To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Podswietlenie licznika

uve - 15 Luty 2007, 22:20
Temat postu: Podswietlenie licznika
Mam problem z podswietleniem prawej czesci predkosciomierza oraz lewej czesci obrotomierza. Czasami zdarza sie, ze te czesci licznikow swieca slabiej, jakby byly przyciemnione. Stukajac w gorna czesc deski rozdzielczej, wszystko wraca do normy.
Wiem ze kilka osob z forum rozbieralo licznik i pewnie wie na jakiej zasadzie dziala podswietlenie. Czy do poszczegolnych czesci podswietlenia sa inne wtyczki i ktoras z nich mogla sie poluzowac? Moze ktos mial juz taki problem? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

chemiczny - 15 Luty 2007, 22:54

Hej , tak się składa ,że wczoraj wyciągałem zegary (chciałem wstawić białe ledy ale porzuciłem ten pomysł bo nie wygląda to za ładnie) i sprawa się ma tak: do podświetlenia prąd idzie tylko prawą wtyczką (patrząc na zegary od przodu) a powodem mogą być zaśniedziałe styki na płytce lub w oprawce żarówki. Za podświetlenie odpowiadają cztery żarówki dwie skrajne 1,2W
podświetlają zegar temperatury silnika i prawą część tarczy obrotomierza a dwie bliżej środka
2W resztę ( tak przynajmniej jest u mnie ). Te duże są w żółtych oprawkach w Twoim przypadku będzie to ta z prawej strony, spróbuj pokręcić żarówką albo ją wymień
Pozdrawiam

rabinson - 16 Luty 2007, 13:30

witaj :D
ja mam podobne pytanie, ostatnio miałem serie spalonych żarówek i jak z wymianą żarówki podświetlania lewej części, gdzie jest wskaźnik temperatury nie miałem problemu to nie poradziłem sobie z podświetleniem przejechanych kilometrów. Nie mogłem znaleźć z tyłu
żarówki w tym miejscu. Czy może ktoś wie jak wymienić tą żarówkę.
Z góry dziękuje za pomoc.
pozdrawiam :D

chemiczny - 16 Luty 2007, 14:42

Jako że jestem na bieżąco :) to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam

[ Dodano: 16 Luty 2007, 14:49 ]
Jako że jestem na bieżąco :) to mogę ci podpowiedzieć , że żarówka (1,2W w niebieskiej oprawce)od podświetlenia przebiegu całkowitego i tymczasowego znajduje się mniej więcej w środku trochę wyżej od linii żarówek kontrolek znajdujących się na dole zegarów, żeby ją wymienić będziesz musiał zupełnie wyjąć całą szafę (mnie się to udało nie zdejmując kierownicy)
pozdrawiam

rabinson - 16 Luty 2007, 15:17

dzięki za info, chociaż mnie nie ucieszyłeś bo jak wymieniałem ostatnio żarówkę do podświetlania temperatury to udało mi się tylko wysunąć licznik do kierownicy i powiem szczerze nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy.
A tak poza tym jaka żarówka tam przychodzi?
pzdr :D

Anonymous - 16 Luty 2007, 16:54

rabinson napisał/a:
nie wiem ja Ci się udało wyciągnąć bez zdejmowania kierownicy


Można spokojnie wyciągnąć bez zdejmowania. Mianowicie...

Ustawiasz kierownicę na wprost. Odkręcasz osłonę pod kierownicą, odczepiasz cięgno otwierania maski (to łatwe), następnie trzeba się mocno nachylić i od spodu wypychać licznik palcami w stronę kierownicy. To najtrudniejsza część zadania, trzeba pchać w miarę równo, żeby "szafa" się trochę wysunęła. Można pomóc sobie, wkładając wkrętak płaski między licznik, a ten daszek co oslania go przy szybie czołowej. Jak już góra się wysunie to łap i wyciągaj zegary za górną cześć, daszek będzie stawiał opór ale musi wyjść. Potem przyciskasz zegary do kierownicy i lekko skręcasz kierą w prawo i szafa jest wyjęta. Polecam wymienić żarówki bez odczepiania dwóch wiązek z tyłu licznika, ale jeśli trzeba wypiąć wiązki to bezwzględnie przed powyższą operacją odłącz akumulator.
Ja tego nie zrobiłem i teraz mi się pali SRS, muszę jechać na skasowanie.

