To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Naprawa podswietlenia zegarów 2.5TD 98'

rzuru222 - 12 Maj 2010, 00:33
Temat postu: Naprawa podswietlenia zegarów 2.5TD 98'
Witam

Temetow jest kilka o zaroweczkach i wyciaganiu, jednak temat ktory najbardziej by mi pasowal kolegi Piotrka z padnietym scalakiem jest zamknięty. Sądze iz mam podobny problem
a ze swierzy jestem z w202 to moze ktos dopomoze podczas naprawy

Co swieci co nie swieci, ponizej:
mianowicie temperatura oraz poziom paliwa kaput


Wyciagnałem zegary, (wypychajac od spodu) na kolumne kierownicy do poduszki, za porada ktoregos z kolegow skrecajac ja nieco, sadzilem iz to zarowki wiec zakupilem w ASO sztuk kilka, wykrecam obydwie i co sie okazuje dobre, poprawilem, zadnej zmiany, wymienilem na nowe nadal ciemnosc :| , do tego podswietlenie zegarka zdechl, jakis luz tam jest najwidoczniej -ostatnio naprawilem z piachala delikatnie ale to szczegoł
;
Wiec trzeba wyjac zegary, po mozolnym kombinowaniu stwerdzam ze bez demontazu poduszki oraz kierownicy sie nie obejdzie

C.D z samego rana, Jutro mam wyjazd wiec czas nagli
Zapraszam do debugowania

P.s oczywiscie przy gmeraniu z zarowkami aku - odpięty

Nex@pl - 12 Maj 2010, 08:43

Pierwsze co to poustawiałbym w różnych pozycjach żarówki w gnieździe, może ścieżki sie utleniły albo coś, w najgorszym razie popękane ścieżki, ale bez rozbiórki i miernika się nie dowiesz.
rzuru222 - 12 Maj 2010, 10:06

Potrzebny mi schemat elektryczny płytki zegarów, posiada ktos?
Javoreczek - 12 Maj 2010, 10:26

rzuru222 napisał/a:
Potrzebny mi schemat elektryczny płytki zegarów, posiada ktos?


Zapomnij. Wszystkie powszechnie dostepne schematy traktuja takie podzespoły jak zestaw wskaźników, moduł wtrysku, czy sterownik klimatyzacji jako zamknięte bloki. Podejrzewam, że takowe schematy nawet w ASO nie sa dostepne.

rzuru222 - 12 Maj 2010, 10:45

Nastepny problem , dlaczego nie w pełni opisane tematy sa pozamykane , co do odkrecenia poduszki, jaki rozmiar torxu?? tym malym nie lapie sroby, a duzy jest za cisany przez nasadke, jego rozmiar to T20, Koledzy jaki rozmiar klucza?????


Czy po drodze do srob sa jakies zaslepki gumowe, to mi nie wyglada na srobe , co to jest ?!



What the hell??

[ Dodano: 12 Maj 2010, 11:01 ]
POLECAM http://www.202tech.com/howto/steering.html :!:
Torx -30 lece do mechanika klucz pozyczyc :D

G. - 12 Maj 2010, 11:02

rzuru222 napisał/a:
Nastepny problem , dlaczego nie w pełni opisane tematy sa pozamykane

Napisz mi na PW który, to go otworzę.

Krynek - 12 Maj 2010, 11:48

rzuru222 napisał/a:
Torx -30 lece do mechanika klucz pozyczyc

Dziwne bo do mnie wchodzi t25, przed chwilą byłem specjalnie sprawdzić :roll:

rzuru222 - 12 Maj 2010, 15:06

No nic wiecej czasu nie mam musze jechac , poskrecalewm wsio do kupy, przekrecam stacyjke nic nie swieci hahaha, poprawilem tasmy i jest jak bylo(temp fuel ciemne), nadal wiec bede zegary rozbrajal jak wroce, niezla frajda :mrgreen: ciut inaczej rozwiazene to wszystko niz w beczce :D

Nie zaowazylem czy na kiery jest wieloklin , nie wiem jak to sie stalo ale chyba mam ciut krzywo zalozoną, jakos to przezyje daleko nie jade.
cdn.

A tak to wygladalo puki co

Te Wtyczki do zegarow ktos kiedys rozbieral, musze przejzec zeby wyeliminowac wszelkie problemy z miganiem zegarka moze jest luz na jakims kablu moze jest gdzie ich opis ktory kabelek do czego , nabralem w tym ostatnio wprawy... :mrgreen:

Tak otwieralem bagaznik zeby ponownie podpiac proad , po odlaczneiu - zaknałem i pozniej otworzyc nie moglem

