To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa Lukas vs Bosch

piwek1972 - 13 Luty 2009, 13:37

Jary więcej ,więcej napisz :!: . Jak rozwiązałeś problem z linką , z kontrolką EPC ogólnie z kompem. Ile przejechałeś na tej pompie od vito ,jak mocowanie, no wiesz itp. Narobiłeś smaku. :oops:
kamilvx - 13 Luty 2009, 15:49

Jary napisał/a:
kamilvx napisał/a:
od jakiego modelu vito sie nadaje


Od Vito z silnikiem 2,3 litra (zwykła rzędówka) spalanie minimalnie większe, max do 0,5ltr/100km.


A ktos z was wie co trzeba jeszcze przerobic aby wszystko gralo.(jest jakiś uzytkownik na forum co ma pompe od vito?)

mlody_lukas - 13 Luty 2009, 18:38

witam co do zmiany pompy to ja w swoim zmienialem i mam stara rzedowke na ktora nie narzekam od ponad roku jezdze i zero problemow. Mechanik musial zrobic kilka przerobek mowil ze inaczej linke poprowadzil bezposrednio do pompy i wymiana pojemnika na filtr oleju. I przez to ze inna pompa ciagle swiecila mi sie kontrolka EDC ale wyciagnelem zarowke i teraz tylko jezdzic. Jak bys chcial moge podac numer do mechanika ktory to zrobil i mozesz przedzonic i dowiedziec sie wszystkiego bo jaka pompe mi wstawil to nie wiem. ale to na priv. Pozdrawiam
Jary - 13 Luty 2009, 19:21

piwek1972 napisał/a:
Narobiłeś smaku.


Sory, że narobiłem, ale ja jeszcze eksploatuję Lucasa, ta możliwość jest w zapasie, a to co napisałem to na podstawie dwóch znanych mi :mb: jeżdżących na TAXI (od 2 lat) .

fiatt - 13 Luty 2009, 21:03

mlody_lukas napisał/a:
mechanika ktory to zrobil i mozesz przedzonic i dowiedziec sie wszystkiego bo jaka pompe mi wstawil to nie wiem


jaki był całkowity koszt tej przeróbki? bo może i mojego bym mu podstawił?

Arturo86r - 26 Luty 2009, 14:20

bardzo ciekawe jest to co piszecie panowie.... bo pompa do Vito mozna dostac w granicach 600-800zł po REGENERACJI!!!! napiszcie cos wiecej odnosnie przekladki czy mocowania pasuja, co z jej regulacja jak zachowuja sie nasze motory na ty rzedowkach
Nex@pl - 26 Luty 2009, 15:18

Arturo86r napisał/a:
bo pompa do Vito mozna dostac w granicach 600-800zł po REGENERACJI!!!!


Gdzie takie ceny? Rok temu płaciłem za regenerację 1200zł z własną pompą. Mova o vito 97'

Arturo86r - 26 Luty 2009, 15:41

Pełno takich na allegro :D ale pozostaje nadal pytanie czy da sie napewno zrobic taka przekladke i jakie ma to ewentualnie skutki w pozniejszej eksploatacji auta
Nex@pl - 26 Luty 2009, 15:52

No niestety, ale najwięcej pomp za 600-700PLN to ja widzę nie regenerowanych ;)

[ Dodano: 26 Luty 2009, 15:54 ]
Wg mnie taka przekłądka nie ma sensu... Wcześniej czy później da o sobie znać, a potem same problemy jak się będzie chciało jakiś oring do niej, bo po numerach auta nic nie wyjdzie...

Daniel - 26 Luty 2009, 16:59

Nex@pl napisał/a:
Wg mnie taka przekłądka nie ma sensu... Wcześniej czy później da o sobie znać, a potem same problemy jak się będzie chciało jakiś oring do niej, bo po numerach auta nic nie wyjdzie...


Ciekawy jestem kto kupi takiego przeszczepa? :shock:

Arturo86r - 26 Luty 2009, 17:29

chodzi o to ze lucasy nie daja rady skoro jakies osoby to robily i jezdza wiec chyba nie jest to taki zly pomysl
Nex@pl - 26 Luty 2009, 17:42

Arturo86r napisał/a:
chodzi o to ze lucasy nie daja rady skoro jakies osoby to robily i jezdza wiec chyba nie jest to taki zly pomysl


Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nie opłacalne.

Tylko pomyśl, kupujesz auto, które ma inny silnik niz ten w papierach, mimo tego, że na pierwszy rzut oka nie widac różnicy, ale przy zakupie "pierdółek" typu - uszczelka, oring, jakis dekielek ładnie można wtopić i potem zaczyna się lawina, a czemu a skąd...

Co jak co, ale poprawiać fabrykę to już przesada :)

G. - 26 Luty 2009, 19:28

Poza tym jaka jest różnica w cenie między regeneracją oryginalnej pompy a zakupem tej od Vito? Owszem, na pierwszy rzut oka może wydawać się to sporą kwotą, ale w przeliczeniu na lata.. Nawet nie ma o czym mówić :-)

Aż zacytuję klasyka:
Cytat:
Słuchaj! Ty będziesz robił dziadowskie oszczędności na sto - dwieście tysięcy, żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek! Więc wbij sobie w ten twój oszczędny, kierowniczy, filmowy łeb: pieniądze należy zdobywać legalnie, a nie lewymi kombinacjami! Ten twój sznurek z helikoptera może sobie fruwać za ćwierć ceny z twoją żoną, a my, zapamiętaj sobie to, wynajmiemy helikopter na dziesięć godzin za pełną stawkę godzinową od instytucji. "Dziesięć godzin" - słownie.


Podkreślenie moje :mrgreen:

C220D - 2 Marzec 2009, 09:54

Gomezio możesz połączyć ten wątek: Odpowietrzanie pompy Lucas Arturo86r z tym,
bo zaraz znowu ktoś kto zobaczy powietrze w przewodach w Lucasie będzie chciał wymieniać na rzędówkę, a ten wygasa jutro. Na wszelki wypadek esencję swojej odpowiedzi powtarzam i tutaj:

Widzę, że myślisz o zmianie na rzędówkę, też o tym myślałem, ale chyba nawet Gomezio ma rację "dziadowskie oszczędności" :mrgreen:
bo na samej pompie sie nie skończy:
musisz mieć inną głowicę filtra, filtr wstępny, praktycznie wszystkie nowe przewody do pompy i oringi, nową linkę gazu, wyjmowanie kontrolki EDC.

Ale to pryszcz bo tak:
1) większy hałas
2) większe spalanie co najmniej o 1 L
3) mniejsza moc i najważniejsze słabsze przyśpieszenie, co ma duży wpływ na Twoje bezpieczeństwo, bo będziesz wyprzedzał tak jak maluch F126 :lol:

Wg mnie bez sensu, proponuja to mechanicy, którzy chcą na Tobie zarobić raz na starych częściach drugi raz na robociźnie, trzeci i czwarty raz bo bedziesz musiał znowu do nich jeżdzić na poprawki. Jeszcze raz dziadowskie oszczędności, lepiej sprzedaj i kup :mb: z rzedówką jak ma np. Gomezio. :wink:

jacek_dd - 28 Sierpień 2010, 13:27
Temat postu: Pompa Lukas vs Bosch
Witam . Wie ktoś może jaki jest numer katalogowy pompy Bosch do W202 95 kM ? Noszę się z zamiarem wymiany Lukasa na Bosch (rzędową) . Dzięki za pomoc , pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group