To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zrób To Sam - Demontaż podsufitki w sedanie (wymiana demontaż szyberdachu)

Camel- - 14 Styczeń 2011, 15:30

kostekj23, tylko, żeby szyba nie była porysowana :)
kostekj23 - 14 Styczeń 2011, 22:30

Camel- po lewej od "c"..., no ponoc to refleks światła, szyber ma byc w idealnym stanie... też na to zwróciłem uwagę :wink: dlatego ta opcja sprawdzenia przed odbiorem 8)
w ostateczności wróci do własciciela z odpowiednim komentarzem...

MICHAL200 - 15 Styczeń 2011, 19:40

Ja bym sie nie odwazyl ciac dachu :shock:
Mateo9115 - 8 Czerwiec 2011, 19:17

witajcie!
mam problem ze zdjęciem podsufitki.
wykonałem już wszystkie czynności w instrukcji z pierwszej strony i podsufitka trzyma się tylko wokół szyberdachu i za chiny nie mogę jej zdjąć. proszę o pomoc, bo :mb: jest rozebrana i nawet jeździć nie mogę.

jacon - 9 Czerwiec 2011, 19:47

Bo podsufitka w okolicy szyberka ma dwa zaczepy i właśnie one tobie trzymają, musisz o ile dobrze pamiętam cofnąć ją do tyłu.
Ale wcześniej wokół otworu szybra musisz zdjąć tę srebrną listewkę co jest z przodu szyberka, podważasz delikatnie do góry i schodzi bez problemu, potem na około otworu ściągasz palcami podsufitkę( jest ona wywinięta wokoło otworu i dlatego trzyma.
Mam nadzieję że coś z tego zrozumiesz :P

Camel- - 20 Czerwiec 2011, 13:51

jacon, właśnie ja nie wiedziałem jak są zrobione te zaczepy z boku szyberdachu i je wszystkie pourywałem. Są bardzo delikatne. Do tej pory nie wiem jak są zrobione bo się rozpadły na kawałki.
Jak ściągniesz tą listwe alu z przodu i te boczne zaczepy to podsufitka do przodu ;) i wtedy opada na dół.

Mateo9115 - 20 Czerwiec 2011, 15:29

no nie było łatwo, ale się udało - po ściągnięciu tej aluminiowej listwy z przodu szybra jakoś poszło, ale i tak urwałem jeden zaczep :twisted:
kostekj23 - 20 Czerwiec 2011, 19:42

a ja myślę, że te zaczepy są po to by się urwały przy demontażu podsufitki... :mrgreen: ja w swoim czasie też je urwałem, pomimo tego, że wiedziałem, że są cieżko demontowalne ;) ... ale w niczym mi to nie przeszkadza...
Camel- - 20 Czerwiec 2011, 22:37

kostekj23, u mnie też nic nie wisi 8)
Wojtass - 20 Czerwiec 2011, 22:44

mi pekl jeden ten zaczep z boku, pozostałe udało mi sie odczepić cienkim plaskim srubokretem, popychają je
marcez - 31 Lipiec 2011, 19:45
Temat postu: odpływy
Wiosną wymieniałem na szklany bo stary blaszak zamarzł zimą i próbowałem go na siłe zamknąć-efekt: ułamana prowadnica. Taka drobna rada- warto posmarować gumki odpływów wtedy łatwo wchodzą do końca i jest szansza że nie popękają. i jeszcze jedno przed założeniem koniecznie trzeba go odkurzyć i oczyścić wtedy ładnie chodzi i nie zgrzyta. Pozdrawiam!
artek88 - 31 Lipiec 2011, 19:56

a te zatrzaski wystarczy wcisnąć, widać je w wycięciu tej chromowanej prowadnicy :) są 4
Mateo9115 - 14 Wrzesień 2011, 19:38

Dzisiaj wymieniłem blaszaka na wymarzony szklany. wszystko już zamontowałem, działa super, lecz w lewym rogu do końca się nie domyka i jest minimalnie opuszczony. Mam więc pytanie do osób doświadczonych - jak zdjąć tę uszczelkę falowaną pod szybą aby wyregulować szybę?
Globek01 - 13 Październik 2011, 20:56

Witam.
Mój szyberdach po wykruszeniu, doczekał się na swojego zmiennika, ze szklaną pokrywą. Miałem telefon w kieszeni więc zrobiłem kilka fotek. Po kolei:
Wyciągamy uszczelki, wychodzą dość gładko, większej filozofii przy tym nie ma.

Osłony przeciwsłoneczne, lampki, lusterko i strachołapki ściągamy w sposób opisany już we wcześniejszych tematach, wklejam tylko zdjęcia zatrzasków i uchwytów, żeby jak najmniej uszkodzić.

Słupek A: osłone ściągamy bardzo prosto - ciągniemy strone drugiego słupka A. Na obrazku w stonę szyby przedniej :)


Słupki B możemy oskórować oginając blaszki ukryte pod uszczelką, ja podważałem tak jak zaznaczyłem strzałką na foto



Ja dodatkowo miałem czujniki od alarmu ale one wychodzą jak masełko, fotki i tak dodam, może komuś pomoże



Sam czujnik przykrecony jest na 2 śrubki 10.



Najwięcej zabawy jest ze słupkiem C. Zaczynamy rozbieranie od strony drzwi, tam mały zatrzask który odchodzi bez użycia siły.



Następnie śrubokrętem podnosimy noski kolejnych zatrzasków i mamy połowę sukcesu.



Zostaje jeden zatrzask który uwolnimy podważając całą osłonę ręką. Kolejnym krokiem jest wysunięcie całego elementu w stronę przodu auta.
Poniżej zdjęcie osłony z wszystkimi zatrzaskami i miejscami gdzie podjeżdżałem je śrubokrętem.



Teraz już opuszczenie samej podsufitki, przód już powinien nam wisieć, przy otworze szyberdachu od strony szyby przedniej usuwamy aluminiową nakładkę po szerokości, boki nie są specjalnie mocowane - nie zrobiłem foto ale po bokach mamy mini dziurki przez które wypychamy widoczne tam blaszki, reszte zostawiamy. Od tyłu przy lampce mamy jedną zawleczkę którą demontujemy



Teraz całą podsufitkę przesuwamy w stronę przodu auta. W ten sposób uwalniamy zatrzaski w połowie odległości pomiędzy szybrem a tylna szybą i mocowanie przy tylnej krawędzi otworu szyberdachu.

Jak już to ściągniemy mamy taki widok:



Kręcimy śrubki, odłączamy przewody odprowadzające wodę i gotowe :)
Oczywiście w wolnej chwili mogę odpowiedzieć na ew. pytania :)

mekp - 28 Marzec 2012, 21:19

Witam.

A ja zapytam o trochę inną rzecz bo widzę że dyskusja nt podsufitki toczy się tutaj.

Otóż... Przez 6 lat moja podsufitka zrobiła się szara i chciałbym ją wyprać.

Przeczytałem pierwszego posta oraz post Globek01'a, i sprawa demontażu nie wygląda tragicznie tylko... Piszecie że podsufitki nie da się wyjąć wiec pytam o radę czy warto ją demontować czy może całą operację zrobić zrobić na samochodzie?

Inne pytanie jakie mi się nasuwa to czym to ją wyprać coby efekt był a jednocześnie żeby w jakieś przebarwienie się nie wpakować.

PS. Nie wiedziałem gdzie to napisać a jednocześnie nie chciałem zakładać nowego tematu.
Jeśli post jest w niewłaściwym miejscu to przepraszam i proszę modów o przeniesienie.

pozdrawiam
xMekpx



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group