rabinson - 16 Luty 2007, 20:20

wielkie dzięki za pomoc, spróbuje w przyszłym tygodniu się z tym pobawić, mam nadzieję że się mi uda bez zdejmowania kierownicy :D
Gerri - 17 Luty 2007, 12:28

ZALECAM DUŻĄ UWAGĘ!!!
Wyciąganie licznika spod kierownicy (jeżeli jest ciasno) może spowodować poważne uszkodzenie krawędzi deski rozdzielczej ("daszka" nad licznikiem)
Osobiście nie kombinuję: jeżeli w danym aucie są trudności, to zrucam ster - to naprawdę tylko dwie minuty roboty więcej...

jacon - 17 Luty 2007, 19:36

Panowie ja wyciągałem ten licznik u siebie i u kumpla kilkanaście razy i nigdzie nie spodowaliśmy żadnych uszkodzeń, oczywiście bez zdejmowania kierownicy.
Naprawdę niewiem dlaczego ciągle wałkowany jest ten problem,przecież wystarczy trochę finezji i "nic na siłę" a da się to zrobić bez problemu. :wink:
Jedyny błąd jaki popełniłem na początku to to jak wypiołem wtyczkę z licznika i przekręciłem zapłon to SRS złapał błąd,. no i trza było jechać na kompa aby wykasować koszt 50 zł. (poza ASO) i to było jedyne "frycowe" przy tej robocie. :mrgreen:

Gerri - 17 Luty 2007, 20:33

Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru.
Wyciągałem zestaw wskaźników w kilkudziesięciu co najmniej "C-klasach" - to trochę więcej niż "u siebie i u kumpla" DLATEGO ZALECAM UWAGĘ - deskę rozdzielczą zniszczyć jest łatwo.

Nie wiem
Wypiąłem

C 200 - 17 Luty 2007, 21:50

Gerri napisał/a:
Zdarzają się egzemplarze w których finezja nie pomoże, i konieczne jest zdjęcie steru


Witam - mam pytanie czym różnią się egzemplarze w których trzeba zdejmować koniecznie kierownicę od tych w których nie trzeba - ostatnio wymieniałem żarówkę
od podświetlania licznika tak zwanego dziennego i całkowitego(bo to jest jedna żarówka) i w C 200 Sport wyjąłem licznik bez najmniejszego problemu tylko jak
pisze jeden z kolegów nic na siłę a cała rzecz to zsynchronizowanie wysuwania
licznika z obrotem kierownicy w prawo - i jeszcze jedno - wypięcie wtyczek moim zdanie jest konieczne tylko oczywiście po rozłączeniu uprzednim akumulatora - pozdrawiam.

KKKamilw - 8 Kwiecień 2007, 13:41

Mam takie pytanie :) troche głupie ale jak wyciągnąć zegary tzn gdzie są sruby mocowania czy jakies zapadki itp co odrkęcić itp żeby czegoś nie urwać bo miałem podobny przypadek w Audi i zaczeły pukac całe zegary

musze wymienić żarówke przy zegarze w środku obtoromierza.

Gerri - 8 Kwiecień 2007, 15:07

A mógłbyś jakoś bliżej zademonstrować jak PUKAŁY? Dla mnie to nie jest do końca jasne, ale dla sprawy może to być jednak istotne..
Jeżeli natomiast chodzi o żarówkę obtoromierza, to czasami udaje sie ją wymienić bez całkowitego wyjmowania zestawu wskaźników - wystarczy jego wysunięcie.

lojek - 8 Kwiecień 2007, 17:43

Poczytaj tutaj
http://www.w202.pl/viewto...ighlight=zegary

ezecheil - 5 Maj 2007, 17:28

Witam.
Chcę tylko powiedzieć, że u mnie w maszynie także daję radę z wyjmowaniem licznika bez zdejmowania kierownicy, aczkolwiek nie znaczy to że nie trza uważać jak się to robi. Szczególnie na pokrętełka -> można połamać. Mój licznik wygląda z tyłu tak. Na zdjęciu w żółtym zakreskowaniu występują żarówki 2Watt'owe, a w fioletowym 1,2Watt'owe od podświetlenia deski rozdzielczej. Pozwoliłem sobie zamieścić wizerunek obu żarówek żeby ktoś nie musiał wymontowywać żeby zobaczyć jakie to są tylko od razu udeżyć do sklepu i wymieniać.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group