To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa Lukas vs Bosch

kamilvx - 12 Luty 2009, 17:38
Temat postu: Lucas -czy można zastąpic pompe lucasa inną. Przeróbka itp??
Witam chciałem rozwinąc temat pompy Lucas.Kiedyś zasłyszalem ze jest mozliwosc zastąpienia pompy lucas starszą pompą od innego modelu (jakoś tak nie wiem dokladnie) podobno trzeba przerobic linke od gazu .Prosze jeżeli ktoś coś słyszał niech napisze.Pomagajmy swoim :mb: :mb: :mb: :mb: i sobie. XD :D :D :D
Daniel - 12 Luty 2009, 20:14

Taka przeróbka jest niewykonalna.
fiatt - 12 Luty 2009, 21:18

generalnie też o tym cały czas myślę, a żeby pompę Lucasa zastąpić starszą, sterowaną bezpośrednio i gaszoną podciśnieniowo, np. od MB 124
Cytat:
Taka przeróbka jest niewykonalna.

odwiedź mnie od tego pomysłu jakimiś argumentami, bo mnie korci :twisted: :twisted: :twisted:

Daniel - 12 Luty 2009, 21:29

fiatt napisał/a:
odwiedź mnie od tego pomysłu jakimiś argumentami, bo mnie korci :twisted: :twisted: :twisted:


To jest technicznie niewykonalne; inne silniki, inne pompy. Nawet gdyby mocowania pompy z silnikiem pasowały i nawet gdyby udało sie taka hybrydę uruchomić - to nie sądzę aby dało się to wyregulować - myślę, że taniej i przede wszystkim bardziej naturalnie, będzie kupienie nowego silnika - właściwie to używanej pompy od tego samego silnika :)

Uważam ten pomysł za absurdalny.

kamilvx napisał/a:
Kiedyś zasłyszalem ze jest mozliwosc zastąpienia pompy lucas starszą pompą od innego modelu


A tak z ciekawości - po co chcesz to zrobić?

kamilvx - 12 Luty 2009, 21:30

Polak potrafi i na pewno można to zrobić.Gdzies na tym forum coś czytalem że ktos przelozył pompe od czego to nie wiem przerobił linke od gazu i minusem bylo to ze tylko stracil troszke mocy :roll:

[ Dodano: 12 Luty 2009, 21:40 ]
A tak z ciekawości - po co chcesz to zrobić?[/quote]


Na razie moja pompa lucasa jest ok ale jak kiedys nawali to wydac 3tys to dla mnie sporo a jak by dalo rade zmodyfikowac pompe od innego modelu to na pewno wyszlo by to o wiele taniej i wielu uzytkownidow c220d byłoby spokojniejszych

Daniel - 12 Luty 2009, 22:18

kamilvx napisał/a:
Na razie moja pompa lucasa jest ok ale jak kiedys nawali to wydac 3tys to dla mnie sporo a jak by dalo rade zmodyfikowac pompe od innego modelu to na pewno wyszlo by to o wiele taniej i wielu uzytkownidow c220d byłoby spokojniejszych


Wyważasz otwarte drzwi - poszukaj w dziale "Zrób to sam" tam znajdziesz odpowiedź na problemy z pompa Lukasa.

Jary - 12 Luty 2009, 22:52

kamilvx napisał/a:
Gdzies na tym forum coś czytalem że ktos przelozył pompe od czego to nie wiem


Od Vito i taka przeróbka jest możliwa i wykonywana :wink:

kamilvx - 12 Luty 2009, 23:07

Nie do końca zrozumialem.czyli nadaje sie od vito do c220d??????????
Jary - 13 Luty 2009, 07:10

kamilvx napisał/a:
Nie do końca zrozumialem.


Tak, nadaje się od Vito.

mnef - 13 Luty 2009, 08:13

kamilvx napisał/a:
nawali to wydac 3tys to dla mnie sporo
zrobisz to sam czy komuś zlecisz tą zmianę pompy z Vito? Wydaje mi się, że koszty mogą być podobne w jakimś czasie.
kamilvx - 13 Luty 2009, 09:00

Myśle że jeżeli kiedyś lucas zakończy swój żywot to będę probowal wszystko robić wlasnymi siłami z pomocą tego forum.(Zrob to sam)

