To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - uszkodzona przepustnica czy inna usterka??!!??

Obsessed - 10 Lipiec 2010, 18:54
Temat postu: uszkodzona przepustnica czy inna usterka??!!??
Witam wszystkich forumowiczów
Mimo długiego przeszukiwania forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co dolega mojemu MB więc zwracam się do Was z prośbą.

Otóż od kilku tygodni silnik w moim samochodzie „dziwnie” pracuje, na przemian zachowuje się następująco:
• przy 700 obr/min drży,
• falują obroty w przedziale 600 – 900 obr/min,
• zachowuje się jakby „zalewało” go podczas ruszania (objawy zalewania ustępują po nagrzaniu silnika),
• czasami podczas jazdy, po włączeniu „na luz” obroty podnoszą się do 1500 i tak się utrzymują do czasu całkowitego zatrzymania kiedy to stabilizują się na 700 obr/min (nie wyłączam przy tym silnika tylko całkowicie wyhamowuję samochód).
• dodatkowym dotkliwym dla portfela objawem jest wzrost spalania.
Do tej pory starałem się wyeliminować usterkę wymieniając świece zapłonowe, kable (oryginał z serwisu MB), myta była przepustnica.
Przypadkowo zauważyłem że jedynym sposobem na chwilowe (kilku dniowe) ustabilizowanie pracy silnika jest zdjęcie na chwilę minusowej klemy z akumulatora. Wtedy silnik pracuje perfekt, przejście z benzyny na gaz i powrotem nie jest wyczuwalne. Niestety po kilku dniach problem powraca.
Jak już zaznaczyłem jeżdżę na benzynie i gazie. Usterka o wiele bardziej odczuwalna jest na benzynie ale na gazie też odbiega od tego co było przed pojawieniem się w/w objawów.
Mam nadzieję, że dość obrazowo opisałem to z czym walczę od jakiegoś czasu, fachowcy jakich się radziłem nie wypowiadają się jednoznacznie ale większość z nich obstawia przepustnicę.
Nie wiem czy „mrugające” oświetlenie (prawdopodobnie regulator napięcia na wykończeniu) może mieć jakiś wpływ na pracę silnika?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

pepe_1986 - 10 Lipiec 2010, 19:02

Miałem podobny przypadek nei dawno. Kupiłem używaną przepustnice i wymieniłem. Efekt - jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy i silnik pracuje super.
Biały - 10 Lipiec 2010, 19:02
Temat postu: Re: uszkodzona przepustnica czy inna usterka??!!??
Obsessed napisał/a:
Ja mam te objawy
• falują obroty w przedziale 600 – 900 obr/min,
• zachowuje się jakby „zalewało” go podczas ruszania (objawy zalewania ustępują po nagrzaniu silnika),
Najbardziej wkurza mnie jak odpalam auto rano, wrzucam "jedynke" chce jechać a auto się dusi :evil: i po krótkiej chwili rusza

Może coś koledzy podpowiedzą....

marcin28 - 10 Lipiec 2010, 21:52

Biały, Sprawdź jeszcze sonde lambda.Odepnij wtyczkę na chwilę i zobaczysz czy jest jakaś różnica.No i jak twoje auto posiada przepływomierz to on też może szwankować.
marco_tm - 10 Lipiec 2010, 23:44

Proponuje jeszcze maly test, mialem podobnie, ale zrobilem jakies 150km tylko i wylacznie na benzynie i przestal szrpac i tracic moc przy ruszaniu. Wyciagnalem wniosek ze cos nie tak z LPG, Poechalem na regulacje gazu i sie okazalo ze jest zbyt bogata mieszanka gazu podawana.
yorap - 11 Lipiec 2010, 12:26

Czy małe wahania obrotów na biegu jałowym to coś szkodliwego? Powiedzmy pomiędzy 700 a 800 obrotów.
PAWELEC - 9 Luty 2011, 12:29

Witam
Mam podobny problem z tym, że u mnie nie widać nić na wskazówce obrotomierza. na luzie - 750 i ani grama więcej. jednak silnik nierówno pracuje. odczuwalne są wstrząsy. co może byc tego przyczyną.?
silnik 1.8 z lpg
1994r - wersja classic

dybek - 9 Luty 2011, 13:39

to że z rana ci go dusi to jest wina przepływki miałem to samo.
polofix - 9 Luty 2011, 14:21

rocznik 1994 nie ma przepływki. to że faluje to raczej brudna przepustnica. po wyczyszc po wyczyszczeniu napraw szarpanie [przewody WN świece]
PAWELEC - 9 Luty 2011, 14:53

OK. DZIĘKI ZA INFO.
PRZY OKAZJI MA MOŻE KTOŚ KSIĄŻKĘ DO MIETKA C 180 WERSJA BENZYNOWA ?
JA JAK DO TEJ PORY TYLKO Z DIESLAMI SIĘ SPOTYKAM... :cry:

Javoreczek - 9 Luty 2011, 16:33

PAWELEC napisał/a:
PRZY OKAZJI MA MOŻE KTOŚ KSIĄŻKĘ DO MIETKA C 180 WERSJA BENZYNOWA ?


w polskiej wersji językowej jak dotąd nie powstała

godaC - 9 Luty 2011, 16:34

PAWELEC napisał/a:
OK. DZIĘKI ZA INFO.
PRZY OKAZJI MA MOŻE KTOŚ KSIĄŻKĘ DO MIETKA C 180 WERSJA BENZYNOWA ?
JA JAK DO TEJ PORY TYLKO Z DIESLAMI SIĘ SPOTYKAM... :cry:


cichooooooooooooo bo Cię op.... :mrgreen:
mam benz.

Javoreczek - 9 Luty 2011, 16:35

godaC napisał/a:
mam benz.


pokaż :!: :shock:

godaC - 9 Luty 2011, 16:36

Javoreczek napisał/a:
godaC napisał/a:
mam benz.


pokaż :!: :shock:

ciekawe jak
:mrgreen:
:mrgreen:

Obsessed - 26 Luty 2011, 11:11

po długiej przerwie ....

koledzy, zwłaszcza Ci którzy którzy maja LPG

jakiś czas temu udało mi się z powodzeniem usunąć usterkę - falowanie obrotów, szarpanie, itp - przyczyną wszystkich tych problemów była źle ustawiona instalacja LPG

w zakładzie w którym serwisowałem LPG "fachowiec" ręcznie ustawił wartości na mapie wtrysków podczas ustawiania komputera gazowego co powodowało że komputer benzynowy łapał błędy!!!!

w innym, dobrym, warsztacie LPG FACHOWCY poświęcili prawie cały dzień na sprawdzenie całej instalacji łącznie z podmianką komputera gazowego (było przypuszczenie że jest uszkodzony). po długiej pracy przeprowadziliśmy reset komputera benzynowego i procedurę autodiagnostyki. po tym procesie, uruchomiony został komp gazowy który zczytał sobie mapę wtrysków zgodną z silnikiem benzynowym
Od tej pory (blisko pół roku) wszystko pracuje bardzo dobrze a spalanie przy spokojnej jeździe w mieście to 10 l gazu w w trasie nawet poniżej 9 l (ale przy naprawdę spokojnej jeździe, obroty nie wyższe niż 2700) przy dynamicznej jeździe trasa to około 10 l (moim zdaniem wynik przyzwoity)

sprawdźcie czy macie szybkie listwy wtryskowe - do tej wersji silnika takie powinny być!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group