To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Jakie wtryskiwacze do 200 kompresora?

rotciv - 11 Listopad 2010, 15:20
Temat postu: Jakie wtryskiwacze do 200 kompresora?
Właśnie "skończyła" mi się listwa wtryskiwaczy Valteka (czerwona).
Gaziarz powedział ze listwy valteka sa kiepskie nie daja rady przy tej mocy.
na benzynie mam czas 2,7ms a na gazie 5.1. ....komputer silnika wariuje daje za duza dawke benzyny, jest totalnie rozregulowany.Restartowanie samochodu pomaga tylko na krótką chwile.
Słyszalem że Matrix HD są dobre - może ktos z was ma taka listwe? Jaka jest różnica miedzy HD 344 a HD 544 (poza ceną) . Interesują mnie opinie jeszcze o Keihin'ach i Hana.
Jestem zdziwiony jaka jest rozbieżność cenowa Valteki kosztuja 130 zł a matrixy 500zł.
Troche krucho na razie u mnie z kasą ale kupować valteki zeby za pol roku znowu je zminiac wydaje sie kiepskim pomyslem.

[ Dodano: 11 Listopad 2010, 15:23 ]
...sterownik gazu to u mnie Stag4

Camel- - 11 Listopad 2010, 18:47

Miałem Matrixa 344 i imho nie warto. Kupiłem odseparowane Magic Jety i jestem bardzo zadowolony. Regulujesz odpowiednio średnicą dyszy i zasilą 200 koników spokojnie :) Keihiny i MEDy to górna półka i jeśli Cię stać to polecam polecam polecam :)
13696 - 12 Listopad 2010, 11:30

jak juz to matrix hd 544 no i jak pytasz sie o hana to juz wysoka polka zarowno jakosciowa jak i cenowa co do jakosc cena to tak jak Camel-, pisze magic jet czy odseparowane czy w listwie powinny spisywac sie dobrze ja mam i nie narzekam (odseparowane) tylko musisz pamietac o dobrych filtrach fazy lotnej polecam czaja fl-o3 magic wyrabia sie w czsie wtrysku 3ms i pracuje poprawnie dysze rozwierc na 2.8 przy standardowym skoku tloczka powinno byc jak znalazl dla cisnienia 1.2 bara napisz jeszcze jaki masz parownik dobrze by bylo spojrzec na mape gazu jak mozesz to daj zdjecie ustawien sterownika jesli gaziarz wstawil Ci walteki to zapewne i parownik tez kiepski dal

[ Dodano: 12 Listopad 2010, 11:31 ]
aha i jesli zdecydujesz sie na magic to sa juz do nich zestawy naprawcze w cenie 15zl na wtrysk wiec bardzo przystepna cena w dluzszej eksploatacji

Camel- - 12 Listopad 2010, 16:03

Ja chyba bym nie wydał 500zł za Matrixa... Zatyka się jak każdy inny, jest problem z regeneracją. Rozbierałem swojego HD344 i to nie są takie zwykłe elektrozawory tylko 'system' małych blaszek które się uchylają pod wpływem pola magnetycznego (cewki). Taki elektrozawór na blaszkach. Strasznie delikatna konstrukcja. Dlatego jestem za Magic Jetami bo to kawał dobrych wtrysków. No i w porównaniu z Valtekami są cichsze i trwalsze. Przy dostępności zestawów naprawczych - dożywotnie :) W Audi też mam Magiki od 20 tys i chodzą ciszej od benzynowych :)
13696 - 12 Listopad 2010, 18:46

nie mialem nigdy do czynienia z matrixem ale z tego co czytalem sa stabilniejsze przy pracy na wolnych obrotach dzieki podwojnym cewkom na kazda sekcje no ale cena za listwe 500zl i zestaw regeneracyjny 150zl nie jest zbyt przystepna oczywiscie mowa o 544 zainwestuj w magic jety 200zl i bedzie chodzilo jak ta lala