:wink:

damian_2002 - 12 Maj 2010, 23:04

czy jak kupowałeś te żarówki to były razem z tą plastikową osłonką? jaki koszt takiej bo ja kupiłem u siebie na wiosce zwykłe i lutowałem. działać działają ale ile roboty - masacra. myślę, że we wtyczkach nie masz czego szukać jak nie były rszane to im się raczej nic nie stało. Może weź i pożycz od kogoś licznik i go podłącz to zobaczysz co nie działa. nie msisz wypychać zegarów od spodu możesz małym tępym haczykiem z boku raz prawego raz lewego.
rzuru222 - 13 Maj 2010, 17:39

damian_2002 napisał/a:
czy jak kupowałeś te żarówki to były razem z tą plastikową osłonką? jaki koszt takiej bo ja kupiłem u siebie na wiosce zwykłe i lutowałem. działać działają ale ile roboty - masacra. myślę, że we wtyczkach nie masz czego szukać jak nie były rszane to im się raczej nic nie stało. Może weź i pożycz od kogoś licznik i go podłącz to zobaczysz co nie działa. nie msisz wypychać zegarów od spodu możesz małym tępym haczykiem z boku raz prawego raz lewego.



Kurde mol, wrocilem dziaiaj, musem mam jakies luzy gdzies , podswioetlanie licznika mi gaslo na trasie od pukniecia wracalo... :/

Tak zarowki z osłonka OSRAM 1.2W czarne wieksze , 1,5W biala-kremowa mniejsza oslonka 15 zł w ASO 5zł na stacji benz
HAczykami ktos gdzies juz wyciagal i mam ryski na tapicerce ,wiec wole wypchnac i nic nie porysowane

silverhammer12 - 13 Maj 2010, 20:14

Cytat:

Tak zarowki z osłonka OSRAM 1.2W czarne wieksze , 1,5W biala-kremowa mniejsza oslonka 15 zł w ASO 5zł na stacji benz
HAczykami ktos gdzies juz wyciagal i mam ryski na tapicerce ,wiec wole wypchnac i nic nie porysowane


Jezu młody, stworzyłem potwora nakrecajac Cie na w202 :P
Zaczynasz niezle to wszystko rozbierac
Notabene to all - braciak chyba zaklad otworzy bo jak byl ostatnio na wizycie to mi w 5 sek pokazal jak progi pozdejmowac i inne boczki ;)
Masz odwage hehe. Tak przy okazji to mam torx 25 i on pasuje do poduchy. Kierownica ci sie lekko odkrecila czy pomagales sobie jakims przedluzeniem klucza :D ?

rzuru222 - 13 Maj 2010, 20:33

silverhammer12 napisał/a:


Tak przy okazji to mam torx 25 i on pasuje do poduchy. Kierownica ci sie lekko odkrecila czy pomagales sobie jakims przedluzeniem klucza :D ?


Kierownica chyba nigdy nie byla odkrecana, zrobilem tak jak opisali to na tej angielskiej stronce do ktorej podaem linka, trzymala jak cholera!!, 2 osoby jedna do trzymania kierownicy 2ga do targania klucza- nie wskazane odkrecac na oporze blokady bo mozna zerwac, klucz imbus grzechotka + dzwignia w postaci rurki ...jutro powtorka bo zegary stawiaja opor

Krynek - 13 Maj 2010, 23:00

rzuru222 napisał/a:
nie wskazane odkrecac na oporze blokady bo mozna zerwac

Do tego żeby zerwać blokadę takim kluczem trzeba wiele samozaparcia :)
Już wcześniej pisałem, że do jaśka pasuje t25

damian_2002 - 13 Maj 2010, 23:02

jutro już łatwiej będzie z tą kierownicą. te żarówki to cena za szt czy za komplet jakiś?
rzuru222 - 14 Maj 2010, 16:36

Krynek napisał/a:
rzuru222 napisał/a:
nie wskazane odkrecac na oporze blokady bo mozna zerwac

Do tego żeby zerwać blokadę takim kluczem trzeba wiele samozaparcia :)
Już wcześniej pisałem, że do jaśka pasuje t25


Licho nie śpi!!! PANOWIE CO DO KLUCZA TORX !!!!!!!!!!!!!! Ja odkrecam T30 jesli pasuje T30
to odkrecac T30 bo mniejszy moze zetrzec sróbe, taka reguła jesli pasuje wiekszy t osie go uzywa!

Pytanie: Jak zdjąc ten element


Taśmy przejzane


na drugiej mam zerwany element blokady co widac na poprzedniej fotce, nowa obudowa zaraz po odczytaniu nr czesci , sa na niej nr nie zaczynajace sie na zadna litere,
Czy nr czesci to ten górny?

Żarówki :

Po lewej 1.5W 12V zakupiona w Aso cena za szt 16zł, sa to zarowki firmy OSRAM,
po prawej 1.2W 12V nie stosowac do zegarow, musi byc jakis kondensatorek ktory nie podaje pradu jesli wartosc zarowki jest inna, mam tych czarnych kilka w zegarach,ktos tak naprawił ze nie naprawił, po wymianie na 1.5W nagle wszystko swieci, Na spodniej stronie zegarow wszedzie stoi jasno i wyraźnie podane 1.5W

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group