniu licznika ?
te diody można wmontować tylko i wyłącznie do podświetlenia kontrolek (np. świateł)[/quote]
witam
mam własnie co do tego pytanie bo tez chce wymienić podświetlanie zegarów na ledy i moze Ty się orientujesz jakie żarówki podświetlają, bo znajomy mi mówił że 6 tych małych co podał KOWAL link do aukcji , i 2 takie jak idą do postojówek. I nie wiem czy to jest dokładnie tak jak napisałem
Pozdrawiam
HenrykN - 19 Marzec 2007, 11:25
Witaj!!
Rodzaj i ilość żarówek zależy od tego jaki masz zespół wskaźników.
Np. w modelach po liftingu, od 1997r , wszystkie żarówki, te od podświetlenia
jak i od lampek wskażnikowych są tej samej mocy i wielkości.
Wszystkie są wlutowane w obsadę.
Pozdrawiam- HenrykN
LYJO - 19 Marzec 2007, 11:52
Mój MB jest przed liftem '94
Do podświetlenia zegarów użyłem dwóch takich
Tylko 2 sztuki ! nic więcej
tam są pokazane jako postojówki, ja je mam w zegarach
do postojówek można je użyć ale trzeba oszukać komputer bo jest inna oporność i świeci awaria żarówki w zegarze
Te poniżej podmieniłem z żarówkami do oświetlenia wnętrza pojazdu i na tablice rejestracyjną:
Takie zaś do podświetlenia podłogi w samochodzie:
Takie zaś diody 2mm zamontowałem we wszystkich przyciskach w samochodzie.
Oporników nie musiałem instalować bo są oryginalnie:
Jak tylko wyzdrowieje bo leże w łóżku od 3 tygodni to porobie Wam fotki i pokaże jak to wygląda
|
|
|