To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wyciek ze skrzyni biegów

shellby - 18 Kwiecień 2010, 14:04
Temat postu: Wyciek ze skrzyni biegów
Witam.
Jak w temacie, mam wyciek na wyjściu wałka (skrzynia manualna) do wału napędowego.
Czy ktoś może pomóc w sprawie nr części (uszczelniacza) i/lub wymiary.

Aloiz - 18 Kwiecień 2010, 22:45

Kolego potrzebujesz część numer 64



numer czesci:
OE: A0239970147
Corteco: 01027959B


8)

shellby - 20 Kwiecień 2010, 13:18

Dziękuję bardzo za pomoc.
A mam jeszcze pytanko, między skrzynią a wałem jest sprzęgło podatne i tłumik drgań (dwa elementy gumowo metalowe). Pytając w sklepie powiedział że są dwa rozmiary średnicy, ja nie mogę w tej chwili rozebrać i zmierzyć (brak czasu i potrzebny samochód od rana do wieczora).
Czy po nr vin można dostać wymiar?

Aloiz - 21 Kwiecień 2010, 17:55

Hej :) nie jestem pewien która to część, bo do wyboru są dwie 92 i 95



92 - A 202 410 07 47

95 - A 202 410 07 15 zamienny na A 202 410 11 15

Musisz zapytać w sklepie czym różnią się te swa numery części :)

shellby - 3 Maj 2010, 00:03

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
I jeszcze raz poproszę o nr dla podpory wału napędowego.

comfort - 3 Październik 2010, 18:05
Temat postu: Skrzynia biegów - manual - wybierak
Witam Panowie ...

Mam problem odnośnie wybieraka w skrzyni biegów. Po ogladnięciu Mesia na kanale stwierdziłem ze wycieka z wybieraka skrzyni biegów ... Czy jest to wogole możliwe ?

Moje pytanie dotyczny tego czy da się wymienic ?smieringi? bez rozbierania skrzynie biegów na częsci pierwsze ? Robił to ktoś kiedyś ? Czy może mam szukac winy w czym innym ? Skrzynia jest zarosiała od spodu a na kostke kapie olej ... nigdzie indziej nie mam zadnego przyroszenia ani wycieku.

P.S: Przeglądnąłem forum i nie natknąłem sie na podobny temat. Jezeli taki był pruszany to przepraszam

K2_Costa - 6 Październik 2010, 09:32

Chyba mam podobny problem...
Po wczorajszych oględzinach na kanale zauważyłem, że u mnie koło wybieraka też się poci.
Zastanawiam się, czy jest możliwe uszczelnienie tego miejsca bez rozbierania wnętrza skrzyni..
Przeglądałem EPC, ale nie mogę się dopatrzeć który to element.
Jeśli byłby ktoś w stanie coś na ten temat powiedzieć :roll: i jeszcze jakąś małą wskazówkę dorzucić :)




madzara31 - 6 Październik 2010, 14:49

K2_Costa napisał/a:
u mnie koło wybieraka też się poci.
Poci czy kapie :?:
K2_Costa - 6 Październik 2010, 16:25

Dokładniej to etap pocenia powoli mija i widać na wierzchu bardziej świeży olej..
madzara31 - 6 Październik 2010, 16:51

Ja to bym skrzynie wykręcił,sprawdził,wnętrze i wymienił każde możliwe uszczelnienie.
Będzie luzik na latka.

K2_Costa - 6 Październik 2010, 17:21

Też bym tak zrobił, tylko na chwile obecną nie mam tyle możliwego - wolnego - czasu... Wiem, że to byłaby najlepsza sprawa, no ale..
Nie przeglądałem jeszcze forum pod kątem odkręcenia skrzyni - ale czy z poziomu kanału idzie całe ustrojstwo wydobyć bez ruszania elementów bezpośrednio pod maską?

Swoją drogą - przy ruszaniu z 1 i 2 lekko mi szarpie... oglądałem gumowe łączniki na wale i są OK, luzu jako takiego nie wyczułem na nich.
Więc powoli też myślę, czy to może nie skrzynia i jej wewnętrzne elementy. Przed taką oceną i stwierdzeniem, chcę jeszcze pojechać do jakiegoś mechanika co zna się na :mb: i potwierdzi moje przypuszczenia. :|

jjankiello - 6 Październik 2010, 19:00

Aloiz napisał/a:
92 - A 202 410 07 47

To jest tłumik drgań...
Aloiz napisał/a:
95 - A 202 410 07 15 zamienny na A 202 410 11 15

TO NIE JEST ZAMIENNOŚĆ...
Łącznik elastyczny wału o nr ...0715 stosowany jest w autach do numeru VIN ...A601664. Od następnego numeru jest łącznik o nr ...1115 :idea:
shellby napisał/a:
I jeszcze raz poproszę o nr dla podpory wału napędowego.

Do VINu w podpisie: A2024100481 :idea:

madzara31 - 6 Październik 2010, 21:02

K2_Costa napisał/a:
ale czy z poziomu kanału idzie całe ustrojstwo wydobyć bez ruszania elementów bezpośrednio pod maską?
W M 111 tak .3 górne śruby (z pod maski )...Dwie jakoś,jakoś,trzecia ech - odpowiednio podgięty klucz,obdarte palce i przedramie,ale idzie.
Te dolne widoczne z kanału to luzik.

[ Dodano: 6 Październik 2010, 21:08 ]
Dochodzi jeszcze odkręcenie wału.Te 6 nakrętek potrafi mocno trzymać.

K2_Costa - 6 Październik 2010, 21:59

Czyli u mnie - z vinu:
engine 111921 10 143643
Jest właśnie silnik M111 i odkręca się tak jak napisałeś powyżej? :roll:

madzara31 - 7 Październik 2010, 08:40

Tak.Z takim miałem przyjemność.Pytanie też brzmi jak mocno trzyma pasta (niebieska) do śrub :evil: ,a gwintu w bloku silnika jest sporo.Jeśli nie przeklinasz to przy tej robocie zaczniesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group