[ Dodano: 13 Luty 2009, 09:17 ]
A jeszcze w sprawie tej pompy chcialem zapytać od jakiego modelu vito sie nadaje.Patrząc na ceny pomp wtryskowych na allegro to jest znikomy koszt w porownaniu do Lucasa . :?: :?: :?: :?: :?: :?:

madzara31 - 13 Luty 2009, 09:35

Ludzie a co z dawką paliwa pompy :?: Czy pompa z Vitolda podaje tak samo jak z c-class :?:
To są inne motory...pojemność,sprawnośc,wysilenie i pewno od cholery innych spraw....
Ile to czasu będzie "robiło".

perzu126 - 13 Luty 2009, 09:55

Ja tez mam Lucasa, a w zasadzie Delphi bo pompę miałem wymienianą w Niemczech. I nie przejmuje się nia. Jak się zacznie psuć to naprawie, ewentualnie sprzedam samochód i kupie taki co będzie miał silnik 2,5litra. Zastanów się czy taka przeróbka jest opłacalna. To nie tylko koszt kupna pompy od Vito. Kupisz używana i też nie będziesz miał nowej rzeczy tylko używaną. A że z auta dostawczego to pewnie z kupą kilometrów przejechanych. Ile czasu i pewnie pieniędzy zmarnujesz na przeróbkę. Pomyśl też w perspektywie czasu jakie problemy mogą się pojawić? Zacznie się coś dziać co będzie wynikało z tej dziwnej hybrydy i nikt nie będzie Ci potrafił pomóc.

Moja rada jest taka: narazie nie myśl o Lucasie, tylko ciesz się jazdą swoją :mb: :wink: A jak pojawią się problemy to lepiej staw czoła Lucasowi!!! To będzie zdecydowanie tańsze rozwiązanie

[ Dodano: 13 Luty 2009, 11:12 ]
A tutaj zasad działania pompy wtryskowej Lukas. Informacje znalezione na Mercmani, autorstwa stanleym 126