ale jeszcze sprawdzil bym na Twoim miejscu czy cisnienie na listwie jest zgodne z tym jakie bylo przy kalibracji tych valtekow bo jesli czas wtrysku jest tak dlugi to albo gazownik nie rozwiercil dysz albo cisnienie na listwie spadlo albo wtryskiwyzionely ducha ale wtedy spalanie bylo by raczej poza norma a na pelnym obciazeniu powyzej 5 tysiecy obr napewno wtrysk sie zapetla

andref - 3 Styczeń 2011, 15:34

A co myslicie o wtryskach REG ? Mial ktos z nimi do czynienia?
maciejo - 6 Styczeń 2011, 19:27

witam znajomy ma listwe wtryskową Rail niebieską? jaka jest jej jakosc i cena? pozdrawiam
Camel- - 6 Styczeń 2011, 19:40

maciejo, to Valteki, niska półka, duża głośność, średnia jakość wykonania, całkiem żywotne i dostępne zestawy naprawcze.
13696 - 6 Styczeń 2011, 19:47

a do kompresora to napewno za malo wydajne

a niebieskie rail to to samo co valtek czerwony czyli 3 omowa cewka i te same parametry

dybek - 6 Styczeń 2011, 20:29

nie pamiętam gdzie to znalazłem ale możne się przyda:

Aby zapewnić prawidłową pracę instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu należy prawidłowo dobrać reduktor w zależności od mocy silnika:

# Tomasetto - Alaska AT09 (do 90KM)
# Tomasetto - Artic (do 220KM)
# KME - Silver (do 270KM)
# KME - Gold (do 350KM)
# Zavoli - Zeta N (do 150KM)
# Zavoli - Ztea S (do 250KM)
# Necam - Koltec (do 200KM)
# Scorpion M (do 150KM)
# Scorpion ST (do 250KM)

i dodatkowo:

średnica dyszy [mm](ciśnienie reduktora 1 [bar]) --------------- moc na 1 cylinder [KM]
1,8 - 2 --------------- 12 - 17
2,1 - 2,3 --------------- 18 - 24
2,4 - 2,6 --------------- 25 - 32
2,7 - 2,9 --------------- 33 - 40
3 --------------- 41 - 48

polofix - 7 Styczeń 2011, 19:06

tomasetto at09 mam i ma moc 120KM.
13696 - 7 Styczeń 2011, 19:17

wszystkie dane producenta to teoria
koper666 - 8 Styczeń 2011, 15:27

13696 napisał/a:
wszystkie dane producenta to teoria

dokladnie tak jest a tomasetto to najgorsze gówno ...

polofix - 8 Styczeń 2011, 18:53

powiedz mi dlaczego mi wszystko chodzi. mam zwykla instalacje i reduktor tomasetto 100KM a mam 136 na swoim motorzem i wszystko ok.dodam ze ostatnio czesto wykorzystuje maksymalne obroty,obciazenie silnika,a reduktor ani nie chce przymarznac,daje rade w 100%
zgadza sie ze reduktory tomasetto do najtrwalszych nienaleza,ale cena jest naprawde niska,a w dodatku maja filtr na sobie.wygodne i praktyczne.reduktor do zwyklej instalacji kosztuje cos ponad 150zl a do sekwencji 160-170. ten drugi moj ojciec ma w ROVERze,smiga az milo i tez nic sie nie dzieje.a ma 111KM a to wysokoobrotowe silniki. jak chce sie wyzyc to wsiadam i zamykam obrotomierz,i to wwszystko na gazie.

13696 - 9 Styczeń 2011, 12:07

polofix napisał/a:
reduktor ani nie chce przymarznac,daje rade w 100%
przymarzac a dawac odpowiednia ilosc gazu to inna sprawa co prawda to ze tomasetto do instalacji 2 generacji radza sobie bardzo dobrze i sa latwe w ustawieniu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group