To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana łożyska podpory wału

Kruk - 4 Maj 2010, 12:36

rysiekogl, łożysko ok 30 zł, podpora oryginał ok 90 zł, wymiana (np u mnie w Olsztynie około 120 zł średnio).
polofix - 4 Maj 2010, 13:19

koszt najtanszego lozyska na np allegro to od 1,50zl,ktore niepolecam i chyba nikt by niepolecal.kup lozysko SKF bedzie kosztowalo w sklepie ponizej 10zl i najlepiej z gumowymi oslonkami.
Pejas123 - 15 Lipiec 2010, 20:17

Podepne się pod temat. U mnie słychać wycie zdecydowanie z tylu a nie w przedniej części samochodu czy to zatem bedzie lożysko podpory wału ? Przy prędkości OK 100 km/h wycie jest już całkiem głośne. Może nie wyważony wał? Dyfer?
Kruk - 21 Lipiec 2010, 18:50

Pejas123, przyczyn może być całe mnóstwo - najlepiej wjedz na podnośnik, kanał tak czy inaczej ważne aby tylna oś była w powietrzu wrzuć bieg 1,2,3 itd zejdz pod auto i obsłuchaj skąd to. Ważne jest jeśli masz wyłączalny ASR to abyś go wyłączył. Pozdro
Pejas123 - 22 Lipiec 2010, 22:32

Asr? Chyba nie posiadam takowego a moze sie myle?? To kontrola trakcji?
adriansc1 - 16 Maj 2011, 23:04

Hmmm a ja mam problem następujący... Wymieniałem most.. i wyciągłem cały wał... nie zaznaczyłem sobie pisakiem tak jak pisaliście wyżej . Po pewnym krótkim czasie rozleciało mi sie łożysko podpory.. obstawiam ze przez to że nie ustawiłem jak trzeba,.. Teraz zakupiłem nowe łożysko chce je wymienić i mam pytanie ? Jak zrobić żeby dobrze ustawić ? (nie mam zaznaczone pisakiem) :( Pomożecie ??
slawek61 - 17 Maj 2011, 00:16

Witam, na obu częściach wału są takie strzałki (trzeba poszukać - takie wypukłe). Na jednej części są dwie mniej więcej tak:

>

>

a na drugiej części jest jedna strzałka - taka <
Wał składasz tak aby strzałki trafiły między siebie. Gdzieś mam rysunek jak to wygląda, ale w tej chwili go nie zapodam. Jak nie dasz rady, to daj znać, poszukam ten obrazek i postaram się tutaj go zapodać. Obrazek pochodzi z ksążki od W124 ale w u nas jest identyczne oznaczenie. Pozdrawiam.

Pioterek - 17 Maj 2011, 00:37

slawek61, ładnie opisał, ja dorzucę grafikę :mrgreen:


adriansc1 - 17 Maj 2011, 11:12

O bardzo wam dziękuję.. Dzisiaj idę to montrować.. wiec jak skończe to napisze jak mi wyszło :)

[ Dodano: 17 Maj 2011, 11:24 ]
Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanko ?:) Jeżeli ja to miałem źle wczesniej założone to możliwe ze przez to przy prędkości np 80 - 100 (wiecej juz nie jechałem) wibrowała mi cała buda ??

Pioterek - 17 Maj 2011, 12:36

adriansc1 napisał/a:
to możliwe ze przez to przy prędkości np 80 - 100 (wiecej juz nie jechałem) wibrowała mi cała buda ??

Oczywista oczywistość: wał źle złożony = źle wyważony + złe ustawienie krzyżaków i masz efekty jak wyżej.

marco_tm - 27 Czerwiec 2011, 19:51

Mam tak dziwne pytanie, czy jakis wiekszy luz na wale napędowym moze powodowac efekt podobny do przebicia na przewodach zaplonowych lub awarii swiecy zaplonowej?
madzara31 - 27 Czerwiec 2011, 21:55

Tak.Dzwonienie śrób o oberwane tulejki w łącznikach elastycznych wału.Daje podobny efekt dźwiękowy jak przebicie na kablu zapłonowym.

[ Dodano: 27 Czerwiec 2011, 21:56 ]
Pioterek, ładne zdjęcie zamieścił.

marco_tm - 27 Czerwiec 2011, 22:44

No własnie nie mam pojęcia czy podziało się coś z walem czy z układem zapłonowym. Mam wrażenie w szczególności jak ruszam np. ze świateł to mi szarpie autem i potrafi tak jakby strzelić w katalizatorze, ale nie jestem pewien czy to strzał czy to słychać od walu. Po miedzy 700 a 2tys obrotów strasznie mi szarpie autem przy ruszaniu powyżej 2 tys. jest już ok. Na biegu jałowym czasem nic się nie dzieje a czasem szarpie mi całym autem i obrotomierz strasznie skacze. Wymieniłem świece trochę pomogło, ale po 2 dniach zaczęło się dziać to samo co przed wymiana. Zastanawiam się nad wymiana kabli zapłonowych oraz nad podpora walu i łączników elastycznych. Pytanie od czego zacząć?

A i dzisiaj mi się zdążyło, że podczas jazdy nie było mocy czyli ciężko sie zbierał i jechał tak cały czas szarpiąc jakby jeden cylinder nie palił.

madzara31 - 28 Czerwiec 2011, 08:41

To raczej w zapłon popatrz.
marco_tm - 28 Czerwiec 2011, 11:51

madzara31 napisał/a:
To raczej w zapłon popatrz.


Tak też zrobie, odwiedziłem ASO i kupilem przewody za 102zl :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group