Pompa sterowana elektronicznie firmy Lukas


Na początku lat 90-tych angielska firma Lucas opracowała i wdrożyła do produkcji seryjnej nową, rozdzielaczową, elektronicznie sterowaną, promieniową pompę wtryskową. EPIC, to jej handlowy kryptonim. Pompa ta znalazła zastosowanie min. w samochodzie dostawczym Ford Transit 2,5 Turbo a także w osobowym Mercedesie C 220. Ze względu na całkowicie elektroniczne sterowanie które realizowane jest za pomocą czterech elektrozaworów, po raz pierwszy w historii układów wtryskowych diesla stało się możliwe, sterowanie dawką paliwa indywidualnie dla poszczególnych cylindrów co sprawia że pompa ta stanowi ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne. Budowa oraz zasada działania elektroniki sterującej jest podobna w swojej budowie do systemów EDC/HDK, jednak sterowanie samą pompą wtryskową różni się w sposób zasadniczy. System wyposażony jest w czujniki oraz podzespoły wykonawcze które zabudowane są na silniku i w samej pompie wtryskowej. (ECU), czyli elektroniczna jednostka sterująca zbiera informacje z czujników dotyczące takich parametrów jak: obroty silnika, jego stan termiczny, temperatura powietrza zasysanego przez silnik, ciśnienie w kolektorze dolotowym, położenie pedału gazu. Na bazie tych informacji ECU wypracowuje sygnały sterujące elektrozaworami w pompie oraz przetwornikiem ciśnienia EGR (recyrkulacja gazów spalinowych) które stanowią podzespoły wykonawcze. W samej pompie znajdują się czujniki informujące ECU o położeniu wirnika oraz przestawiacza wtrysku, dzięki którym jednostka sterująca „wie” o wielkości dawki wtryskiwanej w danej chwili do cylindra oraz o czasie w którym ten wtrysk następuje. Sama pompa ma budowę członową. W mechaniczno-hydraulicznej części pompy możemy wyróżnić obwód nisko i wysoko ciśnieniowy. W części nisko-ciśnieniowej znajduje się komorowo-łopatkowa pompka przetłaczająca której zadaniem jest zasysanie paliwa ze zbiornika i wytworzenie wewnętrznego ciśnienia sterującego. Owe ciśnienie musi być odpowiednio wysokie aby napełnianie komory tłoczenia w głowicy hydraulicznej następowało w możliwie krótkim czasie. Ponadto ciśnienie te wykorzystywane jest do sterowania dawką paliwa oraz zmiany położenia przestawiacza kąta wtrysku. Obwód wysokociśnieniowy to głowica hydrauliczna, która została wykonana w taki sposób że obracający się w niej wirnik stanowiący jednocześnie rozdzielacz, może swobodnie przesuwać się wzdłuż osi swojego obrotu. W tylnej części głowicy, wirnik podparty jest sprężyną oporową. W przedniej części głowicy znajduje się komora sterująca w której ciśnienie paliwa odpowiednio modulowane poprzez elektrozawory, oddziaływuje na czoło wirnika pokonując opór sprężyny oporowej, co powoduje jego przesuwanie w głowicy. Wirnik z tłoczkami promieniowymi oraz popychaczami rolkowymi obraca się w specjalnie ukształtowanym pierścieniu krzywkowym. Popychacze wykonują ruchy zależne od kształtu krzywek, jednak ruchy te, są ograniczane poprzez skośne krawędzie sterujące stanowiące ograniczniki skoku. Przesuwanie się wirnika z tłoczkami oraz popychaczami wzdłuż osi obrotu, powoduje że owe skośne krawędzie sterujące, umożliwiają wykonywanie przez popychacze a tym samym przez tłoczki większych lub mniejszych skoków co powoduje zwiększenie lub zmniejszenie dawki paliwa. Czujnik położenia wirnika „informuje” ECU o położeniu tegoż wirnika a tym samym o wielkości dawki co sprawia że ECU odpowiednio steruje elektrozaworami które zmniejszają lub zwiększają ciśnienie w komorze sterującej. Podobnie działa hydrauliczny przestawiacz kąta wtrysku. Czujnik położenia przestawiacza „informuje” ECU o jego położeniu. ECU „bierze pod uwagę” wolę kierowcy (czujnik pedału gazu) chwilowe obciążenie silnika (MAP- sensor) oraz prędkość obrotową silnika. Po analizie tych sygnałów ECU wysyła impulsy sterujące zaworem przestawiacza, a ten odpowiednio moduluje ciśnienie sterujące. Owe ciśnienie oddziaływuje na tłok przestawiacza co powoduje zmianę jego położenia a tym samym zmianę kąta wtrysku. W tym układzie bardzo istotną czynnością staje się prawidłowy montaż pompy na silniku oraz dokładne jej ustawienie względem wału korbowego, ponieważ nie ma dodatkowego sygnału odniesienia pochodzącego z zewnątrz układu np. z czujnika igły wtryskiwacza, dającego informację o faktycznym początku tłoczenia jak to ma miejsce w systemach EDC/HDK. W tym systemie ECU steruje przestawiaczem wtrysku w oparciu o dwa sygnały: położenia wału korbowego oraz położenie przestawiacza co w przypadku niewłaściwego ustawienia pompy względem wału powoduje błędy w korekcie kąta wtrysku. Wpływa to na poprawną pracę silnika oraz jego dynamikę. Zaworki odcinające zamontowane na wyjściu głowicy hydraulicznej mają specjalną budowę. Ich zadaniem jest tłumienie zjawisk falowych powstających w przewodach wtryskowych. Przeciwdziała to powstawaniu dodatkowych „dotrysków” paliwa po zakończeniu procesu wtrysku, gdyż ponowne uniesienie się iglicy rozpylacza spowodowane odbitą falą ciśnienia jest niepożądanym zjawiskiem zakłócającym pracę silnika Pięciootworowe jednosprężynowe wtryskiwacze „ołówkowe” których ciśnienie otwarcia wynosi 275 bar, realizują wtrysk jednofazowy co sprawia że praca silnika jest stosunkowo twarda. MAP- sensor stanowi czujnik obciążenia silnika. Ma on wpływ na parametry pracy a także na ilość recyrkulowanych spalin, które jako gaz obojętny obniżają temperaturę spalania, co ogranicza emisję tlenków azotu. Budowa systemu, oraz jego sposób sterowania stanowią niepowtarzalną konstrukcję, jednak w epoce wysokociśnieniowych układów Common Rail oraz pompowtryskiwaczy nie sądzę aby system ten znalazł szerokie zastosowanie w niedalekiej przyszłości. [/b]

Jary - 13 Luty 2009, 11:49

kamilvx napisał/a:
od jakiego modelu vito sie nadaje


Od Vito z silnikiem 2,3 litra (zwykła rzędówka) spalanie minimalnie większe, max do 0,5ltr/100km.

Daniel - 13 Luty 2009, 13:17

Jary napisał/a:
kamilvx napisał/a:
od jakiego modelu vito sie nadaje


Od Vito z silnikiem 2,3 litra (zwykła rzędówka) spalanie minimalnie większe, max do 0,5ltr/100km.


Jak dla mnie to druciarstwo jest... Ale MB, i to jest jego zaleta, części ma bardzo zunifikowane :mrgreen:

Ponadto zastanawiam się, czy ASR i ESP (jeśli jest) będą funkcjonować?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group