To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wymiana łożyska podpory wału

Kamil'90 - 4 Marzec 2017, 22:44

Panowie, jak włożyć podpore wału? Jak rozdzielić element A od B ze schematu Kruk, ? Temat dość pilny ☺
polofix - 5 Marzec 2017, 09:21

Kamil'90 napisał/a:
Panowie, jak włożyć podpore wału? Jak rozdzielić element A od B ze schematu Kruk, ? Temat dość pilny ☺

Tam jest połączenie na frezy. Spokojnie wychodzi.
Do tej roboty podchodź z dobrymi kluczami, żeby śrub nie poniszczyć, potem bardzo mocno skręć.
Jak gumę na podporze masz zdrową, to wymień samo łożysko [6005 chyba] koszt kilka zł.

Kamil'90 - 5 Marzec 2017, 10:11

polofix, muszę wał ściągnąć żeby rozlaczyc te połączenie czy na aucie mi to wyjdzie?
Mecze się ze srubami łączącym wał z gumami z przodu... wczoraj w godzinę odlrecilem tylko jedną śrubę... reszta trzyma jak cholera...tył poszedł bardzo sprawnie
Guma pękła, całą podpore wymieniam

mariuszt0 - 5 Marzec 2017, 10:17

Kamil'90, to odkręć przy moście, masz łatwiej, później 2 śruby od podpory i ma wieloklinie wyskoczy :D
noc - 5 Marzec 2017, 10:58

Nie zapomnij zaznaczyć farbą położenia obu połówek względem siebie.
Jak źle złożysz będziesz od nowa wyważał.

Kamil'90 - 5 Marzec 2017, 15:46

Jak wybić stara podpore z wału? Potrzebuje jakiejś prasy?
mckmako - 5 Marzec 2017, 15:49

Kamil'90, nie potrzebujesz. Powinna zejśc używając samych rąk, najwyżej trochę czymś posmaruj żeby było łatwiej.
Kamil'90 - 6 Marzec 2017, 13:04

Pioterek napisał/a:
slawek61, ładnie opisał, ja dorzucę grafikę :mrgreen:

Obrazek


Ma ktoś może tą grafikę/zdjęcie? Niestety ani na kompie ani na telefonie niczego nie widzę...

wiskontii - 6 Marzec 2017, 13:08

Kamil'90, zobacz do mojego tematu
Kamil'90 - 7 Marzec 2017, 19:35

Akcja pt. wymiana gum wału zakończona sukcesem, nic nie drga, nic nie pije, nic nie wyje.

Jako, że w temacie jest fajna adnotacje ''chce zrobić sam'' dopisze parę uwag dla takich świeżaków jak ja. Jeśli gdzieś będzie błąd to mnie poprawcie.

1. Kanał - wg mnie podstawa. Jak nie masz go w garażu wykop sobie gdzieś za domem (ja tak zrobiłem). Na lewarku czy innych cegłach będzie po prostu niebezpiecznie, bo trzeba mocno śruby szarpać.
2. Tłumik - czy ściągać? Ja go nie rozbierałem, nie utrudnia w mega wielki sposób pracy, ale zapewne jego brak ułatwiłby mi odkręcanie śrub, bo po prostu mógłbym mieć lepszy dostęp do wszystkiego a po drugie większy promień pracy grzechotką.
3. Dobre klucze - dla mnie podstawa. Nasadki+grzechotka - 13,15,17 krótkie i wydłużone oraz płaskie 15,17. Do tego młotek, jakiś przecinak czy wybijak, mała breszka.
4. Sama robota - wymieniałem wszystko tj. łącznik elastyczny z tyłu, podporę wału, łącznik elastyczny z przodu oraz tłumik drgań (sprzęgło). Zacząłem od tylnej gumy - mogą zostać na końcu wału tuleje z gumy (foty) - trzeba je wybić - moje jakoś super się nie zapiekły, na 6 tulei straciłem jakieś 15minut.



Potem poszła podpora, co chyba było błędem, bo ciężko szło mi odkręcanie śrub od przednich gum. Dopiero jak przykręciłem podporę z powrotem śruby szły łatwiej - przypadek? Nie wiem, może tak, może nie... Kwestia pod dyskusje.

Po odkręceniu łącznika elastycznego z przodu dostałem cały wał, który, żeby wyciągnąć musiałem rozdzielić (wystarczy mocno szarpnąć)- jak już wiele razy tutaj podkreślano trzeba go bardzo dobrze oznaczyć!!!
Mając wał poza autem zmieniłem podporę - należy wybić łożysko - młotek i przecinak - 5minut delikatnej roboty i z głowy.

Na zakończenie fota mojej gumy z tyłu (trochę do stanu dołożyłem ja wybijając ją z wału) - ku przestrodze.




PS. Jeśli macie zaprzyjaźnioną hurtownie, to polecam zabrać więcej części i ewentualnie później je zwrócić, niż jak miałem ja - sobota godz. 13.00 i zonk, bo podpora miała być cała a nie była...

ellumen - 30 Marzec 2017, 09:38

Witam A ŁACZnik (przegub) elastyczny wału napedowego z przodu to tosamo co "tłumik drgań wałka napedowego" Czy to sa oddzielne elementy jakos skrecane ?? Bo u mnie rozwalona jest ta guma z przodu ale nie wiem czy zania jest jeszcze łacznik a ta guma to tłumik drgan czy to jeden element??
Kamil'90 - 30 Marzec 2017, 10:03

ellumen, nie wiem jaką furę masz ( uzupełnij o te informacje stopke) ale w moim przypadku były to dwa różne elementy. Są to dwie gumy, które są obok siebie
ellumen - 30 Marzec 2017, 10:29

Mam 1,8 95r/ To trzeba kupić 1 - przegub elastyczny wału i 2. tłumik drgań tego wału. Hmmm drogo widzę ;> Dziekuje za pomoc. A jescze jedno to wychodzi jak sie odkreci 6 srób tych czy jeszcze gdzies haczyk? Wał jest jakby z 3 ramion chyba i od strony skrzyni mniemam ze sa trzy i to tez trzeba oznaczyc np flamastrem czy tylko na połaczeniu w podporze?
Kamil'90 - 30 Marzec 2017, 23:23

Układ jest taki (patrząc od skrzyni):
tłumik drgań -> łącznik elastyczny nr 1-> wał cz.1 -> podpora wału -> wał cz.1 -> łącznik elastyczny nr 2.
Łącznik nr 1 ≠ łącznik nr 2.

Łącznik nr 1 i tłumik drgań mają jakby wspólne śruby tzn. żeby wyciągnąć tłumik musisz wykręcić 6 śrub, z czego 3 należą do łącznika nr 1.
Łącznik nr 2 ma 6 śrub.
Podpora jest na dwóch śrubach (ale to akurat łatwo odkręcić.
Koniecznie oznacz części wału wzg siebie!!!

Za komplet tj 2xłącznik, tłumik drgań + podpora wału zapłaciłem 850zł z tym, że mam 2 elementy firmy meyle i 2 firmy febi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group