To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problem z lewym-przednim zawieszeniem

MercedesC200D - 15 Czerwiec 2010, 17:44
Temat postu: Problem z lewym-przednim zawieszeniem
Witam, od jakiegoś czasu w lewym przednim zawieszeniu "coś piszczy" Byłem w stacji kontroli pojazdów bo sądziłem że kończą się sworznie. Niestety albo stety sworznie są oki. Ktoś miał podobny problem albo wie co to może być. Dla zainteresowanych daje link z nagraniem pisków. Może sprawne ucho usłyszy więcej :D
http://w68.wrzuta.pl/audi...d_-_zawieszenie

janucha78 - 15 Czerwiec 2010, 18:29
Temat postu: Re: Problem z lewym-przednim zawieszeniem
MercedesC200D napisał/a:
Witam, od jakiegoś czasu w lewym przednim zawieszeniu "coś piszczy" Byłem w stacji kontroli pojazdów bo sądziłem że kończą się sworznie. Niestety albo stety sworznie są oki. Ktoś miał podobny problem albo wie co to może być. Dla zainteresowanych daje link z nagraniem pisków. Może sprawne ucho usłyszy więcej :D
http://w68.wrzuta.pl/audi...d_-_zawieszenie

Ciezko cos wywnioskowac z tych dzwieków ale dam ci pewna rade.Załetw sobie kogos do pomocy kto ci bedzie bujał autkiem a ty przykładaj reke do elementów zawieszenia.Powinienes wyczuc wibracje skrzypiacego elementu.Moze to nie jest profesjonalny sposób ale zawsze sie sprawdza. :D

MercedesC200D - 15 Czerwiec 2010, 20:15

Ten sposób też zawiódł. Już było parę razy rozkręcone zawieszenie i popsikane "olejem syntetycznym w sprayu" Berner i nadal bez owocnie.
janucha78 - 15 Czerwiec 2010, 20:20

MercedesC200D napisał/a:
Ten sposób też zawiódł. Już było parę razy rozkręcone zawieszenie i popsikane "olejem syntetycznym w sprayu" Berner i nadal bez owocnie.

Kurcze nie chce mi sie wierzyc zeby przy takim wrednym piszczeniu nie bylo drgan na któryms elemencie zawieszenia.

andrzej ulinski - 16 Czerwiec 2010, 12:23

U mnie popiskiwalo z tylu.Przesmarowalem kielichy sprezyn na gorze i dole i jak reka odjal.
13696 - 16 Czerwiec 2010, 13:35

mam takie same piski tyle ze raczej z tylu bo tylko po zaciagnieciu chamulca postojowego ale odglos identyczny
pawelwy - 16 Czerwiec 2010, 23:39

andrzej ulinski napisał/a:
U mnie popiskiwalo z tylu.Przesmarowalem kielichy sprezyn na gorze i dole i jak reka odjal.


moim zdaniem też może być. w kolumnach mc phersona jest łożysko na górze sprężyny, które niweluje skręcanie się sprężyny w czasie ściskania. sprytne niemce też dali tu coś takiego, tyle że tą rolę pełni poduszka gumowa. może ona się przetarła i gdzieś trze metal o metal. smarowanie w takim wypadku chyba niewiele pomoże, a przynajmniej nie na długo. takie jest moje zdanie.

Łukasz - 22 Czerwiec 2010, 12:35

pawelwy napisał/a:
moim zdaniem też może być. w kolumnach mc phersona jest łożysko na górze sprężyny, które niweluje skręcanie się sprężyny w czasie ściskania. sprytne niemce też dali tu coś takiego, tyle że tą rolę pełni poduszka gumowa. może ona się przetarła i gdzieś trze metal o metal. smarowanie w takim wypadku chyba niewiele pomoże, a przynajmniej nie na długo. takie jest moje zdanie.

W W202 nie ma kolumn mc phersona ;) Sprężyna jest oddzielnie montowana obok amortyzatora i nie przekręca się przy skręcaniu kół ;)

pool82 - 22 Czerwiec 2010, 15:46

Sworznie raczej zacierają się wydając piszczenie o wyższej częstotliwości. Połączenie guma-metal - tam bym szukał choć do końca nie jestem przekonany. Sprawdź gumy stabilizatora, zewnętrzne i wewnętrzne. Dolne i górne mocowanie amortyzatora, tam też masz połączenia gumowe, chyba że już Ci się wytarły. Ewentualnie gumy na wahaczu dolnym, zwłaszcza ta tylna guma. Wahacz górny - guma mocowania przy budzie. Może i sworzeń od górnego wahacza - jest mniej obciazony od dolnego i moze wydawać takie dzwieki. Sworzeń kulisty drążka kierowniczego, ale ten wewnętrzny. I na koniec osadzenie sprężyny w dolnym wahaczu. Chyba że nie masz już gumy w górnym kielichu i tam Ci gdzieś trze. Proponuje woda z mydłem do spryskiwacza co uzywasz w domu do mycia szyb i po kolei sprawdzać punkt po punkcie. Oczywiście sworzni tak nie sprawdzisz. Sworznie się sprawdza robiąc poprostu zastrzyk z niewielką ilością oleju. Jak ucichnie to znaczy ze bezwzględnie do wymiany! A nie jak co niektórzy, skoro ucichło to jeżdzę dalej ;]
Powodzenia i zdaj relację z walki.

pawelwy - 22 Czerwiec 2010, 15:49

Łukasz napisał/a:
Sprężyna jest oddzielnie montowana obok amortyzatora i nie przekręca się przy skręcaniu kół

owszem. tak jest. co nie zmienia faktu, że podczas pracy sprężyny nie zachodzi jej skręcanie. kolega pisze, że ma problem przy bujaniu samochodem, podczas którego zachodzi wspomniane przeze mnie skręcanie się sprężyny, co przy zużytej gumie na górze sprężyny może dawać nieprzyjemny dźwięk tarcia metalu o metal. jeżeli jest gdzieś luka w moim rozumowaniu, to proszę o konstruktywną krytykę.

pool82 - 22 Czerwiec 2010, 16:10

Sprężyna śrubowa podczas swojej pracy nie skręca się wokół swojej głównej osi. To sam zwój sprężyny jest poddawany skręcaniu i zginaniu. Sam możesz to zaobserwować rozkręcając długopis i ściskając sprężynkę, tylko uważaj jak będziesz ściskał, żeby nie uległa wyboczeniu, bo możesz już jej nie znaleźć ;]
Łukasz - 22 Czerwiec 2010, 16:12

pawelwy napisał/a:
owszem. tak jest. co nie zmienia faktu, że podczas pracy sprężyny nie zachodzi jej skręcanie. kolega pisze, że ma problem przy bujaniu samochodem, podczas którego zachodzi wspomniane przeze mnie skręcanie się sprężyny, co przy zużytej gumie na górze sprężyny może dawać nieprzyjemny dźwięk tarcia metalu o metal. jeżeli jest gdzieś luka w moim rozumowaniu, to proszę o konstruktywną krytykę.


Dziwne bo ostatnio wymieniałem całe zawieszenie u siebie, zdejmowałem sprężyny aby założyć najcieńsze podkładki i nie zauważyłem aby skręcała się przy obciążeniu.
Poza tym w wahaczu o który opiera się sprężyna jest specjalne "wyrobienie", które powstrzymuje sprężynę przed niepożądanym ruchem.
Podkładka pod sprężynę (nawet w najcieńszej wersji) jest na tyle gruba a sprężyna jest tak zakończona, że nie widzę możliwości aby w jakikolwiek sposób nastąpiło przetarcie tej podkładki. :)

[ Dodano: 22 Czerwiec 2010, 16:13 ]
pool82 napisał/a:
bo możesz już jej nie znaleźć ;]

albo dostaniesz nią w oko :P

nice-wawa - 22 Czerwiec 2010, 16:23

Ja obstawiam że górny wahacz lub łącznik stabilizatora wydaje taki dźwięk przy bujaniu .
pool82 - 22 Czerwiec 2010, 16:54

nice-wawa napisał/a:
Ja obstawiam że górny wahacz lub łącznik stabilizatora wydaje taki dźwięk przy bujaniu .


W w202 nie ma z przodu łącznika stabilizatora ;] Jest stabilizator i jego 4 gumy.

MercedesC200D - 22 Czerwiec 2010, 17:11

pool82 napisał/a:
Połączenie guma-metal - tam bym szukał choć do końca nie jestem przekonany. Sprawdź gumy stabilizatora


To były gumy stabilizatora :mrgreen: Wystarczyło olejem "kapnąć" i już cisza.
Dziękuje wszystkim za chęć pomocy. Temat uważam za zamknięty :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group